Dwars gaat bekend vreemd

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 20:25:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WhomBom

deze is in ieder geval al beter als

sterker nog... ik vind hem wel wat hebben... :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

AngelInMe

Citaat van: "Dwars"stoere uitstraling imo; hij is alleen lang

Moet toch ook nog ff reageren :lol: beetje compensatie dus :rofl:
Nu houden we op met Dwars plagen he :twisted:

DeWitte

ja idd jij had nog nix zinnigs gezegd :roll:  :? als dit het niveau is of voor mij de uitdaging zou moeten zijn tsja :?  
over wie zegt dat dan wat :?: Denk daar maar eens over na of vraag ik dan iets lastigs???

na??

of gaan we on-topic: ut ging over een andere Beemer voor Dwars voor als je de draad letterlijk kwijt bent :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

okee dan ontopic,
Ik vind hem wel iets hebben, alleen vind ik de voorkant een beetje robotachtig.....of moet je daar even aan wennen misschien :?:
vind hem in het geel wel niet zo mooi, doet ieler aan of ligt dat gewoon aan de foto?
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

kan in ieder geval wel mee "geveagd" worden met het ding  :twisted:



wat dat betreft denk ik dat ie wel wat beter bij die dwarse past als zon chopper  :idea:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Citaat van: "WhomBom"kan in ieder geval wel mee "geveagd" worden met het ding  :twisted:



klopt!
en gecrashed!

Vorig jaar, tijdens de SBK in Assen vloog er een motojournalist voor "onze" tribune snoeihard uit de bocht met zo'n hok tijdens de cuprace.
Tering! die gast mag blij zijn datie' er niks aan overgehouden heeft.

Naderhand heb ik ergens iets gelezen over de voorvork die onvoldoende feedback geeft.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "WhomBom"kan in ieder geval wel mee "geveagd" worden met het ding  :twisted:



klopt!
en gecrashed!

Vorig jaar, tijdens de SBK in Assen vloog er een motojournalist voor "onze" tribune snoeihard uit de bocht met zo'n hok tijdens de cuprace.
Tering! die gast mag blij zijn datie' er niks aan overgehouden heeft.

Naderhand heb ik ergens iets gelezen over de voorvork die onvoldoende feedback geeft.

en als zo'n motojournalist met zo'n "hok" uit de bocht vliegt dan is die hele motor uiteraard niet geschikt om mee te rijden: ligt dan ook uiteraard aan die voorvork en nooit aan de berijder :roll:  (die wss te stom is om voor de duivel te dansen :yes6rs: )

als je zo zou doorredeneren zou je 99% van alle motoren uit productie moeten nemen, want (ik roep nou ook maar eens wat zonder het fijne ervan af te weten) 99% van alle motorrijders kan niet rijden  :roll:

Wat ik bedoel, geef dan gewoon toe dat je niet van Beemer gecharmeerd bent en daarom al jaren 4 cilinders uit japan verkiest: maar die kutargumenten om zo'n "hok" af te kraken slaan gewoon nergens op. :!:
Ga er eens mee rijden zou ik zeggen; denk dat indien je open-minded op zo'n "hok" met "onvoldoende" feedback verrast zou kunnen worden.  

voor de doorsnee jan doedel (zoals ik bijv.) voldoet 'n doorsnee beemer meer dan prima. En die 1200R ga ik iig uitproberen  :yes6rs: ga je mee???  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

ff reageren dan maar.

de motorjourno die vorig jaar crashte tijdens de bmw cupwedstrijd was Randy vd Wal van Motormagazine.

Dat is waarschijnlijk de snelste "motorjourno" die nederland rijk is.
Randy is goed, verstandig en snel.

Hij gaf later aan dat ie last had van onvoldoende feedback van de voorzijde van de motor.  Het ontbrak aan "gevoel" in de voorzijde volgens hem.

