Hoofdmenu

DB6 Delirio by moto Corse

Gestart door DeWitte, 26 september, 2007, 17:02:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

de ' Japanse' Bimota Delirio. De Japanse firma moto Corse heeft de DB6 Delirio onder handen genomen en hem de eigen naam gegeven......

http://www.motocorse.jp/




Een 1088cc blok, geen nieuw 1098 blok maar een opgeboorde V2 992 (waarschijnlijk uit een Monster SR2 1000), boring en slag is 98 x 71,5 (monster 94 x 71,5) en 5 Peekaa meer.
Gewicht rijklaar 170 kg tegen 197 kg van de Delirio.Wat extra kevlar, titanum demper, en Marchesini hoepels

bron Oliepeil


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars op 26 september, 2007, 17:02:52
de ' Japanse' Bimota Delirio. De Japanse firma moto Corse heeft de DB6 Delirio onder handen genomen en hem de eigen naam gegeven......

http://www.motocorse.jp/




Een 1088cc blok, geen nieuw 1098 blok maar een opgeboorde V2 992 (waarschijnlijk uit een Monster SR2 1000), boring en slag is 98 x 71,5 (monster 94 x 71,5) en 5 Peekaa meer.
Gewicht rijklaar 170 kg tegen 197 kg van de Delirio.Wat extra kevlar, titanum demper, en Marchesini hoepels

bron Oliepeil





leuk speelgoed ;) alleen jammer dat m'n japans niet meer zo best is :-X
Smells like rubber

@Nippon

 De zoveelste nutteloze "opritmotor"

Desmo-devil

Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 09:28:24
De zoveelste nutteloze "opritmotor"

Nee een beemer is nuttig en staat mooi op je oprit  :mrgreen:

Een teken aan de wand dat die Jappen al met Ducati blokken aan de gang gaan  :worship-cool:

Hakinnen

Citaat van: Desmo-devil op 27 september, 2007, 11:27:27
Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 09:28:24
De zoveelste nutteloze "opritmotor"

Nee een beemer is nuttig en staat mooi op je oprit  :mrgreen:

Een teken aan de wand dat die Jappen al met Ducati blokken aan de gang gaan  :worship-cool:

nou...alhoewel zo'n 1000DS blok erg tof is , en erg mooi loopt..vindt ik toch dat "er voor het geld" dat dit fietske kost wel iets spectaculairders in hadden mogen hangen he...
bedoel voor dat geld mag je toch minstens een deftige vierklepper met de bijbehorende pk's verwachten. ipv een weliswaar voortreffelijk blok dat ook standaard in iets als een multi-strada hangt.

van de gewichtopgave geloof ik geen uh..ruk
gewicht van 170kg?  nuh..je kunt geen 27 kilo afslanken door wat titanium, wat kevlar gedoe en een setje marchesini's he..


verder vindt ik 'm lelijk...beetje "over designed" ....het mooie aan veel italiaanse motoren is dat ze met weinig poespas en eenvoudige lijnen een heel mooi uiterlijk weten te creëren.  op deze hebben ze ietwat teveel hun best gedaan..beetje té.

opmerking "de zoveelste nutteloze opritmotor" vindt ik redelijk kansloos.

een motor is immers net zo nuttig of nutteloos als degene die 'm moet gebruiken..
rij je ermee heeft ie nut..rij je er niet mee heeft ie geen nut ongeacht merk en type.
beetje flauw om een motor als "nutteloos" te omschrijven als het simpelweg "je ding niet is" ..wat uiteraard kan

en met deze fiets kun je toch wel rijden denk ik...het blok is goed , er zit standaard vering, remmerij op waar geen enkele standaard beemer / jap aan kan tippen in standaardtrim.

