Hoofdmenu

Lucht je hart!

Gestart door Busaberke, 26 september, 2005, 11:58:12

Vorige topic - Volgende topic

WhomBom

kheb ze vamorgen heerlijk ge-eikeld...

Omdat ik wist dat al die mongolen op de weg zouden zijn, had ik besloten de fiets naar t werk te pakken... gaar ding; nog 3 wekende versnellingen, geen licht enz. En dan die idioten in hun homo pakje en banaan (ze hebben echt bijna allemaal een banaan bij zich  :?:  :? ) inhalen  :lol:

komen ze daarna met t zweet dik op de kop volgas langs.... en dan doe ik weer rustig aan  :mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

La vieux

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "La vieux"Ik ben ook zo'n gast, hopelijk niet een van het vervelende soort. :D  Ik ben wel zo'n gast die met het vingertje naar het hoofd wijst als ik in een bocht een kamikazepiloot op mijn weghelft tegenkom.  Want jezus dan weet je niet wat je moet doen en hoop je maar dat de motorrijder zijn bike onder controle heeft en inderdaad op tijd naar rechts gaat.

En nu maar hopen dat ik snel mijn papiertje haal en al die fietsende gasten voor gek kan verklaren

:evil:  :twisted:  :evil:

alez..weghelft..!?  op ne velo?

daar zit meteen een stuk van het probleem denk ik..

fietsers hebben geen weghelft..uitsluitend uiterst rechts is van hun..

:wink:

Allez meneer Hakkinnen, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen is het niet!

Nadeel van het noemen van een voorbeeldje is dat we gaan liggen praten over details en dat mensen zich persoonlijk aangesproken voelen. Dat wou ik eigenlijk voorkomen. Maar goed ->  in bovengenoemd voorbeeld fietste ik alleen, rechts van de weg op de fietsstrook (tenminste ik geloof dat er een aparte strook is ben er allang niet meer geweest) tussen Itteren en Borgharen In dat stuk ligt een groot uitgetrokken S-bocht, daar kwam ik dus een motorrijder tegen op de voor hem linker weghelft en de voor mij rechter weghelft.
Toen zat ik dus met de billen bij elkaar te hopen dat het allemaal goed ging.

En voor de rest ben ik nu als fietser en autorijder niet roomser als de paus en zal ik het denk ik straks als motorrijder ook wel niet zijn.  (wie de schoen past trekke hem aan)

En die twee gekken die mogen ze van mij ook kapot houwe, stelletje idioten.

B-Witch

Nee hoor, beste La Vieux, een fietser hoort gewoon uiterst rechts te rijden, dat probeer ik zelfs mijn kinderen te leren; niet over het midden van de weg te zwalken.
Veel van de wielrenners denken daadwerkelijk dat ze boven de wet staan, en dat verkeersregels niet gelden voor hen.
Waar ik me nog het meeste aan irriteer, en velen met mij (zelfs veel automobilisten die er hetzelfde over denken) is de ongelooflijke arrogantie van deze gasten.
Dat er wat regeltjes overtreden worden, nou ja oke, dat doe ik zelf ook.
Maar hou wel altijd rekening met je medeweggebruiker, en ben deze niet opzettelijk tot een gevaar :!:  :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

tja...gisteren staat er een motorrijder van de organisatie de wielrenners naar het (verplichte)fietspad op te dirigeren...gaan allemaal..maar zodra die dirigent weg is gaat alles weer op de weg rijden..
Ook hier de Bergse weg fietsen die sportievelingen (nou ja..) op de weg, terwijl er uit veilighiedsoverwegingen een appart fietspad is aangelegd...(geld trouwens ook voor scooterrijders die nog steeds niet weten dat ze buiten de bebouwde kom WEL op het fietspad moeten...
Ik rij (lees rem) regelmatig mijn banden vierkant omdat zo'n eikels weer es geen voorrangsregels kennen of er lak aan hebben..
Daarnaast zijn ze echt wel agresief, heb al menig fietspompje voor me gezien, zelfs al eens ene gevoeld. Kan wel melden dat de eigenaar daarvan hem ook wel echt gevoeld heeft en wat (rode) vlekken op zijn homopakje had..

