Hoofdmenu

duo's

Gestart door DeWitte, 03 augustus, 2007, 09:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

wrom nemen we eigenlijk ne duo mee oppe brommert? omdat ut kan of omdat er steps achter zijn gemonteerd? Mijn duo heb ik achterop leren kennen. Echt waar, onze 1e date was achterop de XTZ. Iig die zeurt nooit achterop (thuis wel trouwens :? ) is voor de duvel nie bang, zelfs als ik in joe bar style vroegah me kameraad op ne Yzf probeerde bij te halen :twisted: maar das een geval apart waar ik hier niet kan, mag, durf en dus zal uitweiden. (doorstrepen wat niet van toepassing is :lol: )

Maar zonder gekheid, wrom nemen we iemand mee achterop? Samen de "vrijheid" en de wind in je gezicht voelen? Gezellie op ne terrasje aan de koffie slurpen? Laten we wel wezen, de brommert stuurt beter/sneller en strakker zonder die duo en niemand die je op je helm klopt als ut te hard of te gevaarlijk wordt (of heb ik dat alleen maar :? ) Dus een rationele reden is er niet bij imo. Nou is ut meestal zo dat voor de sjoppertmannen, incl leren veters aan hun mouw een echt socio-gebeuren dat brommeren met duo. Dezelfde vervaarlijk uitziende outfit, liefst a la mad max showen en maar de terrasjes veroveren. Maar volgens mij is de sjoppertscène een wereld apart binnen de tweewielerscène, iig zal nooit de mijne worre. Ik zou met mijn lengte maar over die veters struikelen. :lol:
Of dan de sportbikescene, waar meestal een strak en jong mokkel hoog boven de bestuurder uittorent. Een meid met volgroeide hersencellen gaat toch niet op dat zitje ter grootte van een gum voorovergebogen als een pizza calzone plaatsnemen :roll:  Nee dat moeten jonkies zijn die vooral heel errug lening moeten wezen. Lachu wel die rek en strekoefeningen die je dan soms moet aanschouwen als ze samen met ut vriendje gaan tuffen. Daarentegen op een toerbuffel ziet een lege duoplek er vaak zelfs lelijk uit: op een goldwing moet een flinke moeder van 3 kiddo's achterop plaatsnemen, al is het maar om zo'n slagschip in balans te houden of het topcase niet als remparachute te hoeven gebruiken.  

Je ziet trouwens nooit een man achterop de duozit stappen van een vrouw.  Is de emancipatie dan toch gestopt bij het motorrijden.  :?:  :?

Ik stel voor dat we alle duo's zelf laten koetschen, wel uiteraard in mooie strakke lederen outfits. Want 1 ding is zeker een vrouw in een leren broekje ziet er in het ergste geval nog 10x beter uit van achteren op ne brommert dan een man. Zouden ze daarom van ons manne achterop moeten? Om te laten zien, eey kijk mijn alte ffkes, die ziet er nog retestrak uit, in een leren broekie dan wa :mrgreen:

overeenkomsten met hier aanwezige personen zijn louter toeval en geen opzet trouwes: tis maar mijn gezever en ik tik ja sowieso nie goed.

was jouw visie....................... :?: Na :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bianca

Citaat van: "Dwars"
Je ziet trouwens nooit een man achterop de duozit stappen van een vrouw.  Is de emancipatie dan toch gestopt bij het motorrijden.  :?:

Bij mijn hebben wel al mannen achterop gezeten  :thumbsup:

karz

Een reden (behalve puur functioneel vervoer) is volgens mij compromis.

De ene komt niet het huis uit als de partner niet achterop meemag. De ander neemt zijn partner mee om dat zijn collega rijder ook zijn partner 'moet' meenemen, dat is dan gezelliger ofzo. :?

Andere reden kan zijn : enthousiast maken.  Motorrijders in spé even laten proeven hoe het is.

Nog een reden kan zijn om iemand een plezier te doen. Iemand wil dat graag, nou dan doe je dat. Je rijplezier als chauffeur gaat er wel wat op achteruit imo.

Mij boeit het niet om bij een vrouw achter op te stappen. Vrouwelijke motorrijders bestaan echter niet in mijn directe omgeving.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "Bianca"
Citaat van: "Dwars"
Je ziet trouwens nooit een man achterop de duozit stappen van een vrouw.  Is de emancipatie dan toch gestopt bij het motorrijden.  :?:

Bij mijn hebben wel al mannen achterop gezeten  :thumbsup:

:shutup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

omdat ik geen auto heb, en toch met zn twee-en ergens heen wil  :wink:  puur functioneel dus.... maar tis ook wel leuk  :twisted:  met dat extra gewicht achterop komt ie veel makkelijker op t achterwielke  :lol:  maar dat mag niet meer  :cry:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Bianca

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Bianca"
Citaat van: "Dwars"
Je ziet trouwens nooit een man achterop de duozit stappen van een vrouw.  Is de emancipatie dan toch gestopt bij het motorrijden.  :?:

Bij mijn hebben wel al mannen achterop gezeten  :thumbsup:

