Hoofdmenu

Clubliefde ????

Gestart door Desmo-devil, 22 oktober, 2007, 09:31:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Zondagmorgen 8.30 uur. Vandaag staat "Het rondje vallende bladeren" op het programma.
De seizoensafsluiter van de Ducati Club Nederland. Vanuit de diverse Regio's wordt er gereden naar
een centraal punt in Nederland alwaar een gezamenlijke lunch op het programma staat.
Dit jaar heeft men gekozen voor Austerlitz in de buurt van Utrecht.
De buitenthermometer geeft 4 graden aan dus dat wordt thermo ondergoed, winterjas en dikke handschoenen.
Gelukkig heb ik gisteren  nog een nieuw antifog schermpje in mijn vizier geplakt.
Om 9.15 uur geef ik mijn Ducje de sporen naar ons regiocafe in Geulle van waaruit om 10 uur vertrokken wordt.
Er is nog geen Ducati te bekennen als ik er aankom maar de koffie en vla staan al klaar.
Even later hoor ik een ratelende koppeling en Wouter de voorzitter van Regio Zuid arriveert met zijn splinternieuwe 1098.
Vervolgens komen er nog een 750 F1, een monster sr2 en een zeer mooie blauwe 916 in Red Bull uitvoering.
Het plan is om tot Den Bosch de autoweg te nemen en vervolgens binnendoor te rijden. De 750 F1 is uitgerust met een tom tom rider
dus dat zit wel goed. Het tempo zit er stevig in maar het is behoorlijk koud. Onderweg pikken we nog een aantal Ducatisten op
o.a. een 748 R , een ST 2 en een Multistrada. Al snel zijn we Den Bosch voorbij en we verlaten de autoweg. We steken de Neder Rijn over
met het veer en vervolgen onze weg over schitterende dijkweggetjes naar Austerlitz.
Om 13 uur arriveren we en het is meteen al duidelijk dat het er  enorm druk is. Wat een geweldige opkomst.
Overal waar je kijkt staan Ducati's en het bos kleurt rood.
Kwartiertje in de rij gestaan voor het (lekkere) eten en vervolgens rustig rondkijken buiten naar al dat moois en oude bekenden begroeten.
Rond drie uur besluiten we aan de terugreis te beginnen via nog mooiere en langere dijkweggetjes.
Eenmaal op de dijk aangekomen gaan we helemaal los. Wouter geeft zijn 1098 de sporen en ik kruip zeer gedecideerd in zijn
slipstream. Wonder boven wonder rijdt hij me niet los Ik zie aan zijn gezicht dat hem dat behoorlijk dwarszit.
Na een korte peukenpauze vervolgen we onze "dijkrace" en de 748 R neemt de leiding. Na 6 bochten heb ik genoeg van zijn steeds
veel te vroeg opflikkerende remlicht en passeer hem binnendoor. Ik geef flink gas maar ben niet verbaasd als ik de xenon verlichting
van Wouter's 1098 al snel in mijn spiegel zie. Op het eerstvolgende rechte stuk vliegt Wouter mij voorbij met zijn 160 paardenkrachten.
Maar gelukkig komen er al snel weer vele bochten zodat ik kan aanpikken. In de voorlaatste bocht verremt Wouter zich heel even
waardoor ik hem buitenom kan verschalken. We stoppen om op de rest te wachtten en kijken elkaar met een veelzeggende blik aan.
"Dat hebben we mooi doan"  Als de groep weer compleet is ( duurt behoorlijk lang!!) rijden we bij Nieuwegein de autoweg weer op.
Na een tankstop bij "de Lucht" besluiten we dat iedereen op eigen gelegenheid en tempo naar huis rijd en nemen we afscheid van elkaar.
Ik rij als eerste weg en heb daarna niemand van de groep meer gezien. Hopelijk stonden er geen flitsers onderweg !
Om 5 uur arriveer ik ,behoorlijk nat van de inmiddels aanhoudende regen, in Maastricht en parkeer mijn Duc in de garage.
450 kilometer staat er op de dagteller. 450 voornamelijk autobaan kilometers in de kou en later ook nog regen, en dat voor een
gratis lunch. Was het de moeite waard ? Absoluut want dat is echte clubliefde en het ultieme Ducati gevoel.
Volgend jaar weer !
Ik hoor dat Stoner weer heeft gewonnen. Tevreden steek ik een sigaretje op en zet de TV aan. Net op tijd terug voor de formule 1.

