mapsource en google earth

Gestart door brit, 08 november, 2005, 18:46:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brit

sommigen onder jullie zijn wellicht reeds vertrouwd met google earth (voor wie niet, via volgende link kan je het programma downloaden: http://kh.google.com/download/earth/index.html). via deze dienst van google kan je dus satelietbeelden op je pc bekijken.

nu kan je ook via de laatste beta-versie van mapsource (kan je via volgende link downloaden: http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=998) ook je gereden route, uitgestippelde route, waypoint, ... projecteren op google earth. je opent een willekeurige route, track, waypoint, ... in mapsource en gaat naar het menu 'view' en dan naar 'view in google earth'. het resultaat is zoiets (deze route werd vorig jaar door mij gereden en gaat naar cap gris nez en cap blanc nez) en dit vanop een hoogte van 96 miles:



het is wel jammer dat europa in tegenstelling tot bv. de states nog niet gedetailleerd is uitgewerkt maar google zou zijn inspanningen op dit vlak aan het verder zetten zijn (microsoft zou ook aan iets gelijkaardigs werken). nu nog hopen dat niet veel overheden de opmars van deze dienst vertragen of tenietdoen (de nederlandse overheid heeft al kritiek op google earth omdat het terroristen op een zéér gemakkelijke manier waardevolle informatie verschaft, dit volgens hen).

Karin

Bedankt voor de tip. Google Earth had ik al, maar er zijn helaas in Nederland maar weinig plekken gedetailleerd zodat je ook de huizen daadwerkelijk kunt herkennen. De gebieden zijn gekenmerkt vanaf grote hoogte in een bruin vlak. Bij inzoomen kun je dat heel gedetailleerd de omgeving herkennen (Maastricht en omgeving). Supergaaf programma.

Desmo-devil

Let op want de beelden op Google Earth zijn jaren oud. Kijk maar eens naar Maastricht het Ceramique terrein is nog een grote bouwput.
En bijvoorbeeld op de oprit van mijn huis staat nog de auto van de vorige bewoners die al jaren weg zijn.
Wat mij betreft leuk speelgoed maar niet up to date , en daar hou ik niet van.
Die andere ken ik nog niet , effe checke

karz

De beelden van Google earth zijn samengesteld uit allerlei foto's van allerlei bronnen. Soms kloppen de locaties ook niet, zoek maar eens naar Lanaken en Maasmechelen.
Maar toch blijft het coole shit.

En de foto's van nederland zijn zo oud omdat er maar eens in de 10 jaar geen bewolking is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Dit is nog beter,

En gedetailleerder, en nog een view van 4 punten :shock:


http://maps.live.com/

:cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

angel

kende ik nog niet ,
maar is toppie :thumbsup:

Steefke™

ik vond al dat die AWACS wat erg vaak komt over vliegen. Ik kan de kinderen in de zandbak zien zitten spelen :wink:
Smells like rubber

QuattroFrits

:cry: Bij mij zie je dus net niks. :cry:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: "QuattroFrits":cry: Bij mij zie je dus net niks. :cry:

geen foto's van jou dorpje ? bij mijn ook niet..op google-earth zie ik de bus nog voor het huis staan en dat is mijn huidige werkbus....foto is dus max een jaar oud want ik werk pas een jaar bij deze baas...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Steefke™

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "QuattroFrits":cry: Bij mij zie je dus net niks. :cry:

geen foto's van jou dorpje ? bij mijn ook niet..op google-earth zie ik de bus nog voor het huis staan en dat is mijn huidige werkbus....foto is dus max een jaar oud want ik werk pas een jaar bij deze baas...


Een gevalletje google-off-the-earth :wink:

Op de foto van ons zie ik de fundering van ons tuinhuis (dat was af gelopen zomer 2006).
Smells like rubber

QuattroFrits

Dan zijn er toch wat mensen gelukkig mee.  :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Wat wel leuk is , is dat je je  tracklog van de GPS (in mijn geval GARMIN) in google earth kan oproepen.
En vervolgens de tracklog kan 'afspelen'.
Je krijgt dus een herbeleving van je toertocht van bovenaf gezien (of vanuit een hoek).

Dit filmpje demonstreert wat ik bedoel, al doet de gebruiker een beetje wild ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-H9sr-2SxhE
sometimes the same is different, but mostly it's the same.