BoxerQ bedoeld waarschijnlijk dat dit soort fietsen vaak gekocht worden door mensen die er maar zeer weinig gebruik van maken wat rijden betreft...dingen staan meer mooi te zijn dat dat ze gebruikt worden vaak...

wilt natuurlijk niet zeggen dat de fiets ansich geen nut heeft..slechts de eigenaren komen tekort en doen de fiets geen "eer" aan in het opzicht van een motor kopen en 'm gebruiken ..en ook dat moeten ze uiteraard ook helemaal lekker zelf weten.

De één hangt een duur schilderij aan de muur...de ander parkeert een  klassieke duc in huis en rijdt er op 4 jaar nog geen 400km mee  :roll:  :mrgreen:  alez..dure schilderijen vindt je hier niet..wel volstrekt nutteloze motoren..

h

Desmo-devil

 :stupid:

Inderdaad een beetje veel van het goede, ik bedoel hoeveel hoeken wil je in een tank maken.
Lijkt wel een Stealth. Alhoewel als ie dan onzichtbaar is voor de radar !!!
Overigens vind ik de achterbrug prachtig.

@Nippon

Citaat van: Hakinnen op 27 september, 2007, 12:41:19
Citaat van: Desmo-devil op 27 september, 2007, 11:27:27
Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 09:28:24
De zoveelste nutteloze "opritmotor"

Nee een beemer is nuttig en staat mooi op je oprit  :mrgreen:

Een teken aan de wand dat die Jappen al met Ducati blokken aan de gang gaan  :worship-cool:

nou...alhoewel zo'n 1000DS blok erg tof is , en erg mooi loopt..vindt ik toch dat "er voor het geld" dat dit fietske kost wel iets spectaculairders in hadden mogen hangen he...
bedoel voor dat geld mag je toch minstens een deftige vierklepper met de bijbehorende pk's verwachten. ipv een weliswaar voortreffelijk blok dat ook standaard in iets als een multi-strada hangt.

van de gewichtopgave geloof ik geen uh..ruk
gewicht van 170kg?  nuh..je kunt geen 27 kilo afslanken door wat titanium, wat kevlar gedoe en een setje marchesini's he..


verder vindt ik 'm lelijk...beetje "over designed" ....het mooie aan veel italiaanse motoren is dat ze met weinig poespas en eenvoudige lijnen een heel mooi uiterlijk weten te creëren.  op deze hebben ze ietwat teveel hun best gedaan..beetje té.

opmerking "de zoveelste nutteloze opritmotor" vindt ik redelijk kansloos.

een motor is immers net zo nuttig of nutteloos als degene die 'm moet gebruiken..
rij je ermee heeft ie nut..rij je er niet mee heeft ie geen nut ongeacht merk en type.
beetje flauw om een motor als "nutteloos" te omschrijven als het simpelweg "je ding niet is" ..wat uiteraard kan

en met deze fiets kun je toch wel rijden denk ik...het blok is goed , er zit standaard vering, remmerij op waar geen enkele standaard beemer / jap aan kan tippen in standaardtrim.

BoxerQ bedoeld waarschijnlijk dat dit soort fietsen vaak gekocht worden door mensen die er maar zeer weinig gebruik van maken wat rijden betreft...dingen staan meer mooi te zijn dat dat ze gebruikt worden vaak...

wilt natuurlijk niet zeggen dat de fiets ansich geen nut heeft..slechts de eigenaren komen tekort en doen de fiets geen "eer" aan in het opzicht van een motor kopen en 'm gebruiken ..en ook dat moeten ze uiteraard ook helemaal lekker zelf weten.

De één hangt een duur schilderij aan de muur...de ander parkeert een  klassieke duc in huis en rijdt er op 4 jaar nog geen 400km mee  :roll:  :mrgreen:  alez..dure schilderijen vindt je hier niet..wel volstrekt nutteloze motoren..

h

echt niet  :?