Desmo devil

Pitsstop

Tankstop

Mijn hok

Ducatisti in alle soorten en maten

Mooi rood is niet lelijk.

De 1098 van Wouter

De 750 F1 met supermoderne hitech tom tom beugel

de blauwe 916 in Red Bull outfit


.

Steefke™

 :worship-cool: :worship-cool:

Ik vond het maar k#t weer, ik had me voorgenomen om een stukje te gaan sturen maar ben toch maar thuis gebleven.

Citaat van: Desmo-devil op 22 oktober, 2007, 09:31:32
Zondagmorgen 8.30 uur.

Toen lag ik nog lepeltje, lepeltje :mrgreen:

Citaat van: Desmo-devil op 22 oktober, 2007, 09:31:32
Vervolgens komen er nog een 750 F1,

Heeft de eigenaar van die F1 een lage vlecht. ??? Ik ken een gast die er één heeft. Gaaf machienke :worship-cool:
Smells like rubber

Desmo-devil

Nee , dat is dan iemand anders. Ik ken wel nog een jongen uit Valkenburg die een F1 heeft, maar die
heeft ook geen vlecht.

Hakinnen

 :worship-cool:

hulde aan desmo...dat je gegaan bent...

Ik had willen gaan..sterker nog..had eerst met de bus naar wijk bij duurstede willen tuffen..tot bij Ed (kennis van Freaks) thuis en vandaaruit gezamelijk verder..is maar tien minuutjes of zo..alez..de koningsassers staat nog steeds in verlichtingloze racetrim maar dat moest wel kunnen.

gistermorgen vroeg opgestaan...uit de raam gekeken, weerbericht gekeken..eens voorzichtig "gevoeld" buiten.
Hmm...niet echt lekker weertje he..
Maar eens met een bak koffie voor de TV gaan zitten..en toen de BCC opgezet voor de MotoGP live te kunnen zien..
En toen dacht ik...ach..what the fuck...ich blief lekker thoes!  :oops:

damn..F1 is cool.. is dat die fiets van die jongen uit geulle?  uh..evt te koop?

DeWitte

 :worship-cool: klasse reportage Desmo :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Hakinnen op 22 oktober, 2007, 12:36:30
:worship-cool:

damn..F1 is cool.. is dat die fiets van die jongen uit geulle?  uh..evt te koop?

Yep, Ik wil wel eens voor je checken maar ik ben er bang voor
Smells like rubber

Desmo-devil

Dat is inderdaad die fiets van die man uit Geulle. Ik heb nog aan Hakki gedacht en tegen hem gezegd
dat ik iemand  wist die dat hok zo van je koopt.  Zijn  ietwat verontwaardigde antwoord : Deze gaat NOOIT meer weg.
Dus helaas Hakki.

Steefke™

Citaat van: Desmo-devil op 22 oktober, 2007, 14:07:16
tegen hem gezegd dat ik iemand wist die dat hok zo van je koopt

:schater: :schater:
Smells like rubber

Hakinnen

#8
Citaat van: Desmo-devil op 22 oktober, 2007, 14:07:16
Dat is inderdaad die fiets van die man uit Geulle. Ik heb nog aan Hakki gedacht en tegen hem gezegd
dat ik iemand  wist die dat hok zo van je koopt.  Zijn  ietwat verontwaardigde antwoord : Deze gaat NOOIT meer weg.
Dus helaas Hakki.

i'l make 'm an offer he can't refuse   :mrgreen:



joa maan..nut fritekot, geaf hakki maar ne Honda  :-X

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away