Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hakinnen

Citaat van: "Zwerver"@Hakkinen: Grappig om te zien dat Suzuki nu toch weer met een Katana-achtige motor komt. Ontwerp was of zijn tijd ver vooruit, of tijdloos...

In het BMW-museum in München staat, buiten allerlei andere leuke motoren (trouwens ook een paar ontwrerpen van Katana ontwerper Hans Muth), een redelijk bereisde 80GS.
De eigenaar hiervan is voor mij altijd een grote inspiratiebron geweest.

Wie is hij en waarmee is hij bekend geworden?

Alé, pure gok.

Lees "bereisde 80GS" en denk...

Gaston Rahier /  paris-dakar.

Zwerver

Goede gok, maar Gaston Rahier was niet zo'n reiziger... :wink:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

mss een Tip?? :?

edit: voor betere response denk ik dat de vragen welliswaar ietwat algemener moeten? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Citaat van: "Dwars"mss een Tip?? :?

edit: voor betere response denk ik dat de vragen welliswaar ietwat algemener moeten? :?

Klopt, dit is echt een weetje. Kun je zelfs niet opzoeken... :roll:

Zwerver

OK.. de beste man was meer dan 9 jaar onderweg...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Busaberke

Gokje:

de architect Peter Theuwissen ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Zwerver

Nope! Nog een tipje.. Het was een Noor en reed "10 jaar op twee wielen".
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

ik google me suf, kan nix vinden :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Wild guess:

Helge Pedersen :?:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joepie1958

Nieuwe vraag komt, maar vandaag niet meer 8)
Moet nu naar bedje toe, morgen weer vroeg op :cry:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Karin

Citaat van: "Joepie1958"Nieuwe vraag komt, maar vandaag niet meer 8)
Moet nu naar bedje toe, morgen weer vroeg op :cry:

Joepie, jij bent. Je hebt nu al een paar dagen de tijd gehad. :lol:

Joepie1958

Nou, ik heb geen verstand van motoren en motorrijden dus ben ik maar wat gaan zoeken op internet, toen vond ik een naam uit mijn jeugd en dacht, dat weten ze wel, dan mag de volgende weer een echte vraag stellen.

Dus

veelbelovende jonge Fin. Het duurde niet lang alvorens hij "Vliegende Fin" genoemd werd. Door de Finnen werd hij "Paroni", baron, genoemd. In 1971 behaalde hij een 3e plaats in de eindstand van het 250cc

Wie was hij, wat was de reden van zijn overlijden, in welk jaar gebeurde dit en wie stierf toen ook.

Off topic: als jullie het antwoord echt niet weten :D  kunnen jullie nog altijd de volgende vraag beantwoorden.
Wie werd door wie hoe genoemd, in welk jaar werd hij waar geboren en waaraan overleed hij.
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Busaberke

Citaat van: "Joepie1958"Dus

veelbelovende jonge Fin. Het duurde niet lang alvorens hij "Vliegende Fin" genoemd werd. Door de Finnen werd hij "Paroni", baron, genoemd. In 1971 behaalde hij een 3e plaats in de eindstand van het 250cc

Wie was hij, wat was de reden van zijn overlijden, in welk jaar gebeurde dit en wie stierf toen ook.

die is makkelijk:

Jarno Saarinen overleed op 20 mei 1973 samen met Renzo Pasolini op de baan in Monza omdat de eerste over een oliespoor uitgleed en Jarno er achteraan hetzelfde lot beschoor.
Beiden lieten hierbij het leven.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joepie1958

Ik wist wel dat je het wist, maar die tweede vraag :shock:
It's up to you Busaberke, en als het antwoord op jouw vraag is: Dwars tijdens de kastelentocht, dan weet ik het antwoord al (en de schade was een knipperlichtglas :wink: )
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Busaberke

owkeej, wie weet deze: (@Hakki, ff wachtuh s.v.p. .......)  :wink:

Welke coureur introduceerde de rijstijl waarbij men naast de motor ging hangen om zodoende het zwaartepunt te verleggen en daardoor de bochten sneller te kunnen nemen?
Wat was de bijnaam van deze coureur, en waarom?

Uiteraard met een piccie!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009