MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

:?

aangezien toch niemand het antwoord schijnt te weten (ik had het eigenlijk al na 5 minuten gevonden, maar wilde jullie een kans geven.....:

CiteerFantic is een historisch merk van motorfietsen.

Fantic Motor S.p.A., Barzago, Como (1968-1998).

Dit Italiaanse merk begon zijn motorproductie met een minibike, maar schakelde al snel over naar de fabricage van terreinmotoren.

De eerste was de Fantic Caballero 50 met een Minarelli-motor. In 1973 volgde de Caballero 125, waarvan de motor door Fantic zelf ontworpen was. Ook zette men een fabrieksteam op poten dat al snel succesvol was waardoor de verkopen de hoogte in schoten. In 1976 werd de collectie uitgebreid met een enduro-serie en in 1977 volgden trialmotoren, de Fantic 50 bromfiets en de twee Easy Rider choppers. Begin jaren tachtig werd de motorcross-serie uitgebreid met een 80 cc-versie en kwamen er ook 50-, 125- en 200 cc trialmachines en meer straatmodellen.

Vooral de Fantic Strada 125 werd erg populair in Italië. Uiteraard werden alle andere series gemoderniseerd. In 1987 richtte Fantic zich voornamelijk op terreinmotoren, waarbij de trialmachines het belangrijkste waren. Thierry Michaud werd wereldkampioen in 1985, 1986 en 1987. In dat laatste jaar waren ook de tweede plaats (Saunders) en de derde plaats (Schreiber) voor Fantic.

In de USA werden Fantics ook als Broncco en Caballero verkocht. Het merk ging eind jaren negentig ter ziele maar eind 2003 werden de rechten van het merk verkocht aan Federico Fregman en Massimo Bianchi, die voornemens waren enkele nieuwe prototypes te gaan maken.

bron: wikipedia...


You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

correct  8) U bent
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch



Wat is dit voor een merk?
Wie was de oprichter van dit merk ?
En door welk bedrijf is dit merk opgekocht?

Zoekt U maar :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Bianchi Mendola 125 cc uit 1960
Edoardo Bianchi
Het bedrijf werd aan het Piagio-concern verkocht..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Helemaal correct Ron, jij bent!!!
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Ik ook weer met mijn grote mond...moet ik ook weer een vraagje maken...beantwoorden en opzoeken vind ik leuker..maar toch zal ik eens wat leuks gaan zoeken..one moment please..(of iets meer.. :lol: )
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Een makkelijke dan..
Deze motorfiets heeft twee merknamen gehad...welke?
Vermeld ook ff het type erbij..
(buurman komt net ff om en ziet de foto op mijn scherm, weet hij meteen om wat voor motor het gaat..dus moeilijk zal het niet zijn)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

crazy j

de merknamen zijn:
DKW en Auto union
type: RT 125
living the life the way it comes

Mounty

Auto-Union is het bedrijf dat ontstond uit de fusie van Audi, DKW, Horch en Wanderer in 1932. Het kwam voort uit de fusie tussen Horch en de eigenlijk al gefuseerde merken Audi, DKW en Wanderer. Na de fusie bleef men de merknamen gebruiken. Alleen voor de racewagens gebruikte men de naam Auto Union.

Dat deel van het antwoord reken ik ook niet goed....
Nu moet het toch zo gevonden zijn..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Schalkseruiter®

In 1927- en 1928 gebruikte DKW deze naam, toen eigenaar Rasmussen een proces verloor van DeKaWe (Deutsche Kabel Werke) over het gebruik van de naam. Toen DeKaWe geïnteresseerd raakte in de levering van banden aan DKW kwam er een schikking, waardoor DKW haar naam kon behouden. Intussen werden in Groot-Brittannië DKW-motorfietsen als DGW verkocht.

Toledo

Is het niet iets van DKW / MZ rt125 bwj 1952
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Mounty

Citaat van: "Toledo"Is het niet iets van DKW / MZ rt125 bwj 1952

Jup...goed...
Eerst als de DKW RT125, daarna als de MZ RT125..

jij bent..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

De bouwer van de OCR1000 was eigenlijk bekent van een ander merk
Wat voor merk ?  

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Desmo-devil


DeWitte

CiteerVan Veen is een historisch merk van motorfietsen.

Het Nederlandse motormerk Van Veen (Amsterdam) ontstond toen Kreidler-importeur Henk van Veen in 1974 het eerste prototype van een tweeschijfs-wankel-motorfiets presenteerde.

Het blok kwam van Comotor (Audi/NSU/Citroën) en de styling was van Jos Schurgers. De machine was erg duur, waardoor de in Duderstadt gebouwde fabriek, die in 1977 de eerste serie produceerde, al in 1978 moest sluiten. In dat jaar stopte n.l. Comotor met de productie van wankelmotoren, hetgeen een flinke tegenslag voor Van Veen betekende.

Er zijn 38 exemplaren van de OCR 1000 wankelmotor gebouwd. Van Veen is overigens ook bekend van de zeer snelle 50 cc Van Veen-Kreidler racemachines waarmede in 1971, 1973 en 1975 de Wereldkampioenschappen behaald werden door resp. Jan de Vries, Henk van Kessel en Angel Nieto.

bron Wikipedia

Kreidler dus :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away