Aprillia 850 Mana (automaat)

Gestart door DeWitte, 21 september, 2007, 05:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

angel

Citaat van: BoxerQ op 22 september, 2007, 11:52:37

ze bedoelen dit Easy Pull Clutch System

BEDANKT,  ;)

als je toch zo goed bezig bent
is dat er zelf tussen te zetten
met niet al te veel motor kennis?
nee niet door mij door mij vechtgenoot!!

bedankt alvast

@Nippon

Citaat van: angel op 27 september, 2007, 15:49:34
Citaat van: BoxerQ op 22 september, 2007, 11:52:37

ze bedoelen dit Easy Pull Clutch System

BEDANKT,  ;)

als je toch zo goed bezig bent
is dat er zelf tussen te zetten
met niet al te veel motor kennis?
nee niet door mij door mij vechtgenoot!!

bedankt alvast

stja.... :roll:

ik zou eerst 's kijken of je geen hydraulische koppeling heb  ;)
ten 2e kijken of het "lootje" in je koppelingshendel past (te klein of te groot)
ik weet niet of dit genormeerd is (DIN\ISO), zeg maar uniform 

Desmo-devil

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 21 september, 2007, 10:58:02
Nieuw is het zeker niet, Moto Guzzi en Husqvarna, hadden lang geleden al zo,n motor.

En wat dacht je van deze in 1978 !!  uitgekomen Honda CB 400 AT Hondamatic met twee traps automaat.
( er staat er een te koop op marktplaats voor 1250 euro )

karz

Ok, maar die oude hokken hebben die niet zoiets als een ' variomatic'  ?  Ik neem aan dat die Appie automaatbak wel iets andere koek is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Denk ook dat die oude hokken qua techniek niet te vergelijken zijn met deze Aprillia.
Stel je voor dat alle huidige automaten nog als een Daf zouden rijden.
Het is wel leuk om te zien dat  bijna alles wat als nieuw wordt gepresenteerd al ooit eens
geprobeerd is in het verleden.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: BoxerQ op 27 september, 2007, 16:03:10
Citaat van: angel op 27 september, 2007, 15:49:34
Citaat van: BoxerQ op 22 september, 2007, 11:52:37

ze bedoelen dit Easy Pull Clutch System

BEDANKT,  ;)

als je toch zo goed bezig bent
is dat er zelf tussen te zetten
met niet al te veel motor kennis?
nee niet door mij door mij vechtgenoot!!

bedankt alvast

stja.... :roll:

ik zou eerst 's kijken of je geen hydraulische koppeling heb  ;)
ten 2e kijken of het "lootje" in je koppelingshendel past (te klein of te groot)
ik weet niet of dit genormeerd is (DIN\ISO), zeg maar uniform 

ik heb iig een hydrolische koppeling...en krijg er steeds meer last van...vandaag ff naar de hornbach en terug, pak m beet 5 kilometers heen en 5 terug...had ik toch al last ervan. Ik ga eens wat proberen met een bandje om de pols/handpalm.

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Begin deze maand is de nieuwe Mana in Nederland gearriveerd en nieuwsgierigen kunnen nu al terecht bij hun Aprilia-dealer voor een uitgebreide proefrit.

Aprilia staat voor elegant, onderscheidend, Italiaans design en technologisch geavanceerd. De Mana is daarvan een exponent met zijn revolutionaire dubbele schakelbediening: een elektronische automatische versnellingsstand en een handmatige versnellingsstand. Met de volledig automatische uitvoering kan ook nog eens worden gekozen uit drie mappings: Tour (maximum comfort, laag verbruik), Sport (optimale prestaties) en Regen (voor natte, gladde omstandigheden). De 'Sport Gear' schakelversie kent maar liefst zeven versnellingen, die via het voetpedaal of de flippers aan het stuur te bedienen zijn.

"Aprilia combineert met de Mana de praktische inzetbaarheid van een volwaardige motorscooter met de prestaties en uitstraling van een stoere motorfiets," legt Pepijn Schoemaker van Aprilia uit. "De motorscooter voor het dagelijkse, drukke woon-werkverkeer en de rijeigenschappen en bediening van een motor voor tourritten in het weekend. Met de Mana 850 willen wij de ervaren maar tevens moderne motorrijder bereiken die op zoek is naar zowel functionaliteit als maximaal comfort. Die kan nu bij onze dealers terecht voor een uitgebreide kennismaking met de Aprilia Mana."

Techniek
De Mana heeft een vloeistofgekoelde, tweecilinder V 90º viertaktmotor die 76 pk afgeeft bij 8.000 tpm. Dank zij de elektronische injectie van Weber Marelli in combinatie met een katalysator voldoet de Mana aan de Euro 3 norm. De nieuwe Aprilia heeft een stalen en stijf geconstrueerd buizenframe. De voorvering zit verwerkt in een upside down vork, voorzien van twee roestvrijstalen zwevende remschijven en radiaal gemonteerde remklauwen met 4 zuigers.
De achterzijde wordt afgeveerd door een verstelbare monoshock. Achter is een 125 mm remschijf gemonteerd met een conventionele remklauw met één zuiger.
De Mana heeft 17 inch velgen met vóór 120/70 ZR 17 en achter 180/55 ZR 17 banden.

Onder de dummytank bestaat de mogelijkheid om een integraalhelm of wat spulletjes op te bergen, in een verlichte opbergruimte met 12 volt voeding en mobiele telefoonhouder. Het instrumentarium van de Mana is zowel analoog als digitaal, waarbij het laatste deel te bedienen is via een muis op het stuur.

Nu leverbaar in Nederland
De Aprilia Mana 850 is begin deze maand in Nederland bij de dealers gearriveerd en is per direct leverbaar. Nogmaals Schoemaker: "De Mana is een 'niche' product voor een breed publiek en past volledig in het hedendaagse straatbeeld. De consumentenprijs van de Mana in Nederland bedraagt € 10.404,-."

Bron: Moto Tricolore (Aprilia NL)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away