Bianca


Hakinnen

Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 15:46:27
Citaat van: Hakinnen op 27 september, 2007, 12:41:19
Citaat van: Desmo-devil op 27 september, 2007, 11:27:27
Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 09:28:24
De zoveelste nutteloze "opritmotor"

Nee een beemer is nuttig en staat mooi op je oprit  :mrgreen:

Een teken aan de wand dat die Jappen al met Ducati blokken aan de gang gaan  :worship-cool:

nou...alhoewel zo'n 1000DS blok erg tof is , en erg mooi loopt..vindt ik toch dat "er voor het geld" dat dit fietske kost wel iets spectaculairders in hadden mogen hangen he...
bedoel voor dat geld mag je toch minstens een deftige vierklepper met de bijbehorende pk's verwachten. ipv een weliswaar voortreffelijk blok dat ook standaard in iets als een multi-strada hangt.

van de gewichtopgave geloof ik geen uh..ruk
gewicht van 170kg?  nuh..je kunt geen 27 kilo afslanken door wat titanium, wat kevlar gedoe en een setje marchesini's he..


verder vindt ik 'm lelijk...beetje "over designed" ....het mooie aan veel italiaanse motoren is dat ze met weinig poespas en eenvoudige lijnen een heel mooi uiterlijk weten te creëren.  op deze hebben ze ietwat teveel hun best gedaan..beetje té.

opmerking "de zoveelste nutteloze opritmotor" vindt ik redelijk kansloos.

een motor is immers net zo nuttig of nutteloos als degene die 'm moet gebruiken..
rij je ermee heeft ie nut..rij je er niet mee heeft ie geen nut ongeacht merk en type.
beetje flauw om een motor als "nutteloos" te omschrijven als het simpelweg "je ding niet is" ..wat uiteraard kan

en met deze fiets kun je toch wel rijden denk ik...het blok is goed , er zit standaard vering, remmerij op waar geen enkele standaard beemer / jap aan kan tippen in standaardtrim.

BoxerQ bedoeld waarschijnlijk dat dit soort fietsen vaak gekocht worden door mensen die er maar zeer weinig gebruik van maken wat rijden betreft...dingen staan meer mooi te zijn dat dat ze gebruikt worden vaak...

wilt natuurlijk niet zeggen dat de fiets ansich geen nut heeft..slechts de eigenaren komen tekort en doen de fiets geen "eer" aan in het opzicht van een motor kopen en 'm gebruiken ..en ook dat moeten ze uiteraard ook helemaal lekker zelf weten.

De één hangt een duur schilderij aan de muur...de ander parkeert een  klassieke duc in huis en rijdt er op 4 jaar nog geen 400km mee  :roll:  :mrgreen:  alez..dure schilderijen vindt je hier niet..wel volstrekt nutteloze motoren..

h

echt niet  :?

alez..dan vertel wat je dan wel bedoeld..


;)

@Nippon

Citaat van: Hakinnen op 28 september, 2007, 03:22:42
Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 15:46:27
Citaat van: Hakinnen op 27 september, 2007, 12:41:19
Citaat van: Desmo-devil op 27 september, 2007, 11:27:27
Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 09:28:24
De zoveelste nutteloze "opritmotor"

Nee een beemer is nuttig en staat mooi op je oprit  :mrgreen:

Een teken aan de wand dat die Jappen al met Ducati blokken aan de gang gaan  :worship-cool:

nou...alhoewel zo'n 1000DS blok erg tof is , en erg mooi loopt..vindt ik toch dat "er voor het geld" dat dit fietske kost wel iets spectaculairders in hadden mogen hangen he...
bedoel voor dat geld mag je toch minstens een deftige vierklepper met de bijbehorende pk's verwachten. ipv een weliswaar voortreffelijk blok dat ook standaard in iets als een multi-strada hangt.

van de gewichtopgave geloof ik geen uh..ruk
gewicht van 170kg?  nuh..je kunt geen 27 kilo afslanken door wat titanium, wat kevlar gedoe en een setje marchesini's he..


verder vindt ik 'm lelijk...beetje "over designed" ....het mooie aan veel italiaanse motoren is dat ze met weinig poespas en eenvoudige lijnen een heel mooi uiterlijk weten te creëren.  op deze hebben ze ietwat teveel hun best gedaan..beetje té.

opmerking "de zoveelste nutteloze opritmotor" vindt ik redelijk kansloos.

een motor is immers net zo nuttig of nutteloos als degene die 'm moet gebruiken..
rij je ermee heeft ie nut..rij je er niet mee heeft ie geen nut ongeacht merk en type.
beetje flauw om een motor als "nutteloos" te omschrijven als het simpelweg "je ding niet is" ..wat uiteraard kan

en met deze fiets kun je toch wel rijden denk ik...het blok is goed , er zit standaard vering, remmerij op waar geen enkele standaard beemer / jap aan kan tippen in standaardtrim.

BoxerQ bedoeld waarschijnlijk dat dit soort fietsen vaak gekocht worden door mensen die er maar zeer weinig gebruik van maken wat rijden betreft...dingen staan meer mooi te zijn dat dat ze gebruikt worden vaak...

wilt natuurlijk niet zeggen dat de fiets ansich geen nut heeft..slechts de eigenaren komen tekort en doen de fiets geen "eer" aan in het opzicht van een motor kopen en 'm gebruiken ..en ook dat moeten ze uiteraard ook helemaal lekker zelf weten.

De één hangt een duur schilderij aan de muur...de ander parkeert een  klassieke duc in huis en rijdt er op 4 jaar nog geen 400km mee  :roll:  :mrgreen:  alez..dure schilderijen vindt je hier niet..wel volstrekt nutteloze motoren..

h

echt niet  :?

alez..dan vertel wat je dan wel bedoeld..


;)


Als ik naar een motor kijk dan zie niets meer dan een vervoermiddel en als gebruiker wil ik alleen maar weten of ik m'n werkschoenen mee kan nemen  ;).
mede zie ik het fenomeen motorrijden niet als een bezigheid, maar een manier om ergens te komen
en alles wat op de markt komt waar geen koffersysteem opzit is IMO niet meer dan een inefficiënte warmtewisselaar  :mrgreen:.


ik weet  :naughty: slecht weinigen zullen zich hierin erkennen  :mrgreen:

Desmo-devil

Motorrijden alleen een manier om ergens te komen. Dat moet kunnen maar dat
is niet te rijmen met alles wat je hier ooit hebt geschreven op dit forum.
Daaruit blijkt dat motorrijden voor jou ook veel verder gaat dan dat.
Volgens mij heb je een popie jopie opmerking gemaakt die je nu wil goedpraten.  :mrgreen:
Van mij mag deze fiets vandaag nog op mijn oprit maar ja ik rij maar 15000 km per jaar ik
weet niet of je dat genoeg vind.


Hakinnen

Citaat van: BoxerQ op 28 september, 2007, 10:07:46
Citaat van: Hakinnen op 28 september, 2007, 03:22:42
Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 15:46:27
Citaat van: Hakinnen op 27 september, 2007, 12:41:19
Citaat van: Desmo-devil op 27 september, 2007, 11:27:27
Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 09:28:24
De zoveelste nutteloze "opritmotor"

Nee een beemer is nuttig en staat mooi op je oprit  :mrgreen:

Een teken aan de wand dat die Jappen al met Ducati blokken aan de gang gaan  :worship-cool:

nou...alhoewel zo'n 1000DS blok erg tof is , en erg mooi loopt..vindt ik toch dat "er voor het geld" dat dit fietske kost wel iets spectaculairders in hadden mogen hangen he...
bedoel voor dat geld mag je toch minstens een deftige vierklepper met de bijbehorende pk's verwachten. ipv een weliswaar voortreffelijk blok dat ook standaard in iets als een multi-strada hangt.

van de gewichtopgave geloof ik geen uh..ruk
gewicht van 170kg?  nuh..je kunt geen 27 kilo afslanken door wat titanium, wat kevlar gedoe en een setje marchesini's he..