Kortom...IK HEB ER OOK EEN PEST HEKEL AAN...nietrs op tegen dat ze een sport willen uitoefenen...maar niet ten koste van ons aller veiligheid..

oef..ik heb sproken :wink:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

La vieux

Citaat van: "suzuki-girl"Nee hoor, beste La Vieux, een fietser hoort gewoon uiterst rechts te rijden, dat probeer ik zelfs mijn kinderen te leren; niet over het midden van de weg te zwalken.
Veel van de wielrenners denken daadwerkelijk dat ze boven de wet staan, en dat verkeersregels niet gelden voor hen.
Waar ik me nog het meeste aan irriteer, en velen met mij (zelfs veel automobilisten die er hetzelfde over denken) is de ongelooflijke arrogantie van deze gasten.
Maar hou wel altijd rekening met je medeweggebruiker, en ben deze niet opzettelijk tot een gevaar :!:  :!:

Ik word echt verkeerd begrepen hoor en ga er verder niet meer op in, goed lezen dan zul je zien dat ik niets anders heb beweerd dan wat jij hierboven aanhaalt.  :oops:

karz

Citaat van: "La vieux"
Citaat van: "suzuki-girl"Nee hoor, beste La Vieux, een fietser hoort gewoon uiterst rechts te rijden, dat probeer ik zelfs mijn kinderen te leren; niet over het midden van de weg te zwalken.

Ik word echt verkeerd begrepen hoor en ga er verder niet meer op in, goed lezen dan zul je zien dat ik niets anders heb beweerd dan wat jij hierboven aanhaalt.  :oops:

:stupid: Ik weet over welk stuk la Vieux het heeft en het zal niet de eerste keer zijn dat een motorrijder zich daar verpint. En daar zijn gewoon nette fietsstroken, dus als la Vieux zich daarop bevond zou ik niet weten wat er niet goed aan is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"
Citaat van: "La vieux"

:stupid: Ik weet over welk stuk la Vieux het heeft en het zal niet de eerste keer zijn dat een motorrijder zich daar verpint. En daar zijn gewoon nette fietsstroken, dus als la Vieux zich daarop bevond zou ik niet weten wat er niet goed aan is.

Ja ik ken die weg ook, vaak genoeg geweest. :?
Maar als La Vieux goed leest, kan ze concluderen dat ik het helemaal niet over die gebeurtenis heb, zulke dingen komen voor, kan gebeuren. ik wil ook niet zeggen dat zij daar fout zat :?
Ik heb het alleen over de mentaliteit van de meest fietsers en wat mij daar aan opvalt, als iemand zich daardoor aangevallen voelt is dat jammer (en zeker niet mijn bedoeling) :roll:

Karin

Als iedereen een beetje begrip voor elkaar heeft dan kan iedereen zijn hobby uitoefenen. Ik rij zelf motor, fiets graag en wandel ook nog de nodige km's....dus tja ik weet welk probleem je tegen kunt komen en met de bril van een ander op ziet het er telkens anders uit. :wink:

Have fun en geniet van het mooie weer!

B-Witch

Citaat van: "Karin"Als iedereen een beetje begrip voor elkaar heeft dan kan iedereen zijn hobby uitoefenen. Ik rij zelf motor, fiets graag en wandel ook nog de nodige km's....dus tja ik weet welk probleem je tegen kunt komen en met de bril van een ander op ziet het er telkens anders uit. :wink:

Have fun en geniet van het mooie weer!

:stupid:

Toledo

Ik werd gisteren van de rotonde afgedrukt in Elsendorp N277 (brabant), Ik zat op de rotonde, zie ik plots in m'n ooghoek rechts naast me een motorklap op doemen, Gs gelijk naar links getrokken en het anker uitgegooid. Want de rotonde is aan de binnenkant afgewerkt met een hellende betonrand en daar ga ik liever niet tegenop want dan kan ik beter direct plat gaan liggen. Stop de auto langs me, en het raampje ga voorzichtig omlaag, zit en een hoog bejaard echtpaar in, de man stamelt ik had je niet gezien, aan de vrouw te zien was ze hevig geschrokken. Dit is een grote rotonde met maar een rijbaan en helemaal overzichtelijk. En er zat zelfs nog een auto achter me en nog rijden ze zo de rotonde op.
Ik ben bang dat deze mensen binnenkort bij een echt ongeluk betrokken raken. wat niet te hopen is. Maar ik moet er niet aan denken wat er wel had kunnen gebeuren.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