Nu weet ik dat het verhaal "van onvoldoende feedback"geen regelrechte onzin bij deze bmw's.  Meerdere rijders uit de cup klagen al tijden over de voorzijde van die motor.  niet dat die nu zo slecht is maar hij is iig niet goed genoeg om "kritiekvrij" te zijn.  De vork zelf functioneert goed, dempt goed en veert goed.  Het enige dat er mist is "feedback" naar de rijder. plotselinge instabiliteit.
Het komt dan ook regelmatig voor dat zo'n vork "vanuit HET GEVOEL van de rijder" over het randje gaat en dat de voorzijde zonder waarschuwing in één keer weg is.

niks aan de hand,..niks aan de hand,..niks aan de hand...WHAM! Crash!

Ik moet er meteen bijvertellen dat we hier spreken over extreem gebruik van de motor.  Alleen de "snelle jongens in de raceklasses" zullen zover gaan met die fiets. Ik denk dat de gewone recreatieve circuitrijder lang zo ver niet komt.  Sportieve straatrijders al helemaal niet.

Een sportieve straatrijder die klaagt over "ontbreken van feedback aan de voorzijde " na een testrit op  deze BMW op straat heeft waarschijnlijk ergens ooit eens iets opgevangen of gelezen daarover en denkt een interesant verhaaltje te kunnen vertellen.

Kritiek op de voorzijde van die beemer bij straatgebruik is imo uitgesloten. niet van toepassing

Maakt dat allemaal nu wat uit? Nope, boeit geen meter voor de doelgroep van die beemer.

ontbreken van feedback en een plots instabiele voorzijde? My ass...ja, als je coureur bent,  je 1.55 ers rijdt op assen met die fiets en het ding iedere ronde bij het aanremmen van de GT chicane bijna op zijn voorwiel zet.

Op straat...who gives a f*ck , die fiets heeft qua stuureigenschappen en rijwielgedeelte meer in zijn mars dan eenieder van ons kan benutten.

Ik wordt soms een beetje moe van het eeuwige geleuter en gezever en het geven van niet onderbouwde kritiek op motoren, banden, rijwielgedeeltes , vering ...whatever.

Motoren zijn geevolueerd.  motorrijders niet, die zijn genetisch nog steeds hetzelfde
we hebben anno 2006 straatmotoren met specificaties, rijwielgedeeltes e.d waar 10  / 15 jaar geleden een profesionele  coureur alleen maar van kon dromen.  Onze sportieve straatmotoren zijn beter dan de echte racemachines van nog niet zo gek lang geleden.
En dan zou een gemiddelde straatrijder kunnen voelen / verkondigen dat die beemer "onvoelde feedback" aan de voorzijde heeft...

Hahaha...

Mensen lullen maar wat...

ik heb het al eens vaker geroepen..

motorrijders:
als het goed gaat ligt dat aan hunzelf
als het niet goed gaat ligt dat aan de motor

"uh..hakki,  mijn vering is niet goed,..kom geen bocht door.."
"-Nope..menneke...da ligt nie aan uwen vering..ge kunt simpelweg nie rijden.. :lol: "


"aaah Hakki...ik ben niet tevreden over de standaard voorvork van mijn 98er Yammie R1,  volgens mij is ie veel te zacht voor mij"
-"oh? wat doet ie dan?  Wat voel je"
"Nou..uh..ik voel eigenlijk niks ,maar ik heb da gelezen op motor-forum







:wink:

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"

en als zo'n motojournalist met zo'n "hok" uit de bocht vliegt dan is die hele motor uiteraard niet geschikt om mee te rijden: ligt dan ook uiteraard aan die voorvork en nooit aan de berijder :roll:  (die wss te stom is om voor de duivel te dansen :yes6rs: )

als je zo zou doorredeneren zou je 99% van alle motoren uit productie moeten nemen, want (ik roep nou ook maar eens wat zonder het fijne ervan af te weten) 99% van alle motorrijders kan niet rijden  :roll:

