Rollerbank tegen benzinedieven

Gestart door Busaberke, 26 september, 2005, 14:39:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke



Om de diefstal van benzine tegen te gaan krijgen tankstations er een nieuw wapen bij: een rollerbank waardoor automobilisten die niet betalen, geen kant meer op kunnen. Naar verwachting zullen de grote bemande pompstations de rollerbank de komende jaren invoeren.
Bij elke pomp wordt een drempel met rollers geplaatst. Het systeem is gekoppeld aan de kassa. De rollers laten de wielen van de auto doordraaien, indien de bestuurder probeert weg te rijden zonder te betalen, zo heeft directeur L. Vlasbom van het bedrijf DetraX in Goor maandag tegen de Telegraaf gezegd. DetraX heeft het systeem ontwikkeld.

Zodra de automobilist begint te tanken, wordt de rollerbank geactiveerd. Nadat hij heeft betaald, wordt het veiligheidsysteem automatisch ontgrendeld en kan hij wegrijden. De jaarlijkse schade als gevolg van benzinediefstal wordt geschat op 10 miljoen euro.

bron: www.hetnet.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Laten we met z'n allen hopen dat de rollen niet een keer toevallig ontgrendeld zijn terwijl er een motorrijder overheen rijdt, en dat ze voorzien worden van een zeer stroef oppervlak!

Anders vrees ik het ergste  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

..cool plan..en vast veel veiliger en goedkoper als bijv. een slagboom ?  :?

In plaats dat ze wat verzinnen dat we niet hoeven te tanken.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

alaskan4x4

:twisted: ik rij 4x4 als koekblik, gaat dus niet werken, zouden ze daar al eens over hebben nagedacht :?:  :twisted:

karz

Citaat van: "alaskan4x4":twisted: ik rij 4x4 als koekblik, gaat dus niet werken, zouden ze daar al eens over hebben nagedacht :?:  :twisted:

Volgens mij hebben ze uberhaupt niet over achterwiel aandrijving nagedacht.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar met een beetje aanloop niet overheen kan vliegen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

wat gisteren op tv te zien was, kan je iig met een moto of scooter makkelijk omzeilen. Niet dat ik iemand op ideën wil brengen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

NrGiZeR

Hoe zit dat bij 4wiel aangedreven auto's
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

karz

Citaat van: "NrGiZeR"Hoe zit dat bij 4wiel aangedreven auto's

Als je ze in de lock zet dan draaien alle wielen evenredig. Dus dan gaan ze niet over die rollen rollen, als ze achter gewoon stilstaan. Je achterwielen zorgen er wel voor dat je over die rollen heen gaat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

NrGiZeR

Citaat van: "karz"
Citaat van: "NrGiZeR"Hoe zit dat bij 4wiel aangedreven auto's

Als je ze in de lock zet dan draaien alle wielen evenredig.

:!:  :!:  :!:  :!:  :roll:  :roll:  :roll:  :!:  :!:  :!:  :!:  ECHT WAAR, dat wist ik niet  :lol:  :lol:

Ik bedoel meer het feit of ze er rekening mee hebben gehouden op het tankstation dat auto's voor- achter of 4- wiel aandrijving hebben. Of dat dit systeem alleen op voorwiel aandrijving gemaakt si.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

alaskan4x4

Denk dat ze gewerkt hebben volgens het 20/80 principe, 80% heeft voorwielaandrijving en daar verzinnen we dus iets op. Ik denk dat ze beter iets anders kunnen verzinnen bijv zoals het werkt bij de onbemande tankstations, eerst geld of pinpas in de paal en dan pas tanken, maar dat zal wel niet commercieel genoeg gedacht zijn.... :oops:

The Dominator

Citaat van: "NrGiZeR"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "NrGiZeR"Hoe zit dat bij 4wiel aangedreven auto's

Als je ze in de lock zet dan draaien alle wielen evenredig.

:!:  :!:  :!:  :!:  :roll:  :roll:  :roll:  :!:  :!:  :!:  :!:  ECHT WAAR, dat wist ik niet  :lol:  :lol:

Ik bedoel meer het feit of ze er rekening mee hebben gehouden op het tankstation dat auto's voor- achter of 4- wiel aandrijving hebben. Of dat dit systeem alleen op voorwiel aandrijving gemaakt si.

als me iemand een 4WD wil uitlenen wil ik het tzt wel effe gaan uitproberen...... :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

alaskan4x4

you're welcome, altijd al eens op een trilplaat willen rijden :wink:

Joepie1958

Zo zijn al wel meer mogelijkheden, een concullega in Maastricht heeft een zakpaal staan 8)
In Nuth zit iemand die z'n halve uitrit heeft dichtgezet met een slagboom, op die manier kun je alleen maar heel voorzichtig uitrijden :lol: (met koekblik)
Ik denk dat wij nog de beste oplossing hebben :shock:
Aan de achterzijde van ons gebouw staan hittezoekende raketten, die vinden je uitlaatpijpje wel :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.