Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Schmetzke

Whoehahahahahaha  :rofl:

8)

WhomBom

één nokkenas voor in- en uitkleppen?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"één nokkenas voor in- en uitkleppen?

Jaaaaa!  :thumbsup:
De XR650 heeft 3 nokken, 2 nokken voor iedere inlaatklep en één nok voor de twee uitlaatkleppen bediend door een vorkvormige tuimelaar.

Maar dit was helaas niet het volledige antwoord op de vraag. Er was nog iets aan het blok, waardoor het vermogen kon toenemen en waardoor de betrouwbaarheid beter werd....

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "WhomBom"één nokkenas voor in- en uitkleppen?

Jaaaaa!  :thumbsup:
De XR650 heeft 3 nokken, 2 nokken voor iedere inlaatklep en één nok voor de twee uitlaatkleppen bediend door een vorkvormige tuimelaar.

Maar dit was helaas niet het volledige antwoord op de vraag. Er was nog iets aan het blok, waardoor het vermogen kon toenemen en waardoor de betrouwbaarheid beter werd....

Heb zojuist een techn man van Honda gesproken, die zelf ook zo,n motor tot zijn beschikking heeft, maar hem was daar niets van bekend, het enigste wat hij wist te melden, dat er een nieuwe soort decompressie systeem op zat, en dat er een HRC kit voor leverbaar was(was mij bekend) dussssssss.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Schmetzke

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Heb zojuist een techn man van Honda gesproken, die zelf ook zo,n motor tot zijn beschikking heeft, maar hem was daar niets van bekend, het enigste wat hij wist te melden, dat er een nieuwe soort decompressie systeem op zat, en dat er een HRC kit voor leverbaar was(was mij bekend) dussssssss.

Ik hoop maar dat deze "technische man" niet verantwoordelijk is voor het offroad segment van Honda  :roll:  :roll:  :roll:

Ik zal nog maar een hint geven...
De "technische man" in kwestie heeft waarschijnlijk nog nooit olie ververst bij "zijn" XR65....

DeWitte

Olie in de framebuis??? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"Olie in de framebuis??? :?

Klopt, maar ook daar zijn we niet naar opzoek.
De XR600 had dat immers óók al... Niet echt "revolutionair" dus.

Let ook op de hint die ik in het begin al gaf:

Citaat van: "Schmetzke"
Bij welke motor werd dit systeem 2 jaar later nog meer toegepast?

We hebben het dan over Honda's eerste viertaktcrosser.

Motzippaldy

Misschien een of twee imbus bout/en in plaats van zeskant bout/en  :shutup:
Proud on the South  

Schmetzke

Wie de GP won in de jaren toebak dat weten ze wel, maar hoe een moderne offroad motor in elkaar steekt dat weten ze niet....  :roll:
Valt me toch een beetje tegen eigenlijk  :(

WhomBom

komop hey, wie houdt zich nu bezig met 1 cil's  :roll:   Hebben veel te veel verlies die dingen  :?  



:mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Road Racing Tonnie

Heb gisteren ook nog met een chef monteur gecontact, van een grote, alleen maar Honda zaak, en die de vraag gesteld, heeft zelf het techn boek boek erbij gehaald, van het desbetreffende Type, maar ook hem viel niets op, m.a.w zo heel erg revolutionair was het niet, i.i.g heeft het op hem geen indruk gemaakt. :cry:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Komop Schmetzke, geef nou es een goeie hint, want we zijn al de hele pagina over een of ander wazig detail aan het bakkelijen ......  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Heb gisteren ook nog met een chef monteur gecontact, van een grote, alleen maar Honda zaak, en die de vraag gesteld, heeft zelf het techn boek boek erbij gehaald, van het desbetreffende Type, maar ook hem viel niets op, m.a.w zo heel erg revolutionair was het niet, i.i.g heeft het op hem geen indruk gemaakt. :cry:

Waarschijnlijk niet iemand die regelmatig aan offroadjes sleuteld.

Citaat van: "Busaberke"Komop Schmetzke, geef nou es een goeie hint, want we zijn al de hele pagina over een of ander wazig detail aan het bakkelijen ......  :?

Hahaha een "detail" is het echt niet  :!:  
De hele opbouw van het blok is erop gebaseerd, en het zorgt voor maarliefst 8% meer vermogen (bij de cross-versie) :!:

Als je olie gaat verversen bij een XR65 dan zal het je vanzelf opvallen...

Maarja, als je het niet weet dan weet je het niet, en dan zal deze hint ook niks uithalen...  :roll:

WhomBom

er zit een trechter ingebouwd, zodat je als je olie bijvult geen oude "nutte" trechter hoeft te gebruiken.

Hierdoor is je olie schoner, glijdt alles wat beter en heb je 8% meer vermogen?



:mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"er zit een trechter ingebouwd, zodat je als je olie bijvult geen oude "nutte" trechter hoeft te gebruiken.

Hierdoor is je olie schoner, glijdt alles wat beter en heb je 8% meer vermogen?



:mrgreen:

HA-HA  :roll:

:lol:  :wink:

Komop hey, als ik zelf zoek op google heb ik meteen al een aantal treffers  :roll: Ik snap het echt niet  :?

O... m'n hint klopte niet helemaal... nu wel :wink: