vogelcrash

Gestart door Richard K., 07 juli, 2007, 16:56:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard K.

nou ja  ... ik heb niet meer achteromgekeken toen die buizerd tegen me aanvloog vanmiddag op de vliegveldweg. Ik denk dat t er wel zo heeft uitgezien want z'n bloed, veren en wat ingewanden waren redelijk egaal verspreid over mn arm, mn schouder, tegen mn helm en over mn linker stuurhelft.

GETVERDERRIE  :evil:

hoe krijg ik die bloederige troep van mn pak?? oppervlakkig gaat t er wel af, maar ik ben bang dat al dat bloed behoorlijk kan gaan stinken  :roll:

oww ja en nog wat: is zo'n buizerd eigenlijk n beschermde diersoort???
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Mounty

ligt eraan wat voor pak je hebt...leer of textiel.
Leer kun je met een sopje wel afwassen en nadat het weer goed droog is weer invetten..Textiel heb ik al eens met een sponsje schoon gemaakt, weet nu alleen niet of het watrdicht is gebleven. ook bloed (van een duif )en andere derrie heb ik eruit gekregen met wat dreft..

of een buizerd beschermd is.. ik dacht van wel, als een mus beschermd is dan een buizerd zeker..toch?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Generaal

Citeer
hoe krijg ik die bloederige troep van mn pak?? oppervlakkig gaat t er wel af, maar ik ben bang dat al dat bloed behoorlijk kan gaan stinken  :roll:

oww ja en nog wat: is zo'n buizerd eigenlijk n beschermde diersoort???

http://www2.minlnv.nl/thema/groen/ffwet/wetgeving/ASP/soorten/wettgfwas43.asp


helaas hij is beschermd maar ik denk niet dat hij je aangeeft :wink:

Ps wie had voorrang??

Richard K.

Citaat van: "De Generaal"hoe krijg ik die bloederige troep van mn pak?? oppervlakkig gaat t er wel af, maar ik ben bang dat al dat bloed behoorlijk kan gaan stinken  :roll:

oww ja en nog wat: is zo'n buizerd eigenlijk n beschermde diersoort???

http://www2.minlnv.nl/thema/groen/ffwet/wetgeving/ASP/soorten/wettgfwas43.asp


helaas hij is beschermd maar ik denk niet dat hij je aangeeft :wink:

Ps wie had voorrang??

Ik had voorrang .... buizerd vloog weg vanaf de rand van de weg (=bijzondere verrichting) en had alle verkeer voor moeten laten gaan  want ik zat op n voorrangsweg :? Bovendien gaf ie geen richting aan bij het wegvliegen. Levensgevaarlijke actie.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Richard K.

Citaat van: "FZ_Ron"ligt eraan wat voor pak je hebt...leer of textiel.
Leer kun je met een sopje wel afwassen en nadat het weer goed droog is weer invetten..Textiel heb ik al eens met een sponsje schoon gemaakt, weet nu alleen niet of het watrdicht is gebleven. ook bloed (van een duif )en andere derrie heb ik eruit gekregen met wat dreft..

Pak is van cordura, tekstiel dus ... nu met een gore..-text binnenvoering  8)

Ik denk dat ik een sponsje en een borstel ga zoeken  :cry:
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

De Generaal

ze laten ook van alles vliegen vandaag de dag.
Misschien een goed idee als de partij voor de dieren zich nuttig maakt en een gedragscode opsteld voor deze luchtpiraat.

Die hebben toch niets nuttigers te doen

@Nippon

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "FZ_Ron"ligt eraan wat voor pak je hebt...leer of textiel.
Leer kun je met een sopje wel afwassen en nadat het weer goed droog is weer invetten..Textiel heb ik al eens met een sponsje schoon gemaakt, weet nu alleen niet of het watrdicht is gebleven. ook bloed (van een duif )en andere derrie heb ik eruit gekregen met wat dreft..

Pak is van cordura, tekstiel dus ... nu met een gore..-text binnenvoering  8)

Ik denk dat ik een sponsje en een borstel ga zoeken  :cry:


ga maar lekker onder de douche staan met je pak aan  :yes6rs:

B-Witch

Je kan het pak gewoon wassen, er is speciaal spul voor te krijgen zodat je pak waterdicht blijft.
Vraag er even naar Bij Schepers Motoren in Brunssum, die heeft dat zeker (heeft ze me kadoo gedaan eens) :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Je kan het pak gewoon wassen, er is speciaal spul voor te krijgen zodat je pak waterdicht blijft.

idd gewoon wassen, voor membranen (zoals gore-tex) in kleding zelfs 1x per jaar min aan te bevelen (door transpiratie gaat dat membraam in je kleding door vooral zoutkristallen dichtzitten en dan aan de naden lekken.

