Harley Davidson FXDF Fat Bob

Gestart door DeWitte, 28 oktober, 2007, 19:12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De Harley-Davidson Dyna familie is uitgebreid met de Fat Bob. Deze überstoere motorfiets geeft customrijden een nieuwe definitie. De Fat Bob is onmiddellijk herkenbaar door zijn dubbele koplampen en brede banden. Ander nieuws bij de 2008 Dyna modellen zijn de standaard omvlochten roestvrijstalen remleidingen. Door de jaren heen heeft de Dyna zijn reputatie gevestigd als een motor met een uitstekende handling en sportieve prestaties. De Fat Bob, zo genoemd naar de herkenbare vorm van de brandstoftank die generaties van Harley-Davidson fabriekscustoms heeft gedefinieerd, combineert de bekende prestaties van de Dyna met een nieuw look, die authoriteit en respect afdwingt op straat.



De zwartgeverfde vorkpoten steken mooi af tegen de zilverkleurige wielen en dubbele remschijven en passen perfect bij de zwarte risers, waarop een V-vormig drag-stuur is gemonteerd. Kortom, een voorkant waar je niet omheen kunt. Alle Dyna®-modellen worden aangedreven door de 1584 cc Twin Cam 96™ met elektronische sequentiële brandstofinjectie (ESPFI) en zijn gekoppeld aan de Cruise Drive-zesversnellingsbak en een actief in- en uitlaatsysteem. In het Dyna-platform levert de Twin Cam 96 123 Nm koppel bij 3125 omw/min.

Bron: Harley Davidson Benelux 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Yep, heel mooie brommer vindt ik zelf. Vergeet de XR1200 maar !!  :mrgreen:. Dit gaat het worden in 2008. :yes6rs:

De Dyna's staan inderdaad bekend als een motor met goede rij-eigenschappen ( voor een Harley dan !!  :twisted: )
Met deze dikke sloffen zal dat wel iets minder zijn. Er is echter geen Harley die zo hoog op de poten staat als de Dyna, en waarmee een serieus bochtje te rijden is.
Hij heeft dezelfde motorblok en versnellingsbak als de grotere Softtail en Touring broertjes. Voorzien van look-alike Fat Boy dichte wielen en het stuurtje en spiegels van de Softtail Nighttrain, maken dit een mooie mix van de populaire modellen. Het enige echte nieuwe zijn alleen de dubbele koplampjes. De rest is, zoals de traditie bij HD betaamt, een verzameling van 'ouwe meuk'. Even verschillende onderdelen bij elkaar husselen denkt chief designer Willy G. van HD en klaar is het nieuwe 2008 model !!  :mrgreen:
Het actief in- en uitlaat systeem is niet meer dan een paar kleppen die bij 3000 rpm open gaan om de fiets beter te laten ademen, en iets meer sound te produceren, en hier zijn gelukkig alweer aftermarket pijpen voor te koop. :worship-cool:

Toch volgens mij een geslaagd model.  :thumbsup:




greetz HD4ever  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

B-Witch

Voor een Harley, niet lelijk...
Alleen als ik me dat zadel en dan de stand van het stuur bekijk, lange ritten kun je vergeten, volgens mij zit je constant met een doorgezakte rug op dat ding.... :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

maar die remmen zou ik er meteen afgooien, kan toch nie remmen die zielige 2 zuigerklauwkes
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: suzuki-girl op 29 oktober, 2007, 18:36:09
Voor een Harley, niet lelijk...
Alleen als ik me dat zadel en dan de stand van het stuur bekijk, lange ritten kun je vergeten, volgens mij zit je constant met een doorgezakte rug op dat ding.... :?

