Hoofdmenu

Lucht je hart!

Gestart door Busaberke, 26 september, 2005, 11:58:12

Vorige topic - Volgende topic

DeWitte

Citaat van: "Bianca"
Citaat van: "Jor"Check dan maar gelijk de krant van vandaag....  :shock:

De voorpagina, 5 kinderen vermoord (Belgie) door eigen moeder zij probeert zich zelf van kant te maken en dat mislukt, had beter anders om kunne zijn, kinderen in leven en dat gestoorde wijf dood....
Hoe kom je erbij om je EIGEN kinderen te vermoorden en dan ook nog met een mes.....???????

:evil:  :evil:  :evil:

Gaat gewoon echt te ver  :( Die moeder in een isoleercel duwen, martelen en langzaam tot haar einde laten komen.... :evil:

een moeder die tot zoiets in staat is: doet dat nooit als ze bij haar positieven is: denk toch dat je het in dat licht moet zien: hoe triest deze melding ook is: Straf? verzin hier maar eens de juiste straf voor. Denk als het al tot een rechtzitting komt en het hele relaas boven water komt (wat ik al betwijfel) iedereen hier zit te grienen bij het doorlezen van het verslag.  Doodstraf? daar zijn we, gelukkig al meer dan 100 jaar vanaf..
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"

De voorpagina, 5 kinderen vermoord (Belgie) door eigen moeder zij probeert zich zelf van kant te maken en dat mislukt, had beter anders om kunne zijn, kinderen in leven en dat gestoorde wijf dood....
Hoe kom je erbij om je EIGEN kinderen te vermoorden en dan ook nog met een mes.....???????

Gaat gewoon echt te ver  :( Die moeder in een isoleercel duwen, martelen en langzaam tot haar einde laten komen.... :evil:

een moeder die tot zoiets in staat is: doet dat nooit als ze bij haar positieven is: denk toch dat je het in dat licht moet zien: hoe triest deze melding ook is: Straf? verzin hier maar eens de juiste straf voor. Denk als het al tot een rechtzitting komt en het hele relaas boven water komt (wat ik al betwijfel) iedereen hier zit te grienen bij het doorlezen van het verslag.  Doodstraf? daar zijn we, gelukkig al meer dan 100 jaar vanaf..

Ik geloof dat de moeder net met een zelfmoordpoging bezig was toen ze haar oppakten, net zoals die duitse knakker die dat 9 jarig jongetje misbruikt heeft.
Die gasten kun je niet straffen. Die zijn ziek en weten het zelf ook en willer er een einde aan maken.  Daar is geen genoegdoening te halen imo.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"

Ik geloof dat de moeder net met een zelfmoordpoging bezig was toen ze haar oppakten, net zoals die duitse knakker die dat 9 jarig jongetje misbruikt heeft.
Die gasten kun je niet straffen. Die zijn ziek en weten het zelf ook en willer er een einde aan maken.  Daar is geen genoegdoening te halen imo.

sja... je kunt ze een kwartiertje ongestoord op het dak van een wolkenkrabber gunnen.... :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

en dan zal jij als brandweerman, ambulancebroeder of kantonier het moeten opruimen :?  

lastige materie waarin ik gelukkig niet de beslissing hoef te nemen :wink: want laten we wel wezen da's heel wat anders dan hier wat roepen.

toch?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Die moeder is zeker niet toerekeningsvatbaar. Zoiets zal ze zeker niet doen als ze niet "ziek" zou zijn geweest. Het is ontzettend triest. Vooral omdat ik weet dat hier in Nederland de hulpverlening in de (geestelijke) gezondheidszorg niet altijd perfect loopt en je soms echt radeloos kan worden. Zal in Belgie misschien ook wel zo zijn.

Denk dat zij haar straf krijgt als ze realiseert (lees: bij zinnen komt) wat ze gedaan heeft. Jammer dat ze niet op tijd hulp heeft gekregen en zeker voor de kinderen  :cry:

Menke

Citaat van: "Dwars"en dan zal jij als brandweerman, ambulancebroeder of kantonier het moeten opruimen :?  

lastige materie waarin ik gelukkig niet de beslissing hoef te nemen :wink: want laten we wel wezen da's heel wat anders dan hier wat roepen.

toch?

idd Dwars: Heb dit als brandweerman in Roemond toen ook mee gemaakt, het blijft je altijd bij, en zo wordt je er weer even extra aan herinnerd. Maar onze opvanging was gelukkig wel goed.

