het grote GS by Suzuki topic

Gestart door The Dominator, 30 juli, 2007, 07:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Dominator

in de nooit minderwordende "zoektocht naar het onbekende" een aantal weken weer iets nieuws laten invallen, er zou een  caferacer komen. Maarja wat ga je dan kopen als basis wetende dat je al een:
honda NX650
honda XL600
honda XRV750
honda CBR600
in de garage hebt staan...............
dan zou ieder normaal iemand zeggen, tuurlijk koop je toch een CB 750 of CB900 bol d'or
maarja ik zou mezelf niet zijn als ik daar, recalcitrant als ik ben, gevolg aan zou geven.
Dus tzou wat anders worden, maarja in mijn beperkte gedachtenwereld van merken waar ik persoonlijk ervaring mee heb, is die spoeling al meteen wat beperkter.........
en ineens wist ik het...... in navolging van waar Wes Cooley in 1980 op rondgetuft heeft zou t ook een suzuki worden! :mrgreen:

na een zoektocht van toch zeker wel anderhalf uur ineens een advertentie op marktplaats die mn aandacht trok.....heeeeeel veel ondelen (van wel 2 GS-en) waarvan 1 helemaal compleet maar in onderdelen en nog frame/wielen en een boel losse spulletjes....... maarja dan ga je wat kopen wat motorisch een vraag zal blijven oft nog wel in elkaar te krijgen cq lopend te krijgen is........ dus die optie werd al snel aan een hoge boom gehangen......

Nieuw uitgangspunt was: hij mag niet teveel kosten maar hij moet wel lopen! dus ik moet op kunnen stappen en op het startknopje duwen en vervolgens moet ie hoestend en proestend tot leven komen,  ook al heeft ie keelpijn en een ruwe sound dan magtie mee naar zn nieuwe onderkomen!

Ook deze zoektocht duurde niet lang, maar t ophalen deste meer, stond namelijk ergens in Gelderland...... Maargoed volhardend als ik kan zijn, in de auto en hoppa die kant op!
Nadeel van zo ver rijden en geld in de pocket...... idd ja als t almaar een teken van leven geeft dan laaj ik um in, ga tenslotte niet voor niets zo een stuk rijden.......

zo kwam t dus dat ik savonds onder escorte van hakki en karz weer Maastricht binnengeleid werd........ onder het steeds maar spuien van ideejen wat we wel met dat ding zouden kunnen doen en wat we ervan zouden kunnen maken, werd trouwens de kleurstelling wel een beetje in twijfel getrokken, zwart met een paarse bies en paarse velgen..... wetende dat t een suzuki is rees al snel de vraag, hij zou toch niet van Ga... geweest zijn?? :mrgreen:

Toen het technische verhaal...
- remmerij was kut, vertragen kon je t nauwelijks noemen.
- balhoofdlagers wagen zo rot dat t stuur steeds terug in de middenstand ging
- K&N filters deugden niet, veeeel te veeeeeel lucht ergo te kleine sproeiers

dus eerst maar es op zoek naar originele luchtfilterbox want t moet natuurlijk wel allemaal in originele terugkomen :mrgreen:
Na deze bij Guido Broux gevonden te hebben en gemonteerd bleek bij een proefrit (in Tshirt en korte broek trouwens) dat ie alweer vloeiend op de teller naar de 160 liep, dat beloofd dus, maar was ook wel meteen weer hard genoeg voor op een motor zonder remmen..... Dat zou dus een vd volgende acties worden....... remmerij en balhoofdlagers

zicht van onder het balhoofd naarboven, op de gare balhoofdlagerschaal.......
Lagerschalen gingen er niet op de standaardwijze uit, dan maar weer wat anders verzinnen........

met een beetje vastberadenheid (en het vastlassen van plaatjes in de schalen waren ze er zo weer uit natuurlijk..........

ook nieuwe lagerkes lagen op stock bij brammer maaarrrrr ook een ander idee werd geboren... waarom geen recentere vork incl recentere (lees goede) remmen monteren, qua kosten niet veel duurder als alles te reviseren en makkelijker bij het kiezen van banden...... hier werd een kundig advies van Mathh ingewonnen en t geluk was aan mijn zijde, laten we nu een vork vinden die qua afmeting zonder aanpassing in een frame van 1978 past......

en geloof t of niet, een vork van engelse makelijk (tenminste dat laten de heren van Triumph ons geloven......