:shutup:

ahhh wat bis doe wir veursjpelbaar  :angel:

Toledo

Ik ken m'n vrouw al 22 jaar, en ze ging vanaf het begin al achterop (XT500) . Maar na de geboorte van onze dochter, is ze de eerste tien jaar niet meer mee geweest. Dochter is inmiddels 14 jaar. En de laatste jaren gaat ze weer mee achterop. Ja , de rijstijl moet ik natuurlijk wel aanpassen als ze erbij is. Vind het verder wel gezellig als ze meegaat, pakken af en toe een terrasje. Commentaar op m'n rijstijl heeft ze nauwelijks. Doet ze dat wel, dat gaat de GS ineens heel snel van z'n plaats  :twisted:
Van mij mag ze nog lang achterop mee . Ze staat langs me tijdens het typen

Nu is ze weg Ik kan gvd niet lekker meer aan het gas hangen ze wil steeds maar mee
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Joep

Nou mijn vriendin heeft volgens mij twee keer op de buddy gezeten en toen was ze het zat. Ze heeft nu zelf haar rijbewijs gehaald.

En verder vindt ik er weinig aan met zo'n duo achterop.
Maar als ik moest kiezen dan nog liever mijn moeder dan de vriendin. Met de mam met de steppies aan de grond door de bocht, dat moet ik met de vriendin niet proberen ;)

En ik ken ook een stel waar zij wel haar rijbewijs heeft en hij niet. Hij gaat af en toe mee achterop dus.

karz

Citaat van: "Toledo"
Ik kan gvd niet lekker meer aan het gas hangen ze wil steeds maar mee

Stamp haar naar een rijschool die freeloader , dat ze haar eigen rijbewijs haalt i.p.v. jouw plezier te vergallen.  :woohoo:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: "Joep"Nou mijn vriendin heeft volgens mij twee keer op de buddy gezeten en toen was ze het zat. Ze heeft nu zelf haar rijbewijs gehaald.

:worship-cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

The Dominator

Citaat van: "Joep"Nou mijn vriendin heeft volgens mij twee keer op de buddy gezeten en toen was ze het zat. Ze heeft nu zelf haar rijbewijs gehaald.


hier likewise..... waarom bij jou achterop?? heb toch zelf een rijbewijs en jij hebt motoren genoeg en kan maar op 1 tegelijk rijden dusssss :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

QuattroFrits

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "Joep"Nou mijn vriendin heeft volgens mij twee keer op de buddy gezeten en toen was ze het zat. Ze heeft nu zelf haar rijbewijs gehaald.


hier likewise..... waarom bij jou achterop?? heb toch zelf een rijbewijs en jij hebt motoren genoeg en kan maar op 1 tegelijk rijden dusssss :mrgreen:

:twisted: En gelijk heeft ze.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Hakinnen

Pfff..amai...

Het ligt er imo maar net aan wat je rijdt, hoe je rijdt en met welk doel je gaat rijden.

Als je wilt genieten van het clichématige gezever als "wind / vrijheid / etc" en op de fiets stapt om gewoon wat te tuffen op je gemakkie en wat van de omgeving te genieten...alez, als dat je ding is kan ik me best voorstellen dat je iemand achterop neemt, als die ander het ook leuk vindt is er weinig mis mee.

Als je gaat rijden om te rijden, en "wind / vrijheid/ omgeving etc" je niet bepaald interesseren en je puur voor de rijervaring / sensatie rijdt..kan ik me niet bepaald voorstellen dat je iemand achterop neemt , lijkt me ook sterk dat die ander het dan leuk vindt..

Ik persoonlijk heb er een hekel aan om met iemand achterop te moeten rijden net zo als ik er een hekel aan heb om zelf als duo te moeten fungeren..
maar alez..mij boeit het landschap / omgeving geen ruk.  tis meer ik en het fietske en wat asfalt voor het voorwiel.  wat er allemaal om me heen te zien is of gebeurt heeft niet mijn interesse. zoals gezegd..ligt er maar net aan wat "je ding" is

ff een uurke bollen met hakki Jr achterop..?  alez..op truttentempo in mijn spijkerbroekie..geen probleem..altijd binnendoor, altijd "off the pace" en altijd gezelllig.. Hakki Jr vindt het leuk..ik ook.  
Maar dan ben ik niet aan het "rijden" eigenlijk maar meer bezig da menneke een leuke ervaring te geven..

tsja..voor de rest..neen dank u.  als ik met een metgezel zou willen tuffen om van het landschap te genieten en zonodig "het wind / vrijheid" gevoel zou moeten hebben kocht ik wel ne cabrio ipv ne moto..hoef je ook geen helm op.

Desmo-devil

Toen mijn vrouw haar Monster verkocht heb ik in diezelfde week nog een eenpersoons racezit gemonteerd op mijn brik. :lol:  :lol:  :lol:
Should i say more  8)

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"met dat extra gewicht achterop komt ie veel makkelijker op t achterwielke  :lol:  maar dat mag niet meer

:laughing49so:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away