Hakinnen

Citaat van: "Karin"Die moeder is zeker niet toerekeningsvatbaar. Zoiets zal ze zeker niet doen als ze niet "ziek" zou zijn geweest. Het is ontzettend triest. Vooral omdat ik weet dat hier in Nederland de hulpverlening in de (geestelijke) gezondheidszorg niet altijd perfect loopt en je soms echt radeloos kan worden. Zal in Belgie misschien ook wel zo zijn.

Denk dat zij haar straf krijgt als ze realiseert (lees: bij zinnen komt) wat ze gedaan heeft. Jammer dat ze niet op tijd hulp heeft gekregen en zeker voor de kinderen  :cry:

wil hier even op reageren..
Snap wat je bedoelt en ben het eigenlijk ook wel redelijk eens met hetgeen Dwars neertikt..

Maar..............
Hoewel je denk ik zonder meer kunt stellen dat een persoon die zoiets doet idd "ziek" is...is het eigenlijk "van de zotte" om daardoor zo'n persoon vrijwel onmiddellijk in de categorie "ontoerekeningsvatbaar" te scharen..

? Toch?

Ontoerekeningsvatbaar betekent in feite dat hetgeen"je gedaan hebt je niet toegerekend kan worden" ..en dat vindt ik niet correct..

Door te stellen dat een moeder die haar vijf kinderen om zeep brengt dan wel ontoerekeningsvatbaar zal zijn duw je in feite de dader mede in een slachtoffer rol.."ze is ziek, ze wist niet wat ze deed"..

nu klopt dat wel..in feite zal zij ook slachtoffer zijn als het ware van haar eigen zieke geest nu en van de gevolgen daardoor als ze zich later realiseert wat er gebeurt is...als ze tot besef komt uberhaupt..

Ja, dit is triest...alleen om meteen de term "ontoerekeningsvatbaar" te gebruiken zoals daar zo vaak onmiddelijk naar wordt gegrepen hier in Nederland ...????????  Hmmmmmmm...ik weet het niet..

"Niet toe te rekenen" ..niet bij het volle verstand / besef / ziek..weet ik veel wat...dus niet toe te rekenen?

Ik weet het niet hoor..ergens is er iets "krom "dan..

Die duitse knakker die het nodig vond om dat 9jarige ? kind zwaar te misbruiken zou dat ook niet hebben gedaan als ie niet ziek was geweest dan ..na? ook maar "ontoerekeningsvatbaar" dan...niet aan / toe te rekenen wat ie deed..

Of een stelletje zelfmoord terroristen die een hele hoop onschuldigen meenemen in hun dwaze missie ...die zijn dan ook ziek..dat doet ook geen normaal denkend mens immers...ook "ontoerekeningsvatbaar dan? "..

snap je wat ik bedoel....in feite zou je dan ieder mens dat een "zieke actie" op zijn geweten heeft "ontoerekeningsvatbaar" kunnen verklaren..
"ze zijn ziek..weten niet wat ze doen..hoppa..ontoerekeningsvatbaar dan maar"

Alez...

Moeilijke materie..

Ik denk dat je er dagen over kunt praten maar er niet uit komt..gebeurt is gebeurt en op welke manier dan ook "recht zal worden gesproken"..het onrecht is niet terug te draaien ..Triest..dieptriest zelfs
Ik wens de vader , overige familie en omgeving van die vijf kinderen bijzonder veel sterkte toe..

peter oet stein

volledig mee eens,,en goed doordacht neergeschreven hakinnen,,Die kids hadden een beter lot verdient,voor de kids waren beslist andere oplossingen mogelijk.
Als die vrouw niet meer wou leven kan ik misschien begrijpen,,maar de reden wrom ze haar kids bij dit drama betrok en de rest van de familie met dit trauma achterlaat,ontgaat me volledig. :cry:

Hakinnen

Citaat van: "peter oet stein"volledig mee eens,,en goed doordacht neergeschreven hakinnen,,Die kids hadden een beter lot verdient,voor de kids waren beslist andere oplossingen mogelijk.
Als die vrouw niet meer wou leven kan ik misschien begrijpen,,maar de reden wrom ze haar kids bij dit drama betrok en de rest van de familie met dit trauma achterlaat,ontgaat me volledig. :cry:

je zou het "ultiem egoïsme" kunnen noemen wellicht..

overigens..ik bedoelde niks "verkeerds"tov van Karin in mijn reactie op haar post..

ik vond het slechts op het moment dat ik het las ff raar.. dat "die vrouw is zeker ontoerekenings vatbaar" .."ziek" en ..."geestelijke hulpverlening".
het kwam (wellicht volledig ten onrechte??) op mij over als dat de dader in min of meer dezelfde slachtoffer rol werd geplaatst als haar daadwerkelijke slachtoffers..en dat vindt ik niet helemaal okay..

