motorrijders vrijgesteld van de kilometerheffing

Gestart door Varaderos, 22 oktober, 2007, 09:14:58

Vorige topic - Volgende topic

Varaderos

ROTTERDAM - Het CDA wil dat motorrijders worden vrijgesteld van de kilometerheffing. Dat stelt het CDA-Kamerlid Ger Koopmans maandag in een interview in het AD.

Volgens de parlementariƫr hoeven de half miljoen motorrijders in Nederland straks geen kilometerheffing te betalen omdat zij niet verantwoordelijk zijn voor filevorming. "Met de kilometerheffing willen we de files aanpakken.
Maar die worden veroorzaakt door trucks en personenauto's, niet door motorrijders. Alleen een hele kleine bijdrage voor motoren is acceptabel. Ze maken tenslotte gebruik van de weg."

:worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
Motorcycling is not a crime

Suzuki-Babe

Dat is zeker goed nieuws. :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs:

Nu maar hopen dat de autobrance geen roet in het eten gaat gooien!!
Maar de autobranche vindt dat motorrijders gewoon het volle pond moeten betalen. :evil:

or anyone who says that women can't drive: Eat my dust!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Varaderos op 22 oktober, 2007, 09:14:58
Ze maken tenslotte gebruik van de weg."

:worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

En waarvoor dient de wegenbelasting dan wel ??  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Die wegenbelasting gaat dan afgeschaft worden. :yes6rs:
Dat is positief, maar zodra je per gereden km moet gaan betalen geloof ik toch dat we als motorrijder beter af zijn met de huidige wegenbelasting :?

Als er iets verandert hier in Nederland, wil dat meestal inhouden dat we toch weer het vel over de oren getrokken gaan krijgen.  :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Citaat van: suzuki-girl op 22 oktober, 2007, 18:09:13
Als er iets verandert hier in Nederland, wil dat meestal inhouden dat we toch weer het vel over de oren getrokken gaan krijgen.  :evil:

Is er bij mij door de leeftijd al overheen gezakt dus ben er gauw aan gewend.  ;)

JH.

Gehaktbal

bij een oldtimer betaal je sowieso geen belasting,dus dat zou weer inhouden dat mensen met een oldtimer toch weer moeten gaan betalen,geldklopperij dus
naked bike or wife,i like it both

B-Witch

En als je dan dit leest, valt je toch niks meer in  :shock: :shock: :evil:

CiteerExtra belasting voor motorrijders
Uitgegeven: 24 oktober 2007 08:11

Naar aanleiding van uitspraken van CDA-Kamerlid Ger Koopmans is er een vreemde discussie ontstaan. Motorrijders zouden namelijk niet verantwoordelijk zijn voor files. Heeft u ooit zulke onzin gehoord? Door Vincent van Twillert.

Laten we daarom de uitspraken van Ger eens ontleden. Om dat te doen moeten we eerst kijken naar de oorzaak van files, vaak worden deze verkeersverschijnselen namelijk veroorzaakt door weersomstandigheden, wegwerkzaamheden of andere deelnemers op de weg. In dat laatste geval gaat het voornamelijk om auto's, vrachtwagens en motoren.

Al deze voertuigen maken deel uit van het probleem en ik durf te beweren dat er een evenredig groot deel van de files tot stand komt vanwege motorrijders.

Ongevallen

Kijk bijvoorbeeld eens naar de ongevallen op de weg. Een klein ongeval in de ochtendspits kan al zorgen voor kilometers file. En wie veroorzaken deze ongevallen? Zijn dat toevallig bikers die even een wheelie doen? Of bikers die zonodig met 100 km/u nog even tussen twee auto's door moeten? De keren dat ik vol in de ankers moest vanwege zo'n kansloze actie van een motorrijder zijn ontelbaar.

Zouden die mensen iets te compenseren hebben? Vroeger gepest op school en nu lekker stoer doen op de motor. Rechts inhalen, links een stukje doorgetrokken streep meepakken, niks is te gek. Het meest irritant is natuurlijk het gedrag van motorrijders in de file. Zoals we weten mogen deze verkeersdeelnemers onder bepaalde voorwaarden in een file inhalen, daar maken ze dan ook dankbaar gebruik van. Met als gevolg dat de automobilist later op zijn bestemming aankomt, de motorrijders hebben immers voorgedrongen.

Bevuilen

En stel je nu voor dat dit soort types straks geen, of minder, kilometerheffing hoeven te betalen. Dat zou betekenen dat de gemiddelde biker ongeneerd het Nederlandse wegennet mag bevuilen. De automobilist mag daarentegen extra betalen om langer in de file te staan, om op die manier hulpeloos toe te kijken hoe de met leer beklede motorrijders gratis voordringen.

Is het niet gewoon logischer om motorrijders meer te laten betalen? Ze zijn namelijk sneller thuis. En zie het tevens als een klein extraatje om de hardwerkende arbeider, die verplicht in zijn lease-auto moet zitten, eens te compenseren.

(c) NU.nl/Autoblog
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

ook weer zo'n onnozel 2e kamerlid die tijdens zijn 2 min of fame met een kansloze stelling komt. Dalijk topt genie wilders deze nog door te melden dat het vooral marokaanse motorrijders zijn die de file's veroorzaken.

hou dan gewoon je mond ,zou een moeder zeggen tegen een kleuter, als je niks fatsoenlijks te vertellen hebt

:guns:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: suzuki-girl op 30 oktober, 2007, 18:53:24

CiteerEn zie het tevens als een klein extraatje om de hardwerkende arbeider, die verplicht in zijn lease-auto moet zitten, eens te compenseren.

(c) NU.nl/Autoblog

Wat ben ik blij dat ik geen hardwerkende arbeider ben maar wel motorrijder.  :yes6rs:
waar denkt zo'n lul dat mijn geld vandaan komt, uit de lucht vallen of zo.
En dan een verplichte lease-auto, ik ben niks verplicht en rij in een eigen auto die mij veel meer kost als hij aan zijn lease-auto kwijt is.
En aangezien ik helaas toch hard moet werken kan ik mij twee auto's en een motor permiteren.  :yes6rs:

crazy j

Citaat van: QuattroFrits op 30 oktober, 2007, 21:00:38
Citaat van: suzuki-girl op 30 oktober, 2007, 18:53:24

CiteerEn zie het tevens als een klein extraatje om de hardwerkende arbeider, die verplicht in zijn lease-auto moet zitten, eens te compenseren.

(c) NU.nl/Autoblog

Wat ben ik blij dat ik geen hardwerkende arbeider ben maar wel motorrijder.  :yes6rs:
waar denkt zo'n lul dat mijn geld vandaan komt, uit de lucht vallen of zo.
En dan een verplichte lease-auto, ik ben niks verplicht en rij in een eigen auto die mij veel meer kost als hij aan zijn lease-auto kwijt is.
En aangezien ik helaas toch hard moet werken kan ik mij twee auto's en een motor permiteren.  :yes6rs:

goed gesproken frits  :worship-cool: :worship-cool:
frits for president :D
living the life the way it comes

Mounty

De schrijver is volgens mij al meerdere keren gezakt voor zijn motorrijbewijs.. :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: FZ_Ron op 30 oktober, 2007, 22:54:01
De schrijver is volgens mij al meerdere keren gezakt voor zijn motorrijbewijs.. :mrgreen:

En zal het hopelijk ook nooit krijgen, die zakkenwasser.  :evil:

Varadero3005

[/quote]

waarschijnlijk zo'n mongool met een leren motorjack en dan rijdend in een 45 km brommobiel omdat het rijbewijs te hoog gegrepen is.