nieuwe remleidingskes erop monteren


cratief met stukje hoekijzer voor montage remvloeistofpotteke


meteen ook maar een beetje de achterkant onderhanden genomen, want dat kanon van een achterlamp is overdone en t zadel mag ook wel een halve meter korter.... Dit is maar een voorlopige aanpassing, hier moet nog een aluminium caferacerkont opkomen maar dat is voor iets na ombouw achtertrein naar 17"


en na ontluchten van remleidingen (thanx voor t bedienen van steeksleutelke sirkwietje)
maar effe een testritje gemaakt (in gepaste kledij) moet zeggen, stuurt stukken beter en remt als de nete :mrgreen:


flyby op snelheid :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

@Nippon

schitterend dit  8)

pas wel op dat je met die lange remleiding niet aan een trekhaak blijft hangen  :mrgreen:

karz

8) , de before pics (net uit de bus) :



sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

Leuk projectje.  :thumbsup:
Ben benieuwd hoe dat er uit ziet als het helemaal klaar is.
Houdt ons op de hoogte met beeldmateriaal
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Is  dat zadel end die clip-ons van dat ding van hakki ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

:shock: du has ing pan aaf. (en doe woars zoe good bezig mit al die Hando's :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

niks pan aaf  :wink: de bedoels re te gaaf :worship-cool:
Smells like rubber

The Dominator

Citaat van: "karz"Is  dat zadel end die clip-ons van dat ding van hakki ?

nope, die GT750 staat nog compleet in de schuur (hebben we andere plannen mee) clipons zijn van nne kwak en het zadel heb ik gewoon de zaag ingezet en weer een beetje gefatsoeneerd..........

Citaat van: "Dwars":shock: du has ing pan aaf. (en doe woars zoe good bezig mit al die Hando's :mrgreen:)

sja, hoor ik steeds vaker de laatste tijd.....
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

The Dominator

update:

was eerst aan het kijken of ik er een GSX achterbrug in zou proppen maar die was toch alweer snel 5cm langer als origineel wat natuurlijk het stuurcomfort niet echt ten goede komt (en das nu juist wat we willen oo een cafe"racer" he.....

maar es effe bij Ludo op de zolder gaan rondsnuffelen en daar vond ik nog ergens onder het stof een Suzuki brug, weet effe niet uit wat voor een (denk bandit ofzo) maar deze was maar een centimeterke langer als de originele en alleen aan de voorzijde 8mm smaller (dat kan het probleem niet zijn, heb ik wat meer speling ivm kettinguitlijning)

achterbrug zou eigenlijk winterproject worden maarja t bloed kruipt waar t niet gaan kan dus effe met de achterbrug naar Mathh en daar een bijpassende kawasaki velg en tandwieldrager gevonden, tevens een achteras en een remklauw en wat opvulbussen, zag dr dus weer hoopvol uit voor t GSje

Vandaag dus effe de bestaande achterbrug eruitgehaald en de bussen aan de voorkant eruit getikt, de binnenas was natuurlijk door de smallere brug wat te breed dus dat er effe afgedraaid. Toen op zoek naar nieuwe naaldlagers voor in de brug. moet een 35mm breed lager in maar 20 + 16 doet het ook netjes.....



nadat dit er allemaal inzat effe de brug uitgevuld met carrosserieringen van 16mm binnendiameter deze worden na uitlijning van de ketting wel vervangen door een bus.

Nu effe de achteras met wiel erin gehangen en moet zeggen ziet er niet geheel verkeerd uit! moet wel nog effe de ophanging van de remklauw laten afdraaien zodat deze er ook weer netjes tussenkan maar dan moet ik eerst tandwiel en ketting goed uitgelijnd hebben dat word wat voor morgen als tandwiel binnen is........






meteen nog effe de brug een beetje naar buiten gezet om zo meer ruimte te maken voor de ketting.....



dan nog effe bevestiging voor de stereoshocks maken en op de goede plaats laten vastlassen, denk eraan om een variabele bevestiging te maken zodat ik nog wat met de rijhoogte aan de achterkant kan spelen.......

word weer (snel) vervolgd
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

karz

:worship-cool:
Hij wordt echt :cool:



De achterbrug lijkt toch wel een tikkie langer dan 1cm   :|
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

Citaat van: "karz":worship-cool:
Hij wordt echt :cool:

De achterbrug lijkt toch wel een tikkie langer dan 1cm   :|

Ja dat viel mij ook meteen op, maar het wiel zit nu ook helemaal achter aan de brug en kan nog wel een stuk naar binnen zo te zien. Scheelt alweer een beetje  8)
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

The Dominator

update:

meteen effe aluminium blokjes op de brug laten lassen, zo ben ik een beetje flexibeler in de rijhoogte aan de achterkant, staat nu mooi in het midden, kan m dus nog hoger cq lager zetten.........


color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

karz

Dat ziet er ook nog keurig uit die las  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

als ik me niet vergis is dat n bandit 1200/ rf900 achterbrug  :yes6rs:  mooooi  8)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."