Het grote verschil!

Gestart door DeWitte, 03 juni, 2007, 17:29:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Na weekendje sauerland met duo en bepakking kwamen de grote verschillen tussen de GsA en XL1000V goed naar voren.

geloof ut of niet, de Beemer stuurt pciezer in ut korte werk, zit sportiever en op hoge snelheid 160+ is ie strakker. De vara stuurt wederom lekkerder op toertempo (70-140) bij de mooie lange doordraaiers.

De Vara daarentegen is 200% comfortabeler dan de beemer (met al hun ergonomische aanpassingen? :? daarvoor kunnen ze best eens gaan spieken bij de jappen), geen last van stijve nek of polsen zowel voor bestuurder als duo, Totale afwezigheid van wind tekent het perfecte ontwerp van de hando-kuip-ruit. Zelfs geen insect op mijn vizier na 700km :shock: Mijn duo had ook nog nooit zo perfect gezeten en die kan ut weten  :wink: Comfort met een grote C dus. klasse! Ook het zadel is beter en je voeten zitten niet zo hoog opgetrokken. Hou je dus veel langer vol. Scheelt voor de duo zelfs zo'n 5 centimeter.

vermogen hebben beide toerbuffels meer dan voldoende dit voorop gesteld; De beemer is krachtiger onderin, alleen bij 5 a 6 dzd toeren is ut op en bij het overschakelen valt ie ietwat teveel terug. Hierdoor heb je een sterk aan/uit gevoel op de Gs. De Vara daarentegen levert voelbaar meer vermogen  en geeft dit zonder dip oid af 8) . Alsof je aan een elastiek voortgetrokken wordt en bij 6dzd fluit ie zeer fijn uit z'n luchtfilter (en de leo's uiteraard) en doet ie er nog een schepje bovenop 8) (de Handi is echt wel sneller)

Resume, voorlopig. De vering van de Vara moet strakker (Haki?) van voren is ie te vaag bij sportief werk in de korte bochten en bij hoge snelheid deint ie ietwat teveel naar mijn smaak (ook ietwat zijwind en lengte richels gevoeliger). Echter 1e kennismaking smaakt naar meer. Ben echt benieuwd hoe die stuurt met fatsoenlijke vering eronder.  Ow ja, die pilot-roads ben ik niet zo van gecharmeerd. Voorband is imo te hard. Denk dat volgende set pneus mijn vertrouwde Anakees er onder komen.

mja 1e maar eens een afspraak maken met onze verenboer oet Stjein.  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Zo'n vara is gewoon voor kleine japanners gemaakt, daarom zit ie jou zo goed :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"Zo'n vara is gewoon voor kleine japanners gemaakt, daarom zit ie jou zo goed :mrgreen:

@ durpsgek :? : Die Vara is net zo hoog en zwaar :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

krijg je geen pilot powers in die maat... monteer anders een 17" voorwiel  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Richard K.

hm. ben benieuwd. hoe was het benzineverbruik van de vara?
heb altijd gehoord dat ze nogal een slok lusten?
:roll:
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

Citaat van: "Richard K."hm. ben benieuwd. hoe was het benzineverbruik van de vara?
heb altijd gehoord dat ze nogal een slok lusten?
:roll:

gemiddeld 1 op 15, dus theoretisch met de 25 liter tank 375 km bereik. Door de verbruiksmeter in het dashboard goed het verbruik in de gaten te houden. Bij 200km/h met duo oppe Autobahn verbruikt ie 1 op 10 :shock: bij Toertempo tot 100 in z'n 6 zelfs 1op 25 :shock: Ligt dus helemaal aan je rechterpols :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away