Ketting gebroken, blokkerend achterwiel.

Gestart door Road Racing Tonnie, 30 mei, 2007, 09:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Gisteren, onderweg met de Yamaha ST, rijdend met een 110 km p/u kwam ik op een verkeersdrempel af, die moeiteloos met die snelheid te nemen is, even van het zadel af, en hoppa, erover heen, edoch gebeurde er nu iets heel onvervachts, direct na de drempel, sloeg mijn achterwiel muurvast, reden: gebroken ketting, die vast kwam te zitten tussen achtertandwiel en de achterbrug, nou wat kun je doen in zo,n situatie, heeeeeeeeeel erg weinig, zien dat je hem recht houdt, en zoals gehoopt gebeurde, een meterslange vette bandenspoor achterlatend, stond ik dan stil, midden op de weg, een automibilist even later stopte bij mij, en heeft mij geholpen, de motor aan de kant te duwen, goh wat zijn die dingen dan zwaar, heb mijn motorzaak gebelt, en een uurtje later stond hij op de aanhanger, en heeft hij mij thuis afgezet, prima service van Mamola motoren uit Laren (GLD).
WIE heeft dit ook al eens meegemaakt????
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Vervelend Tonnie,
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, en eerlijk gezegd wil ik daar ook liever geen ervaring in opdoen.
Hopelijk niet te veel schade aan je motor erdoor.
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Ik meen dat Desmo ook eens een gebroken ketting had? Desmo?? :wink:

ik heb wel ervaring met gebroken cardan-assen :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

mijn pa heeft es n ketting over gehad (regina)... maar die was er gewoon vanaf gelazerd....
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Road Racing Tonnie

Citaat van: "suzuki-girl"Vervelend Tonnie,
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, en eerlijk gezegd wil ik daar ook liever geen ervaring in opdoen.
Hopelijk niet te veel schade aan je motor erdoor.

I.i.g het kettingscherm  -tandwiel- kettingspanner, zijn naar de haaien, hopende niet dat de kettinggrondplaat kapot is, zag er niet al te best uit, heb nog geen contact gehad met de motorzaak.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "suzuki-girl"Vervelend Tonnie,
Ik heb dat nog nooit meegemaakt, en eerlijk gezegd wil ik daar ook liever geen ervaring in opdoen.
Hopelijk niet te veel schade aan je motor erdoor.

I.i.g het kettingscherm  -tandwiel- kettingspanner, zijn naar de haaien, hopende niet dat de kettinggrondplaat kapot is, zag er niet al te best uit, heb nog geen contact gehad met de motorzaak.

Alles kan gemaakt worden, maar het is altijd zo zonde geld :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Citaat van: "Dwars"Ik meen dat Desmo ook eens een gebroken ketting had? Desmo?? :wink:

ik heb wel ervaring met gebroken cardan-assen :rofl:

Ja dat klopt maar die vloog er vanachter uit, dus gelukkig niets geblokkeerd.

Busaberke

Kl?te voor je Tonnie, toen het mij destijds met m'n Soes GT500 gebeurde, had ik het geluk dat de ketting er gewoon af liep zonder verdere schade.

Gelukkig heb je de motor in bedwang gehouden!

Een kennis van mij had zoiets eens met z'n Honda VF1000 aan de hand, en toen werd er zelfs een stuk uit de behuizing van de versnellingsbak geslagen!  :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

SuzukiLimburg

Euhm, op welke weg met verkeersdrempels mag je 110 km/h?? :-)

Kan het zijn dat door het op en afrijden van de drempel net even iets teveel spanning op de ketting kwam te staan waardoor die de kracht niet meer aankon?

Zo zie je maar, alweer een goede reden om die drempels af te schaffen!!!
Misschien kun je bij de gemeente gaan reclameren voor de geleden schade door die drempel  :D
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Road Racing Tonnie

Citaat van: "SuzukiLimburg"Euhm, op welke weg met verkeersdrempels mag je 110 km/h?? :-)

Kan het zijn dat door het op en afrijden van de drempel net even iets teveel spanning op de ketting kwam te staan waardoor die de kracht niet meer aankon?

Zo zie je maar, alweer een goede reden om die drempels af te schaffen!!!
Misschien kun je bij de gemeente gaan reclameren voor de geleden schade door die drempel  :D

Sorry SuzukiLimburg :oops:  ik ga mij diep schamen :D , ketting lag er 7000 km op, maar dat wil natuurlijk niks zeggen, maar jou gedachtengang, is misschien wel helemaal correct, ik ga mijn leven verbeteren, want niet alleen de ketting zal versleten kunnen zijn, ook mijn achterband, was met 7000 km weer aan vervanging toe.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars":laughing49so: Hooligan  8)

:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :D  :D

Als het meezit krijg ik mijn binnendoorspeeltje morgen weer terug, was toch meer kapot alswat men in eerste instantie dacht :(  :(
Ben ik door mijn totale onbezonnenheid, BANKROET, wie o wie helpt deze arme jongen, donatie,s zijn van harte welkom,  :D , onder het motto.

Houdt RRH mobiel.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

volgens mij ben jij de rijkste van ons allemaal :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Zo kheb mijn speeltje weer terug,  635,- euro lichter, incl nieuwe achterband, dat wordt de rest van het jaar, bezuinigen op ALLES :oops:  :(  :D  :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Zo kheb mijn speeltje weer terug,  635,- euro lichter, incl nieuwe achterband, dat wordt de rest van het jaar, bezuinigen op ALLES :oops:  :(  :D  :D


Ach Tonnie zie het zo: je leeft maar een keer, geniet ervan, bezuinig nergens op waar je plezier aan beleeft :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.