Wassen dus om het waterdicht te houden. Klinkt onlogisch is wel zo. Kreeg deze tip paar jaar geleden van Mr Hein Gericke, Jorg Zindorff 8)  Toevoegingen zijn niet nodig: grote kwatsch/geldklopperij. Op 30 wassen zonder wasverzachter, NIET centrifugeren laten,  en dan buiten onder een afdakkie laten uitdruppen/drogen. (kan wel paar dagen duren) en klaar.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "De Generaal"hoe krijg ik die bloederige troep van mn pak?? oppervlakkig gaat t er wel af, maar ik ben bang dat al dat bloed behoorlijk kan gaan stinken  :roll:

oww ja en nog wat: is zo'n buizerd eigenlijk n beschermde diersoort???

http://www2.minlnv.nl/thema/groen/ffwet/wetgeving/ASP/soorten/wettgfwas43.asp


helaas hij is beschermd maar ik denk niet dat hij je aangeeft :wink:

Ps wie had voorrang??

Ik had voorrang .... buizerd vloog weg vanaf de rand van de weg (=bijzondere verrichting) en had alle verkeer voor moeten laten gaan  want ik zat op n voorrangsweg :? Bovendien gaf ie geen richting aan bij het wegvliegen. Levensgevaarlijke actie.

moesten ze de doodstraf voor geven...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "suzuki-girl"Je kan het pak gewoon wassen, er is speciaal spul voor te krijgen zodat je pak waterdicht blijft.

idd gewoon wassen, voor membranen (zoals gore-tex) in kleding zelfs 1x per jaar min aan te bevelen (door transpiratie gaat dat membraam in je kleding door vooral zoutkristallen dichtzitten en dan aan de naden lekken.

Wassen dus om het waterdicht te houden. Klinkt onlogisch is wel zo. Kreeg deze tip paar jaar geleden van Mr Hein Gericke, Jorg Zindorff 8)  Toevoegingen zijn niet nodig: grote kwatsch/geldklopperij. Op 30 wassen zonder wasverzachter, NIET centrifugeren laten,  en dan buiten onder een afdakkie laten uitdruppen/drogen. (kan wel paar dagen duren) en klaar.

En van diezelfde man kreeg ik het advies, zwart op wit, om ook een compeet leren pak op dezelfde manier te wassen en dan niet ophangen om te drogen maar liggend laten drogen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Jep idd ook leer is gewoon wasbaar, zelfs suede hoef je echt niet naar de stomerij te brengen, ook allemaal grote onzin.
Water is natuurlijk vele malen zachter dan al die chemische rommel die ze dan gebruiken.
Wassen, en hangend of liggend laten drogen.

nog 1 goeie tip dan maar:
Als je je leren pak gewassen/ schoongemaakt hebt, smeer het dan even in met de normale bodylotion van Nivea (donkerblauwe fles), en je pak ziet er weer als nieuw uit.
(geldt ook voor bankstellen ed)
Leer is huid, dus kan je gewoon behandelen als je eigen huid :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

Dan zal ik m'n pak eens lekker masseren :rofl:  :rofl:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

angel

hoi

met gewone baby olie gaat ook prima
en dat op een  doek
in het verleden ook met de leren bank gedaan.

succes :thumbsup:

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"Jep idd ook leer is gewoon wasbaar, zelfs suede hoef je echt niet naar de stomerij te brengen, ook allemaal grote onzin.
Water is natuurlijk vele malen zachter dan al die chemische rommel die ze dan gebruiken.
Wassen, en hangend of liggend laten drogen.

nog 1 goeie tip dan maar:
Als je je leren pak gewassen/ schoongemaakt hebt, smeer het dan even in met de normale bodylotion van Nivea (donkerblauwe fles), en je pak ziet er weer als nieuw uit.
(geldt ook voor bankstellen ed)
Leer is huid, dus kan je gewoon behandelen als je eigen huid :wink:

:shutup:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009