Inderdaad, daarop ben je na 400 km helemaal gaar en loop je de rest van de dag als een bejaarde met rollator.  :D

Citaat van: Dwars® op 29 oktober, 2007, 20:22:29
maar die remmen zou ik er meteen afgooien, kan toch nie remmen die zielige 2 zuigerklauwkes

Blijkbaar hebben ze het bij de Touring en V-Rod modellen met de Brembo's iets beter gedaan dan bij deze Dyna. Tja, ze leren nu eenmaal langzaam in Milwaukee.  :yes6rs:

With dual 300mm discs squeezed by four-piston calipers in the front, and a single 292mm disc and two-piston caliper in the rear, the Dyna stops quickly, and with decent, if not great, feel. These brakes are more than adequate, but they do not live up to the standards set by the new Brembo systems found on the touring and VRSC models

Je kan natuurlijk ook gewoon direct de Harley aftermarket remmerij erop zetten. Dat wil wel stoppen. :D

grtz HD4ever. ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

B-Witch

#5
Ik kan er niks aan doen, ik vind de Night Rod nog altijd de mooiste Harley, mss wat als SoesWiefke oud en versleten is  :mrgreen:

You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

#6
Dwars wil wel zo ene laterssssssssssss :yes6rs:


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

JH.

... zet daar een Intruder 1800 in de plaats en je ziet het verschil in je portemonnee!

Joepie1958

zorg maar dat je parkinson krijgt, dan shake je vanzelf en heb je niet zo'n vibrator nodig :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

al eens op een ouwe boxer gereden ;)? shaked ook, alleen zijwaarts hoor   :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

nog wat specs gevonden van de Fat-Bob

CiteerDe motor wordt aangedreven door een twin Cam 96 (1584cc) met een koppel van 127 NM welke door zes versnellingen (met overdrive) geleid wordt. Het motorblok is gemaakt van sober zwart gepolijst aluminium. De inhalatie geschied door een nieuw gevormde luchtfilter. en de uitlaatgassen verdwijnen door een nieuw, verchroomd, " tommy gun " uitlaatsysteem. Diezelfde uitlaat is een 2-1-2 systeem, wat van de achterste cilinder naar voren loopt, om de distributie tunnel terug naar achteren, waar het in de dubbele demper verdwijnt. Samen met de uitlaat van de voorste cilinder. Het forse voorwiel (130 mm) om een aluminium velg (16"x 3.5"), wordt vast geklemd tussen twee vorkpoten van 49 mm. De zwarte remklauwen en de vorkpoten zijn in de zelfde kleur gespoten, deze accentueren de gepolijste aluminium velgen en glimmende schijfremmen. Op de vorkpoten staat een V-type dragster stuur wat zonder instrumentarium sober is uitgevoerd. De brandstof wordt geinjecteerd door sequentieel ESPFI (Electronic Sequential Port Fuel Injection) systeem. Het motorblok is opgehangen in silent blocks.

Specificaties
Motor: Lucht gekoeld, V twin
Slagvolume: 1.584cc
Vermogen: niet opgegeven
Koppel: 127 Nm/94 ft lbs @ 3500 rpm
Voorvork: 49 mm
Voorwiel:130/90B16 67H
Voorrem: Dubbele schijf Ø 300 mm, 4 zuiger remklauw
Achterwiel: 180/70B16 77H
Achterrem: Enkele schijf Ø 292 mm, dubbel zuiger rem klauw
Totale lengte: 2,330 mm
Zithoogte: 663 mm
Wielbasis: 1,620 mm
Tank inhoud: 19.3 liter
Droog gewicht: niet opgegeven

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

King Harley

Mooie bike
maar met een softtail achterbrug en een paar mooie vance en hines erop maaken hem naar
mijn smaak mooier.
"No Worries"
Better to be cool for a day, than uncool for life

wausy

Citaat van: Dwars® op 29 oktober, 2007, 20:22:29
maar die remmen zou ik er meteen afgooien, kan toch nie remmen die zielige 2 zuigerklauwkes

Vier zuigers per voorwiel.Helemaal top.De mijne heeft een zuiger op het voorwiel op maar een schijf.Komt toch mooi stil.Achter hetzelfde.Geweldig.

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 29 oktober, 2007, 21:45:32
Dwars wil wel zo ene laterssssssssssss :yes6rs:



ik ook en dan in deze kleurstelling




:schater: :schater:
Smells like rubber