nieuw snelheidsrecord met BMW-diesel motorfiets

Gestart door DeWitte, 21 september, 2007, 05:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

210,203 kilometer per uur met een diesel motor  :yes6rs:

Het is een industriële kunstgroep uit Californië gelukt om het snelheidsrecord op een diesel motorfiets te verbreken. Zij deden dit op het Bonneville Salt Flats in Utah op 3 september 2007. De groep deed dit met een snelheid van 210,203km/h (130mph). De recordrit is gedaan op een BMW R 1150 RT 2.0 diesel, die bestaat uit het rijwielgedeelte van een motorfiets met daarin het BMW motorblok van een auto. De groep uit Californië neemt nog geen genoegen met de snelheid van de BMW, ze zijn van plan om het snelheids record naar 258km/h (160mph) te brengen.

bron Motornieuws




Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Moeten ze daarvoor naar een zoutvlakte ?? Ik bedoel 210 km/h dat doe je toch gewoon op de autoweg  :roll:

B-Witch

Citaat van: Desmo-devil op 21 september, 2007, 07:10:12
Moeten ze daarvoor naar een zoutvlakte ?? Ik bedoel 210 km/h dat doe je toch gewoon op de autoweg  :roll:

Ik denk dat dit weer niet mag op de snelweg :?


You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

hmmm...

beetje raar bericht..snelheidsrecord?

Startwin heeft toch ook een diesel racer gebouwd een paar jaar terug..
Heb da fietske al eens zien langsblazen op het rechte stuk in Assen..da ging ff harder dan 210,203 kilometer per uur denk ik toch?

retecool ding trouwens die startwin diesel

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.


Desmo-devil

#6
Heeft in 2006 meegedaan aan de Ducati race in Assen, ik ben er ook van overtuigd dat deze startwin diesel
met VW polo tdi motor, ruim over de 200 loopt.

Hakinnen

Citaat van: Desmo-devil op 24 september, 2007, 11:13:53
Heeft in 2006 meegedaan aan de Ducati race in Assen, ik ben er ook van overtuigd dat deze startwin diesel
met VW polo tdi motor, ruin over de 200 loopt.

juist...



weet er trouwens iemand of er "smart" blokken in dieseluitvoering zijn?


d'r Blieje

Vond 130 mph ook een beetje raar als snelheidsrecord.... ff goegelen...

Het bijzondere eraan is dat het een motor op bio-diesel is (blok komt trouwens van de sloop!)

Blieve lache...8)

Joepie1958

Smart (als je tenminste dat autootje bedoeld dat achter de stoelen eindigd) maakt wel degelijk een dieselblokje, in Nederland bijna niet te vinden omdat het fiscaal niet interessant is, maar onze Oostduitse buren maken hier wel gebruik van, en ze tanken toch iets meer dan mijn superdiesel-klanten met hun 45-km dieseltjes (8 euro diesel en dan de hele week bijna dag en nacht on-the-road) :)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.