Rossi en Lorenzo vormen in 2008 het officiële Yamaha fabriek

Gestart door Busaberke, 23 augustus, 2007, 09:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Sinds het bekendmaken van de overstap van Jorge Lorenzo naar Yamaha zijn er diverse speculaties geweest over of Rossi de flamboyante Spanjaard naast zich zou dulden in de pitbox van het Yamaha fabrieksteam. Davide Brivio, teambaas van het Yamaha fabrieksteam, heeft de knoop doorgehakt en bevestigd dat Valentino Rossi en Jorge Lorenzo in 2008 samen een team zullen gaan vormen.



Lorenzo en Rossi worden in 2008 echt teamgenoten (foto:fotomontaje sport)  

Ondanks eerdere geruchten dat de Spaanse coureur misschien wel met geld van tabaksgigant Altadis zijn eigen team in de MotoGP zou gaan vormen heeft Brivio nu laten weten dat alle geruchten in de prullenbak kunnen worden geworpen en dat Rossi en Lorenzo in het seizoen 2008 voor het officiële MotoGP team van Yamaha uit zullen gaan komen:

"Yamaha bepaalt wie voor welk team zal starten en de kogel is door de kerk, Jorge Lorenzo en Valentino Rossi zullen het komende seizoen samen voor het Yamaha fabrieksteam uit gaan komen."

Over de verwachtingen aangaande de prestaties van de in de MotoGP debuterende Spanjaard verklaarde Lin Jarvis, algemeen directeur van Yamaha Motor Racing het volgende:

"Ik verwacht dat Jorge Lorenzo vanaf het allereerste moment indruk zal gaan maken en het komende seizoen snel zal wennen aan de MotoGP. Ik verwacht dat hij vanaf de allereerste wedstrijd heel erg snel zal zijn."

Jorge Lorenzo maakte onlangs op het circuit van Ameria in Spanje al zijn eerste meters op de Yamaha M1 MotoGP machine . Hij mocht vijf ronden rijden om zijn zitpositie te bepalen van de motor waarop hij het komende seizoen actief zal zijn in de koningsklasse van de motorsport.


BRON: Racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Raaz

Rossi moet toch niets hebben van zijn 'na-aper'.

Ik zie die 2 toch nog niet samen in één team. Maar goed, de REPSOL-mannen zijn nu ook niet echt vrienden van elkaar.