De Witte (voorheen Dwars)

Gestart door DeWitte, 06 september, 2005, 23:37:17

Vorige topic - Volgende topic

Desmo-devil

Ben toch bang dat de Deutsche grundliche cardanconstructie niet berekend is op de rijstijl van onze Dwars. Zoals mijn opa vroeger al zei :
"Alles is kapot te kriege es te mer gek genoeg deis "

Steefke™

Citaat van: "Desmo-devil"
"Alles is kapot te kriege es te mer gek genoeg deis "
:rofl:  :)} dwars toch neet de brave jong :wink:
Smells like rubber

WhomBom

kheb er al ene gevonden voor je, nog goedkoop ook  :idea:
http://cgi.ebay.de/DID-X-Ring-Kettensatz-Ketten-Kit-SUZUKI-GSX-R-750_W0QQitemZ260096585314QQcategoryZ49841QQrdZ1QQcmdZViewItem

:mrgreen:

maar ff serieus, das zwaar kl*te...  :yes6rs:  succes ermee...
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Kruiskoppelingen zullen toch niet zo duur zijn ?  
Voor de mijn dodge waren ze een tientje ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"Kruiskoppelingen zullen toch niet zo duur zijn ?  
Voor de mijn dodge waren ze een tientje ?

die zijn niet los te verkrijgen: de as is compleet nieuw voor bijna 500 pleuro :cry: bovendien zit de bovenste kruiskoppeling vast aan de as: het onderste stuk is er uit te schuiven; mja 2 stukken van 2 assen aan elkaar friemelen (die niet op elkaar zijn ingelopen) is meer een noodgreep dan ne goeie oplossing imo :?

helaas
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Die prijs is niet even niks, maar als je wil blijven rijden zonder nog meer geld uit te geven dan wist ik het wel. :lol:

Maar het blijft een rib uit je lijf. :cry:

Overwerken?? :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Toledo

Of je verkoopt gewoon de Merc...... :lol:
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

mannen :shock: overwerken of de merc verkopen is nie nodig :? en dat zijn geen grappen: gelukkig werkt mijn vrouw errug hard en niet onverdienstelijk :mrgreen:

kunt wel jot? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Dan ben maar blij met zo'n meissie. :P

Steefke™

Citaat van: "Dwars"mannen :shock: overwerken of de merc verkopen is nie nodig :? en dat zijn geen grappen: gelukkig werkt mijn vrouw errug hard en niet onverdienstelijk :mrgreen:

kunt wel jot? :wink:

en je houd nu geld over met die golf :wink: bij het tankstation
Smells like rubber

QuattroFrits

Citaat van: "Dwars"niemand ne Concrete tip voor ne gebruikte GS 1150 Adventure Cardanas.

Op Ebay niks te vinden

Marktplaats misschien, of bij een motordealer vragen via hun computersysteem ?
Gebruik je connecties.
Succes. :wink:

Steefke™

Smells like rubber

angel

probeer hier eens,

hebben een grote keuze aan bmw materialen;

magazijn@knalpot.nl

succes

Hakinnen

Alez..

Je hebt een probleem met je cardanas..onbalans.
Je koopt een andere as..en hebt vervolgens niet zo heel veel kilometers later hetzelfde probleem..

Kun je imo de as "an sich" uitsluiten als oorzaak van het probleem..

Ik denk dat je een onbalans hebt niet in de as(sen) zelf maar ergens anders..
voorste kruiskoppeling al eens vervangen?

Tis imo onzin om nu weer een as te gaan vervangen ..dat is wellicht weliswaar een oplossing maar wellicht slechts "voor zolang als het duurt"..
Beter is wellicht om ipv het kapotte onderdeel te vervangen op zoek te gaan naar de oorzaak van het kapotte onderdeel..het lijkt mij zeer sterk dat de as op zichzelf zijn eigen ondergang veroorzaakt..keer op keer..een as is een as..klaar..stevig en zolang ie recht ie sneuvelt ie niet..is ie niet recht krijg je idd onbalans..

Dus..hoe zit het met die voorste kruiskoppeling?  is die ok?  en de uitgaande as vanuit het blok naar die eerste koppeling?

Wat ik zou doen?  het probleem opsporen..niet slechts hetgeen dat kapot gaat..vervolgens de uitgaande as laten checken en als die okay is alles vervangen door nieuw spul..lagers..voorste kruiskoppeling en cardan..
alles tussen uitgaande as en eindaandrijving..

kost wat..heb je wat..hoort er nu eenmaal bij..ik zou geen gebruik maken van e-bay meuk maar gewoon nieuw kopen en alles vervangen..en alez..was nu 500 euro?  ja ..een hoop geld ..maar je rijdt beemer he..
Ik heb met de bandjes en remmen erbij laatst ruim 1000 euro betaald aan Ducati onderhoud..fiets heeft 3 circuitdagen gezien in 2006!  alez..er gaat dan wel niks kapot en als ik die kosten wil vermijden moet ik maar ne fazer kopen..

Ben verstandig hub..laat da fietske goed maken met nieuwe onderdelen en vervang alles wat nodig is..profiteer je later van..en voorkomt meer shit.. het moet een onbalans zijn..in die aandrijving zit verder niks spannends..

als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag
ik zal es kijken volgende week of ik ergens goedkoop (buitenland dus) nieuwe beemer parts kan krijgen

Hakinnen

alez..ik snap 'm..

zeg ik toch..check de voorste kruiskoppeling..

of nog beter..check 'm niet en vervang het hele gedoe gewoon..

Iig..succes ermee..