600cc GP in 2010- einde 250cc

Gestart door DeWitte, 21 september, 2007, 20:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Einde 250cc klasse. De regels waar een 600cc GP machine aan moet voldoen zijn bekend. Een klasse die zeker de constructeurs van de 125cc en 250cc klasse, KTM en Aprillia, zullen raken die hierin domineren. Volgens beide fabrikanten is er een overeenkomst met Dorna voor de 250 cc Tweetakt F-klasse tot eind 2011. KTM ontwerper, Harald Bartol, heeft er geen probleem mee om een viertakt te gaan bouwen. Wel vraagt hij zich af of het de racerij ten goede gaat komen. Het zal de kosten enorm doen stijgen en er zijn al zoveel 600cc klasses.

de "nieuwe regels"

INLET AND FUEL SYSTEM
Throttle body diameter limited
Fuel injector type limited
Fuel spec – standard unleaded fuel

GEARBOX
Six speed gearbox
Limited alternate gear ratios available

ELECTRONICS
RPM limiter on each bike

CHASSIS
Design and construction of the chassis is free

WEIGHT
One and two cylinders (TBA)
Three cylinders (TBA)
Four cylinders (155kg)

Other points:
No carbon brakes
No carbon composite wheels
Teams can only scrutineer one motorcycle per rider Limited number of complete engines per rider at each event

Bron MotorCycleNews
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away