Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

MFL kwisvraag: welke all-road is met cardan geproduceerd in het land van de rijzende zon in de tachtiger jaren??

LET OP;
antwoord is alleen volledig correct met benoeming van juiste type/beschrijving en uiteraard voorzien van een piccie :wink:
Degene met het juiste antwoord mag dan weer de volgende vraag verzinnen (uiteraard motogerelateerd)


nee er valt nix te winnen :mrgreen: (voordat ik weer vd vragen krijg, " wat krijg ik nu"  :twisted:)

Aanpassing:  Als degene met het juiste antwoord niet binnen een week een nieuwe vraag heeft gepost, dan kan eenieder het initiatief nemen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Dr. A.

Makkie; Honda XLV 750 8) stoere brommert trouwens

Model: Honda XLV 750 R
Year: 1984
Category: Enduro / offroad
Rating: 67.2 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 749.00 ccm (45.70 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 61.00 HP (44.5 kW)) @ 7000 RPM
Compression: 8.4:1
Bore x stroke: 79.5 x 75.5 mm (3.1 x 3.0 inches)
Valves per cylinder: 3
Fuel control: OHC
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Shaft drive (cardan)
More details Consult a Honda repair manual.
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc: 220.0 kg (485.0 pounds)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions: 90/90-21  
Rear tyre dimensions: 130/80-17  
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Expanding brake
Speed and acceleration
Top speed: 174.0 km/h (108.1 mph)
Other specifications
Fuel capacity: 19.50 litres (5.15 gallons)
otor Forum Limburg Ghost

Dr. A.

Winnaar vd Dutch TT 1980 (naam en piccie please) :wink:
otor Forum Limburg Ghost

Busaberke

Citaat van: "Dr. A."Winnaar vd Dutch TT 1980 (naam en piccie please) :wink:

welke klasse? 80/125/250/500 ?

ik neem aan dat je de 500 bedoelt, dat was "Jumpin' Jack" Middelburg  8)

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Dr. A.

yep 500cc (piccie please) dan is de volgende vraag voor jou :wink:
otor Forum Limburg Ghost

Busaberke

welke motorfiets werd uitgerust met het motorblok van een Citroen ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Citaat van: "Busaberke"welke motorfiets werd uitgerust met het motorblok van een Citroen ?

De Van Veen OCR1000

Of de Citroën BFG:

Busaberke

IDD Schmetzke, er waren 2 juiste antwoorden mogelijk.

Het blok op jouw foto is van de GSA.

You 're on!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Hier mijn vraag:

In de jaren 60 was het wegracen met 50cc erg populair.
De 50cc-tjes haalde enorme prestaties.
Jammer genoeg is de 50cc klasse al heel lang geleden afgeschaft.

:arrow: Geef de specificatie's van de revolutionaire 50cc racer van Suzuki in 1967.
Hoeveel versnellingen had de bike, wat was zijn topsnelheid, en wat was de bloksetup? Wat viel er nog meer op aan deze racer?

Karin

Citaat van: "Schmetzke"Hier mijn vraag:

In de jaren 60 was het wegracen met 50cc erg populair.
De 50cc-tjes haalde enorme prestaties.
Jammer genoeg is de 50cc klasse al heel lang geleden afgeschaft.

:arrow: Geef de specificatie's van de revolutionaire 50cc racer van Suzuki in 1967.
Hoeveel versnellingen had de bike, wat was zijn topsnelheid, en wat was de bloksetup? Wat viel er nog meer op aan deze racer?


De Suzukie had 14 versnellingen. De topsnelheid was 170 km per uur. Het had een watergekoeld parallel twin 2-stroke blok. En wat nog meer op viel dat het toerental maximum op 17.500 rpm lag. Dat is vrij hoog.

Schmetzke

Citaat van: "Karin"
Citaat van: "Schmetzke"Hier mijn vraag:

In de jaren 60 was het wegracen met 50cc erg populair.
De 50cc-tjes haalde enorme prestaties.
Jammer genoeg is de 50cc klasse al heel lang geleden afgeschaft.

:arrow: Geef de specificatie's van de revolutionaire 50cc racer van Suzuki in 1967.
Hoeveel versnellingen had de bike, wat was zijn topsnelheid, en wat was de bloksetup? Wat viel er nog meer op aan deze racer?


De Suzukie had 14 versnellingen. De topsnelheid was 170 km per uur. Het had een watergekoeld parallel twin 2-stroke blok. En wat nog meer op viel dat het toerental maximum op 17.500 rpm lag. Dat is vrij hoog.

Ik ga hem afkeuren. Meerdere gegevens kloppen niet, enkele echter wel.
Try again.   :wink:

Karin

En je zegt niet wat WEL goed is?  :wink:

Dit vond ik op internet:
1967

Suzuki RK 67 1967
Engine type: Water-cooled 50 cc parallel twin 2-stroke. Maximum 17.500 rpm, 170 km/h.
Transmission: 14 speeds

Bron:
http://www.suzukicycles.org/history/history_04-race-1960-1967.shtml

Schmetzke

Citaat van: "Karin"En je zegt niet wat WEL goed is?  :wink:

Dit vond ik op internet:
1967

Suzuki RK 67 1967
Engine type: Water-cooled 50 cc parallel twin 2-stroke. Maximum 17.500 rpm, 170 km/h.
Transmission: 14 speeds

Bron:
http://www.suzukicycles.org/history/history_04-race-1960-1967.shtml

Nou oke, dan keur ik hem maar goed. Volgens mijn gegevens was het 20.000 rpm @ 190 km/u.
En dat in 1967  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Ok, your turn  :!:

Karin

Citaat van: "Schmetzke"
Nou oke, dan keur ik hem maar goed. Volgens mijn gegevens was het 20.000 rpm @ 190 km/u.
En dat in 1967  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Ok, your turn  :!:

Dan was dat zeker een opgevoerde   :lol:

Karin

Hier effe eentje tussen het werk door:

Wie is Nederlands succesvolste motorcoureur aller tijden? Hoe vaak werd ie wereldkampioen en benoem de jaren. En benoem of laat via een foto zien wat er opvallend aan hem was.

edit; topic opgeschoond by dwars