De Witte (voorheen Dwars)

Gestart door DeWitte, 06 september, 2005, 23:37:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

crazy j

jah ok die op die foto is een lelijk gedrocht 9 keleuren dan)
maar op de site staan toch n paar mooie dr  tussen ( vind ik dan)  :oops:
living the life the way it comes

DeWitte

vandaag proefritten gemaakt op een BMW GS1200 en een Honda Varadero (XLV 1000)

nou: de Gs is voor mij opstappen en wegwezen, superstabiele wegligging en messcherp sturen. Niet nieuws onder de zon voor zover, ware het niet dat ie ivm emissie-eisen behoorlijk "arm" is afgesteld. Je voelt een duidelijke hapering bij het gas erop. De 1150 liep soepeler maar wel weer niet zo hard. Remmen doet ie perfect (electr rembekrachtiging) alleen nieuw voor mij was dat ie bij voren remmen de achterrem meeneemt. Andersom niet zodat je toch altijd ff met je achterrem kunt blijven "bij" remmen zonder verrassing effect.

De Varadero verraste me eigenlijk positief. Vlgs Haki zou je er geen deuk in een pakje boter mee rijden maar dat valt wel mee in de handen van Dwars :mrgreen: Het V2 blok loopt als een tierelier en het geluid is zelfs VET. Je moet die dingen gewoon een beetje pijnigen en niet als ne Janneteke tuffen  :lol: en dan gaat ie echt wel goed van de plek. Sturen en vooral in het korte werk doet ie perfect, alleen op hoge snelheid (160+) gaat ie ietwat deinen en voelt ie stukken minder stabiel dan de gs. (vlgs de eigenaar, een goede vriend die um ff uitleende, zou dat aan het 3delig (spuuglelijke tupperware) kofferset liggen dat erop zat. Het remmen moet je ff aan wennen. Het Honda DCBS (dual-combined-braking-system) laat bij remmen achter de motor ook voren op 1 remklauw mee remmen en bij het voorremmen de achterrem. Remt niet minder dan de Gs, alleen niet bekrachtigd en je moet dus wennen (ik iig wel :oops: ) aan dat DCBS.

zo'n Varadero incl abs scheelt met een GS toch wel ffkes 3 duizend pleuro. Stof tot nadenken iig :roll:

tsja wat is wijsheid ? :(
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

De GS , de Varadero is nog erger :lol:

Serieus ?  Doe bes dr. A , dr. A rit GS. basta.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Die rem onzin zou ik meteen er af slopen, welke lijpe verzint zich zoiets?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

en nen v-strom? toch n beetje hetzelfde als een varadero wa... hebben we meteen een uitbreiding van het suzuki kamp  :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

Dwars aan de Soepzoekie  :shock:  zoals ie zelf altijd zegt,
je kan me veel wijsmaken, maar dat geloof ik nooit
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"Die rem onzin zou ik meteen er af slopen, welke lijpe verzint zich zoiets?

Japanners :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"vandaag proefritten gemaakt op een BMW GS1200 en een Honda Varadero (XLV 1000)

nou: de Gs is voor mij opstappen en wegwezen, superstabiele wegligging en messcherp sturen. Niet nieuws onder de zon voor zover, ware het niet dat ie ivm emissie-eisen behoorlijk "arm" is afgesteld. Je voelt een duidelijke hapering bij het gas erop. De 1150 liep soepeler maar wel weer niet zo hard. Remmen doet ie perfect (electr rembekrachtiging) alleen nieuw voor mij was dat ie bij voren remmen de achterrem meeneemt. Andersom niet zodat je toch altijd ff met je achterrem kunt blijven "bij" remmen zonder verrassing effect.