karz

Citaat van: "Toledo"Ik werd gisteren van de rotonde afgedrukt in Elsendorp N277 (brabant), Ik zat op de rotonde, zie ik plots in m'n ooghoek rechts naast me een motorklap op doemen, Gs gelijk naar links getrokken en het anker uitgegooid. Want de rotonde is aan de binnenkant afgewerkt met een hellende betonrand en daar ga ik liever niet tegenop want dan kan ik beter direct plat gaan liggen. Stop de auto langs me, en het raampje ga voorzichtig omlaag, zit en een hoog bejaard echtpaar in, de man stamelt ik had je niet gezien, aan de vrouw te zien was ze hevig geschrokken. Dit is een grote rotonde met maar een rijbaan en helemaal overzichtelijk. En er zat zelfs nog een auto achter me en nog rijden ze zo de rotonde op.
Ik ben bang dat deze mensen binnenkort bij een echt ongeluk betrokken raken. wat niet te hopen is. Maar ik moet er niet aan denken wat er wel had kunnen gebeuren.

Heb precies hetzelfde gehad, alleen ik ben door de uitwijk maneuvre alsnog op m'n bek gegaan.  Kerel keekt me recht aan en reedt toch de rotonde op. Keek dwars door me heen dus...maandag morgen he..

B-Witch

Citaat van: "Toledo"Ik werd gisteren van de rotonde afgedrukt in Elsendorp N277 (brabant), Ik zat op de rotonde, zie ik plots in m'n ooghoek rechts naast me een motorklap op doemen, Gs gelijk naar links getrokken en het anker uitgegooid. Want de rotonde is aan de binnenkant afgewerkt met een hellende betonrand en daar ga ik liever niet tegenop want dan kan ik beter direct plat gaan liggen. Stop de auto langs me, en het raampje ga voorzichtig omlaag, zit en een hoog bejaard echtpaar in, de man stamelt ik had je niet gezien, aan de vrouw te zien was ze hevig geschrokken. Dit is een grote rotonde met maar een rijbaan en helemaal overzichtelijk. En er zat zelfs nog een auto achter me en nog rijden ze zo de rotonde op.

Heb precies hetzelfde gehad, alleen ik ben door de uitwijk maneuvre alsnog op m'n bek gegaan.  Kerel keekt me recht aan en reedt toch de rotonde op. Keek dwars door me heen dus...maandag morgen he..

Damn Karz... :evil:
En nu? schade? heb je zelf niks?

karz

Citaat van: "suzuki-girl"

Damn Karz... :evil:
En nu? schade? heb je zelf niks?

Ohnee :lol: , dit is iets minder dan een jaar terug gebeurt met die zwarte honda sabre. De motor is naar de sloop gegaan en toen heb ik de bmw gekocht die ik nu heb. Zelf heb ik een tijdje op krukken gelopen en een maand last gehad. De motor was op mijn enkel terecht gekomen.

B-Witch

Fijn te horen dat het meevalt dit keer :wink:

Jor

Soms zit het geluk ook in een klein hoekje (of afslag)

Aangezien het lekker weer was vanmorgen dacht ik laat ik met de motor naar het werk gaan (Arnhem).
Rij ik de autoweg op in Urmond richting E´hoven kom ik langs dat tankstation wat daar achter ligt.
Wat zie ik tot mijn ontsteltenis er rijden daar net heel toevallig ook 2 motormuizen van de blauwe maffia weg.
Ik liet al gelijk het gas los reed namelijk 150 en ja hoor de mate zette de achtervolging gelijk in....
Tot mijn geluk gaat er net een auto met zo´n blik op wiele un vrachtwagen inhale....  :twisted:
dus ik wat meer gas en zij hingen erachter  8) , 1 van de 2 was behoorlijk kort langs de vangrail aant rijde om ik vermoed mij te zien ma kon niet meer dan dat!!
en toen ging bij hun het gas ook weer open om mij bij tekome.
Ik reed toen alweer netjes 120  :lol:
en toen kwam mijn verlossing ´´afslag Born´´ ik daar er vanaf, en op dat moment kwamen zij mij voorbij.
Ik moet zegge ze waren behoorlijk aant kijke!!!

En nu heb ik zo´n vermoede dat dat niet was omdat ze mijn motor zo geweldig mooi vinden.....
Wat ie volgens mij wel is!!
Denk dat dat wel aardig wat centjes had gekost, gezien het geluid enzo..
Daar ff gewacht en weer de autoweg op en mijn weg vervolgt!!!

Zo zie je maar weer niet alleen een ongeluk zit in een klein hoekje

:lol:  8)  :lol:
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten