Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

:? Desmo was sneller :evil: mja beter hier dan oppe weg :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Inderdaad Kreidler, klopt.    Desmo zijn beurt hij was net iets sneller dan Dwars
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Desmo-devil

OK dan maken we 'm ook even af.
Wie werd wereldkampioen 50 cc met deze Van Veen-Kreidler en in welk jaar ?

Mounty

Tja...Jan de vries werd in 1971 en 1973 wereldkampioen op de Kreidler
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

Op deze was in 1971
Reken het goed, was ook een inkoppertje, had niet gezien dat Dwars de tekst erin gekopierd had. Dus Ron jij mag weer !

Mounty

In Berlijn werden er tussen 1922 en 1925 149CC tweetaktmotoren gemaakt..
Welk merk was dat en hoe heet de fabriek voledig ?

Als het je lukt had ik graag een foto..maar is geen must..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Het merk begint met een A..   :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: "FZ_Ron"Het merk begint met een A..   :lol:

Met permissie, geef ik het antwoordt.

Het merk heet
A.B.C.
Was gevestigd in de Cuvrystraat 46
Berlijn
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Goed RRH..you're on.. :D
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

In Breda zijn vanaf 1901 tot 1914 motoren gebouwd, geen grote aantallen, want de productie bleef steken op totaal 12 stuks, waarvan er nog maar een stuk of drie zijn overgebleven, en dus redelijk uniek zijn.
Vraag.

Hoe heet dit Motormerk.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Dat is Otten  :wink:



CiteerOtten's Motor Breda (1901-1911).

Pieter Otten was een fabrikant die steeds met de laatste ontwikkelingen mee ging. Zo bemoeide hij al voor 1890 met de aanleg van waterleiding in Breda en ook met de introductie van gas en elektriciteit hield hij zich bezig. Hij verkocht ook de eerste fietsen.

In 1901 produceerde Otten zijn eerste rijwielen met hulpmotor. Hij gebruikte daarvoor eigen motorblokken, maar later werden er ook motorblokken van andere (hoewel onbekende) herkomst gebruikt. In totaal werden er slechts 12 motorfietsen door Otten geproduceerd

bron: wikipedia
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Klasse Suzuki-girl.

U mag de volgende vraag stellen.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Wat is de aanleiding om de rally Parijs Dakar in het leven te roepen?
In welk jaar was deze voor het eerst te rijden?
Wie is de eerste winnaar?

moet toch een makkie zijn :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

1. Het avontuur begon in 1977 toen Thierry Sabine de weg kwijt raakte tijdens de de Abidjan-Nice rally in de Libische woestijn.

2. 1979

3. Cyril Neveu
Smells like rubber

B-Witch

Klopt, alhoewel de start van de eerste Rally in Dec 1978 was, maar goed:

ter info:

CiteerOp 26 december 1978 ziet Thierry Sabine zijn droom uitkomen als de eerste Parijs-Dakar start vanaf de Place du Trocadéro in Parijs.

170 deelnemers startten aan een avontuur dat hen voert over 10.000 km door Algerije, Niger, Mali, Opper-Volta en Senegal.

De rally eindigt aan de rand van de Lac Rose (= Lac Retba) op 25km van de hoofdstad Dakar. De eerste winnaar op de motor is de dan 21-jarige Cyril Neveu rijdend op een Yamaha XT 500. Het is voor hem de eerste van een groot aantal overwinningen. Deze eerste Parijs-Dakar veranderde het leven van iedereen die erbij betrokken was.

Een persoon die zeker niet ongenoemd mag blijven is Hubert Auriol, een motor-enthousiast en Afrika-kenner die later nog vele triomfen zou vieren.

Your turn meneer Steefke :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.