Wat ik bedoel, geef dan gewoon toe dat je niet van Beemer gecharmeerd bent en daarom al jaren 4 cilinders uit japan verkiest: maar die kutargumenten om zo'n "hok" af te kraken slaan gewoon nergens op. :!:
Ga er eens mee rijden zou ik zeggen; denk dat indien je open-minded op zo'n "hok" met "onvoldoende" feedback verrast zou kunnen worden.  

voor de doorsnee jan doedel (zoals ik bijv.) voldoet 'n doorsnee beemer meer dan prima. En die 1200R ga ik iig uitproberen  :yes6rs: ga je mee???  :wink:

:laughing49so:  

Persoonlkijk weet ik niet wat ik van die nep-busa moet vinden. Opzich een gewaagd concept, maar niet geheel gelukt.
Ik snap sowieso niet waarom iemand zoiets koopt... Waarschijnlijk een persoon die én Hayabusa wil rijden, maar tegelijkertijd toch BMW  :roll:  :roll:

Waarom geen échte BMW Sportler  :?: De RRRRR1200S dus  :!:  :!:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Ik wordt soms een beetje moe van het eeuwige geleuter en gezever en het geven van niet onderbouwde kritiek op motoren, banden, rijwielgedeeltes , vering ...whatever.

:stupid: zouden het beter eens kunnen hebben waarom dat je van een bepaald model of merk gecharmeerd bent: nie waarom da "hok" nie en meer waarom wel.............


@ schmetzke: is me nog te onnozel om op te reageren :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"
Een sportieve straatrijder die klaagt over "ontbreken van feedback aan de voorzijde " na een testrit op  deze BMW op straat heeft waarschijnlijk ergens ooit eens iets opgevangen of gelezen daarover en denkt een interesant verhaaltje te kunnen vertellen.

:stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:

Citaat van: "Dwars"@ schmetzke: is me nog te onnozel om op te reageren :!:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  Daar moet je ook niet op reageren, daar moet je gewoon heel hard mee lachen  :wink: Goed voor je lachspieren  :lol:  :wink:

Maareuh.. antwoord op mijn vraag gaat dan ook niet? Want die was wel serieus bedoeld... Vind je de R1200S niks?

DeWitte

zal voor mij of een Gs 1200 of zo'n K1200R worden, rest vd beemerserie vin ik te mooi: ik ga voor de lelijke motoren dus van Beemer 8) voor het contrast heb ik al gezorgd: ik heb al een mooie vrouw en dito dochter :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"zal voor mij of een Gs 1200 of zo'n K1200R worden, rest vd beemerserie vin ik te mooi: ik ga voor de lelijke motoren dus van Beemer 8) voor het contrast heb ik al gezorgd: ik heb al een mooie vrouw en dito dochter :wink:

:rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

The Dominator

Citaat van: "Hakinnen"

"uh..hakki,  mijn vering is niet goed,..kom geen bocht door.."
"-Nope..menneke...da ligt nie aan uwen vering..ge kunt simpelweg nie rijden.. :lol: "


hummmz zijn van die mannen die ws eerst zelf gaan klooien en dan met een stalen gezicht zeggen, ikke?? neej hoor ben ik niet aangeweest! ik geef tenminste grif toe dat ik er geen hol verstand van heb en laat t dus lekker doen, oke voorspanning durf ik wel maar dan ist ook klaar.....

maarja zelf proefsondervindelijk ondervonden dat je met een ouwe rammel van 18 jaar met een shock waar water en olie uitkomt en een vork waar de olie als melk uitziet, toch nog menigeen in de eiffel t licht uit de ogen rijdt....
(maarja was wel nne rooje he, dat telt)

anyway, on topic:

ikke wil wel mee gaan testen op die 1200R, vette fiets (voor nne Beemer)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

ga proberen voor zaterdag die zwarte K1200R bij mokam voor een testrit te krijgen  :yes6rs: mogge ff bellen met peterke
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away