De Varadero verraste me eigenlijk positief. Vlgs Haki zou je er geen deuk in een pakje boter mee rijden maar dat valt wel mee in de handen van Dwars :mrgreen: Het V2 blok loopt als een tierelier en het geluid is zelfs VET. Je moet die dingen gewoon een beetje pijnigen en niet als ne Janneteke tuffen  :lol: en dan gaat ie echt wel goed van de plek. Sturen en vooral in het korte werk doet ie perfect, alleen op hoge snelheid (160+) gaat ie ietwat deinen en voelt ie stukken minder stabiel dan de gs. (vlgs de eigenaar, een goede vriend die um ff uitleende, zou dat aan het 3delig (spuuglelijke tupperware) kofferset liggen dat erop zat. Het remmen moet je ff aan wennen. Het Honda DCBS (dual-combined-braking-system) laat bij remmen achter de motor ook voren op 1 remklauw mee remmen en bij het voorremmen de achterrem. Remt niet minder dan de Gs, alleen niet bekrachtigd en je moet dus wennen (ik iig wel :oops: ) aan dat DCBS.

zo'n Varadero incl abs scheelt met een GS toch wel ffkes 3 duizend pleuro. Stof tot nadenken iig :roll:

tsja wat is wijsheid ? :(

had hakki dat gezegd?
alez..zal wel geweest zijn om te "sjteuke" dan..hahaha

ik heb zelfs  net een "ouwe koeien uit de sloot test" opgezocht en nagelezen van toentertijd met die Varadinges..

viel volgens mij best wel mee wat ik er toen over te melden had..best wel postitief..

weet niet of je 'm gelezen had?

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2240/1

ennuh...lieverd  :thatsgay:  
tis "jeanettekes"

:mrgreen:

succes met uw keuze..

Mijn keuze is jouw reeds bekend moest ik die moeten maken..KTM L8C krachtbron..! maakt zelf geen ruk uit in welke fiets..Adventure . supermoto / superduke..whatever..

jouw keuze?  dat wordt een hele harde noot denk ik..omdat jij alles maar dan ook alles zult blijven vergelijken met die GS1150.  Omdat dat dat is waar je je op thuis voelt, wat vertrouwd voelt en als ik het goed heb ook is wat jij uiteindelijk gewoon wilt..geen 1200 omdat ie wat moderner en jonger is..nope..ne GS1150..en we weten beiden dat een GS1150 en een GS1200 twee verschillende fietsen zijn he..
Imo wil jij verandering, was je toe aan iets nieuws maar zul je hoe dan ook steeds terugverlangen naar je geliefde 1150 model..
denk ik..ben benieuwd wat het gaat worden..
In feite ben je nu zoekende..maar in feite had je wellicht  al lang gevonden wat jij persoonlijk werkelijk zoekt in een motor?  hetgeen je verkocht hebt wellicht ?

na? en das ook wat waard toch?  Het merendeel blijft zoeken en proberen en proberen en weer wat anders..ik zelf heb gevonden wat ik zocht in een motor  / motorconcept voor mijn persoonlijke wensen..hoef nooit meer wat anders, loop niet eens meer warm voor "wat anders" als het niet in "hetzelfde straatje past"..wellicht heb jij dat ook?


succes met je keuze..

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"tsja wat is wijsheid ? :(

Die 950 SM  8)

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"tsja wat is wijsheid ? :(

Die 950 SM  8)

nope, is afgevallen. Te spartaans (sportief noemen dat sommigen ook wel) en totaal geen comfort.  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"en totaal geen comfort.  :wink:

Oja... Dan gaat je kontje pijn doen he...

Ga die Tiger 1050 nou eens testen!






Dat ding is hendig VET  8)  (en hoog :lol: )

karz

Dit is 'm trouwens, de proefrijder van Dwars



Met Hakki's  seal of aproval :mrgreen:


Kiek 'm de jong, die is toch 1 geheel met de GS.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

lijkt net een wout... :twisted:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Toch krijg ik bij het zien van zo'n GS altijd het idee dat ze bij BMW een grote hoop materiaal hadden liggen en het moest hoe dan ook op, tot het laatste stukje buis :?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: