pek en veren

Gestart door DeWitte, 12 mei, 2007, 15:04:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

In vroegere tijden werden bedriegers en dieven minstens met pek en veren door het dorp gejaagd en als ze een beetje pech hadden een hand afgehakt of opgehangen aan hun testikels.  :lol: Tegenwoordig kan er eigenlijk veel te veel en niemand wil gejat of omgekat spul, mja als de prijs zo laag is wordt het dan weer aantrekkelijk??? Dus de bedriegers en dieven varen er wel bij en de straffen zijn belachelijk laag (wel een heel andere discussie)

Voorbeeld: voor een R1200Gs (1 vd best verkochte motoren in Europa en dien ten gevolgde dus ook veel gejat en verongelukt) kan je in Duitsland een origineel frame kopen, met Fahrzeugbrief (kentekenbewijs) voor om en nabij de 1000 pleuro. Men neme een gejatte beemert gelande strasse en na 1 weekje 's avonds sleutelen: e Voila men hebbe een "eerlijke" beemert die de (zicht-)keuring bij de RDW glansrijk doorstaat en hier in Nederland tussen de 11-14dzd bij vooral handelaren te koop staat.

Nu wil je niet geconfronteerd worden met de pliessie aan je deur en nog erger je nieuwe aanwinst in beslag genomen omdat er gejatte onderdelen op/aan zitten. Dus hoe aan te pakken? Hoe scheidt je het koren van het kaf?? :?

Bij de officiële dealer dan maar kijken en de hoofdprijs betalen :?:  Wellicht beter af bij de particuliere verkoper die zijn motorfiets alle up-dates heeft laten doen (dat zijn er nogal wat bij BMW) waarvan aantoonbaar is dat hij de 1e eigenaar is en dat het boekje mooi is afgestempeld :?: mja dan heb je weer geen garantie? (voor wat die waard is?) Of wie weet de truukjes waarmee je kan zien of je toekomstige motor is samengesteld uit meerderen en dus van twijfelachtig afkomst zou kunnen zijn. Kun je onderdelen ergens sjekke op nummer of ze van diefstal afkomstig zijn?

mss ook wel handig als we een lijst aanleggen van dubieuze handelaren of gaat dat te ver???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BeemerBert

Laat ik voorop stellen dat je helemaal gelijk hebt met je mening alleen wordt het herkennen van gestolen onderdelen natuurlijk moeilijk.

Als je te goeder trouw, tegen een redelijk normale prijs een 2e hands koopt waarvan de nummers kloppen ( het enige wat jij, de RDW en de pliesie :? kan checken.

Is dit nooit van toepassing:
quote:
Nu wil je niet geconfronteerd worden met de pliessie aan je deur en nog erger je nieuwe aanwinst in beslag genomen omdat er gejatte onderdelen op/aan zitten. Dus hoe aan te pakken? Hoe scheidt je het koren van het kaf??

Verdomd moeilijk dilemma, eens te meer omdat er ook bij handelaren deze waar te koop staat :shock:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Steefke™

Citaat van: "Dwars"
mss ook wel handig als we een lijst aanleggen van dubieuze handelaren of gaat dat te ver???

Ik vind van niet.
Als je eerlijke zaken doet heb je niks vrezen. Ik heb echt een sch :twisted:  :twisted: t hekel aan mensen die niet eerlijk zijn dus waarom niet aan de galg ermee.
Smells like rubber

BeemerBert

De gemiddelde handelaar koopt ook wel eens wat in. Import, via andere handelaren, en ja zelfs via Marktplaats.

Zekerheid heb je alleen als je nieuw koopt!
Zelfs van eerste eigenaar, jaartje oud, alle facturen etc erbij, loop je nog risico, kan een ongeluk gehad hebben en opnieuw opgebouwd met goedkoop gekochte onderdelen ( wat zeg ik het toch netjes  :D ).

Ik gruw van mensen die diefstal promoten door van de goedkope onderdelen gebruik te maken. Dit wordt een eindeloze discussie.

Het gaat om je gevoel, een eerlijke motor tegen een eerlijke prijs.
Daarnaast willen we niet teveel betalen  :D  dat is het spel, een spel dat je met je geweten speelt :shock:

Als we op marktplaats zoeken naar een zadel, en de ander schrijft dat hij een  ander gemonteerd heeft kopen we het blind? Liefst ver onder de marktprijs.

Ik denk dat het simpel is:
Een dvdrecorder kopen uit een kofferbak op een parkeerplaats voor 50 euro is heling :twisted:

Een BMW GS marktwaarde 12000 euro, bij gure handelaar, met papieren voor 6000 euro  :twisted:  gewoon heling en strafbaar.

Bovenstaande BMW waarde 12000 euro bij een Moterdealer voor 9800 euro ? Met Garantie ? Een koopje  :D
En wij met stalen gezicht onderhandelen over een setje extra bandjes?
Niet leuk, maar je doet er niets aan. En het is niet strafbaar voor de koper. Zelfs niet voor de verkoper als hij kan aantonen dat hij de motor te goeder trouw heeft ingekocht.

Maar de gestolen zooi wordt wel degelijk aangeboden :evil:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Steefke™

Als je een beetje kennis en gevoel hebt dan heb je snel genoeg in de gaten of iemand je een loer draait of niet.

Wil je niet bezeikt worden neem dan iemand mee die er verstand van heeft.

En ook al heb je er zelf verstand van met 2 zie je meer als alleen.

Ik ga in iedergeval altijd met 2 man dan hoef je minder gauw bang te zijn dat je het geld kwijt bent voor dat je überhaupt iets gekocht hebt want kan je ook nog overkomen.
Smells like rubber