verder vindt ik 'm lelijk...beetje "over designed" ....het mooie aan veel italiaanse motoren is dat ze met weinig poespas en eenvoudige lijnen een heel mooi uiterlijk weten te creëren.  op deze hebben ze ietwat teveel hun best gedaan..beetje té.

opmerking "de zoveelste nutteloze opritmotor" vindt ik redelijk kansloos.

een motor is immers net zo nuttig of nutteloos als degene die 'm moet gebruiken..
rij je ermee heeft ie nut..rij je er niet mee heeft ie geen nut ongeacht merk en type.
beetje flauw om een motor als "nutteloos" te omschrijven als het simpelweg "je ding niet is" ..wat uiteraard kan

en met deze fiets kun je toch wel rijden denk ik...het blok is goed , er zit standaard vering, remmerij op waar geen enkele standaard beemer / jap aan kan tippen in standaardtrim.

BoxerQ bedoeld waarschijnlijk dat dit soort fietsen vaak gekocht worden door mensen die er maar zeer weinig gebruik van maken wat rijden betreft...dingen staan meer mooi te zijn dat dat ze gebruikt worden vaak...

wilt natuurlijk niet zeggen dat de fiets ansich geen nut heeft..slechts de eigenaren komen tekort en doen de fiets geen "eer" aan in het opzicht van een motor kopen en 'm gebruiken ..en ook dat moeten ze uiteraard ook helemaal lekker zelf weten.

De één hangt een duur schilderij aan de muur...de ander parkeert een  klassieke duc in huis en rijdt er op 4 jaar nog geen 400km mee  :roll:  :mrgreen:  alez..dure schilderijen vindt je hier niet..wel volstrekt nutteloze motoren..

h

echt niet  :?

alez..dan vertel wat je dan wel bedoeld..


;)


Als ik naar een motor kijk dan zie niets meer dan een vervoermiddel en als gebruiker wil ik alleen maar weten of ik m'n werkschoenen mee kan nemen  ;).
mede zie ik het fenomeen motorrijden niet als een bezigheid, maar een manier om ergens te komen
en alles wat op de markt komt waar geen koffersysteem opzit is IMO niet meer dan een inefficiënte warmtewisselaar  :mrgreen:.


ik weet  :naughty: slecht weinigen zullen zich hierin erkennen  :mrgreen:

alez..zit wel wat in.
je ziet het puur uit functioneel oogpunt dan..vervoer..klaar..
daarmee zul je idd één van de weinigen zijn ..

ik heb dat met auto's ..ze moeten het doen en te gebruiken zijn waarvoor ik ze wil gebruiken...zaken als kleur, design..etc boeit me geen ruk.  Het kot moet me dienen .


@Nippon

Citaat van: Desmo-devil op 28 september, 2007, 11:32:34
Motorrijden alleen een manier om ergens te komen. Dat moet kunnen maar dat
is niet te rijmen met alles wat je hier ooit hebt geschreven op dit forum.
Daaruit blijkt dat motorrijden voor jou ook veel verder gaat dan dat.
Volgens mij heb je een popie jopie opmerking gemaakt die je nu wil goedpraten.  :mrgreen:
Van mij mag deze fiets vandaag nog op mijn oprit maar ja ik rij maar 15000 km per jaar ik
weet niet of je dat genoeg vind.



ja... schrikken hé  ;) zo'n simpele kijk op het fenomeen motorrijden

ik hou dingen graag simpel  :roll: m'n vervoer,gezinsleven, relaties, m'n vak  ;)

daarom ben ik ook snel klaar met m'n belastingaangifte  :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: BoxerQ op 28 september, 2007, 14:52:49
zo'n simpele kijk op het fenomeen motorrijden

motorrijden is wel degelijk meer hoor  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Volgens mij ligt het aan de foto, maar hij komt op me over of hij een paar jaar in de zon heeft gelegen ofzo.
Het zadel van mijn Honda MT zag er vroeg er ook zo vaal oranje uit .
sometimes the same is different, but mostly it's the same.