de vrouw helpt 5 kinderen om zeep en ongeacht of ze nu mentaal ziek is of niet en ongeacht met welke verklaring de psychologen zullen komen en ongeacht met welk oordeel een rechter zal komen..ik vindt het op geen enkele manier te rechtvaardigen..

maar zoals gezegd..je kunt er lang over zeveren...gebeurt is gebeurt..het leed is niet terug te draaien ..

er zijn niet slechts geen 5 jonge slachtoffertjes..of als je de vrouw meetelt wellicht zes..er zijn er hier in de vorm van "de omgeving" vele malen meer en zoals ik in een eerdere post al zei..ik hoop dat ze er een beetje okay uitkomen..net zoals ik hoop dat dat 9 jarige menneke uit duitsland of al die talloze andere kinderen die de dupe werden van een "zieke geest" ergens hun rust vinden..

mening moest er ff uit hier..ik kan er verdomme slecht tegen..kinderleed.

sterker nog..ik kan me er bijzonder kwaad over maken...die knakker in Duitsland was het van bekend..wisten ze het van..en waar werkte ie?  op ne  kinderboerderij! Tussen de kids!   is dat nu het falen van het systeem of wat? geen idee maar ik vindt het allemaal niet te geloven..

Getverdemme..wat lopen er toch smeerlappen rondt her en der..

Karin

Ik snap ook wel wat je bedoeld. Het is ook ontzettend moeilijke materie want ik hik hiermee ook altijd op 2 gedachten. Aan de ene kant kun je het niet begrijpen en wordt je kwaad omdat de kinderen (en ook de vader en rest familie) dit lot absoluut niet verdienen. Maar aan de andere kant zal een gezond denkend/voelend mens nooit zoiets kunnen doen ......lijkt mij.

Ik keur dit alles behalve goed, laat dit duidelijk zijn. En ik vind ook dat de vrouw daar absoluut voor gestraft moet worden. Maar dat neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat de vrouw als ze behandeld wordt en geestelijk weer stabiel wordt,  "doodziek" wordt van haar daad......snap je me nog. Dat is op zich natuurlijk ook een straf die ze niet kan ontlopen.

Ik blijf dit soort situaties altijd heel triest vinden en ja in dit geval ook voor de dader, want vaak zit daar toch een verhaal achter. Hoe moeilijk vaak ook te begrijpen........

En daarnaast heb je ook echte vieze smeerlappen! Helemaal mee eens.

Waar ligt de grens? Pfff....gelukkig ben ik geen rechter.

@Nippon

soms hé...... heel soms vraag ik me wel eens af of wij ( mensen) wel op deze aardkloot thuis horen   :evil:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"soms hé...... heel soms vraag ik me wel eens af of wij ( mensen) wel op deze aardkloot thuis horen   :evil:

onze kinderen iig wel :wink:

DeWitte

trouwes dit hele komende weekend: BLIJF WEG uit het heuvelland met je brommert, doe het jezelf niet aan :?

ut sterft er zaterdag van de Wielrenners ivm AGR toerversie (tot 14.000 deelnemers :evil:  en zondag ivm de wedstrijd voor de Elite (profs).

ow ja sterft er ook nog van de pliessie, klpd vooral :cry:

Schalkseruiter®

Wat betreft de moeder volgens mijn inziens zal haar grootste straf zijn indien men haar in leven houdt.......Ik vermoed dat het echt niet leefbaar zou zijn te beseffen na zo'n wanhoopsdaad,want zo noem ik het, dat je je eigen kids om zeep heb geholpen.Volgens mij is dit echt in een roes van opwelling gebeurd en was dit op dat moment de enige uitweg voor haar....maar ja wie ben ik?? :roll:
Nee neem nu niet aan dat ik het goedkeur hé maar kan er wel ergens inkomen dat zoiets zou kunnen gebeuren. enfin,deze wereld is gewoon rot
Schalkse®

DeWitte

Citaat van: "Schalkseruiter®"Wat betreft de moeder volgens mijn inziens zal haar grootste straf zijn indien men haar in leven houdt.......Ik vermoed dat het echt niet leefbaar zou zijn te beseffen na zo'n wanhoopsdaad,want zo noem ik het, dat je je eigen kids om zeep heb geholpen.Volgens mij is dit echt in een roes van opwelling gebeurd en was dit op dat moment de enige uitweg voor haar....maar ja wie ben ik?? :roll:
Nee neem nu niet aan dat ik het goedkeur hé maar kan er wel ergens inkomen dat zoiets zou kunnen gebeuren. enfin,deze wereld is gewoon rot
Schalkse®

sorry, over welk voorval heb je het?? :?