nieuwe Beemertjes voor 2008

Gestart door BMWhub, 01 november, 2007, 13:38:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BMWhub

Op de bij gevoegde link staan de eerst foto's van de nieuwe BMW's voor 2008

http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=21901&start=15

:worship-cool: :mrgreen: :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

BMW F650 GS




BMW F800 GS




BMW G450 X




BMW R1200GS



BMW R1200GS Adventure



bron www.beemernet.nl   ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: karz op 01 november, 2007, 15:14:06
Citaat van: Dwars® op 01 november, 2007, 14:51:32
iemand specs???

zwaar , langzaam en duur :rofl:

je vergeet "storingsgevoelig" en "anti chickies " :mrgreen:

@Nippon

 :shock:

GS'n met alu gietwielen   :rofl:

Zwerver



Vind die 800GS toch wel wat hebben. 21" voorwiel, USD vork. Lijkt me een aardige reismotor.
En eindelijk weer eens iets nieuws in een toch wel vergeten segment sinds de AfricaTwins en SuperTénéré's.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

idd,, met veel lol op gekoetscht vroegah :cool::

heb jij toevallig specs? pk? kilo's? etc  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Helaas nog geen specs. Maar het zal denk ik niet lang duren eer al het nieuws naar buiten komt.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

d'r Blieje

Ich heb einfag gekoekt bij bmw.nl ff zoeken bij nieuws...

Feiten – F 800 GS:
 
Motor: Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor, vier kleppen per cilinder, twee bovenliggende nokkenassen, dry sumpsmering
Cilinderinhoud: 798 cc
Vermogen: 63 kW (85 pk) bij 7.500 tpm (optionele 91 RON versie: 61 kW (83 pk) bij 7.500 tpm)
Max. koppel: 83 Nm bij 5.750 tpm (optionele 91 RON versie: 81 Nm bij 5.750 tpm)
Uitlaatgasreiniging: Geregelde driewegkatalysator,
uitlaatgasnorm EU-3
Banden, voor / achter: 90/90 - 21 54V / 150/70 - 17 69V
Wielbasis: 1.578 mm
Remmen, voor: Dubbele zwevende remschijven, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers
Remmen, achter: Enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger
ABS: Verkrijgbare optie: BMW Motorrad ABS (uitschakelbaar)
Zithoogte: 880 mm (lage buddy: 850 mm)
Binnenbeencurve: 1.940 mm (lage buddy: 1.900 mm)
Drooggewicht 1) : 178 kg
Leeggewicht, rijklaar met volle tank 2) : 207 kg
Effectieve tankinhoud: 16,0 l


Ik vin 't dus een ruige bak!  :worship-cool:
Blieve lache...8)

DeWitte

Persbericht BMW

Milaan/Rijswijk. Van 8 tot en met 11 november vindt in Milaan de 65e editie plaats van de EICMA, het motorevenement waar liefhebbers in heel Europa jaarlijks naar uitkijken. Voor BMW Motorrad staat de beurs deze keer in het teken van de introductie van een compleet vernieuwde enduro line-up. Tijdens EICMA 2007 maakt BMW Motorrad op overtuigende wijze duidelijk dat de aanduiding GS veel meer is dan zomaar een afkorting. Niet voor niets hebben vele duizenden motorliefhebbers de veelzijdige 'Gelände-Strasse'-eigenschappen van diverse enduro-modellen van BMW Motorrad de afgelopen jaren omarmd.

De BMW R 1200 GS behoort sinds zijn introductie in 2004 tot de bestverkochte motorfietsen ter wereld, een succes waaraan ook de Adventure-uitvoering sinds 2006 een belangrijke bijdrage levert. Voor modeljaar 2008 heeft BMW Motorrad beide modellen gewijzigd. Daarnaast gaat BMW Motorrad met de nieuwe BMW G 450 X voort op de weg die eind vorig jaar werd ingeslagen toen de reeks van de BMW G 650 X op de markt kwam. De BMW G 450 X werd exclusief ontwikkeld voor de enduro-sport en heeft alle eigenschappen om een nieuwe generatie motorliefhebbers aan te spreken. De nog altijd zeer populaire BMW F 650 GS is voor modeljaar 2008 volledig vernieuwd, én krijgt in zijn klasse gezelschap van een compleet nieuw model, de BMW F 800 GS.


BMW F 800 GS:
topper in het middensegment

Met de introductie van de compleet nieuwe BMW F 800 GS voegt BMW Motorrad nu een nieuw hoofdstuk toe aan het ongekende succesverhaal van de GS. De BMW F 800 GS is gebaseerd op de vorig jaar gelanceerde BMW F 800 S en F 800 ST. Zoals verwacht mag worden van een model in de GS-reeks is ook deze nieuwkomer volledig voorbereid op de wensen van veeleisende enduro-rijders. Afgezien van het vrijwel identieke tweecilinder motorblok verschilt de BMW F 800 GS volledig van zijn meer op verharde wegen gerichte familieleden. Frame, wielophanging en vering werden compleet nieuw ontwikkeld.

Ook de getande riem en enkelvoudige swingarm van de BMW F 800 S en ST maakten plaats voor een O-ring ketting en een aluminium achterbrug, een combinatie die zowel op de openbare weg als buiten de gebaande paden zijn kwaliteiten ruimschoots heeft bewezen. Ook het chassis heeft alle eigenschappen die een echte enduro nodig heeft: een stevig buizenframe met een stuurhoek van 42 graden, een stijve upside-down voorvork met een veerweg van 230 mm en een 21 inch voorwiel. Voor de ophanging van het 17 inch achterwiel is gekozen voor een enkelvoudige veerpoot met een veerweg van 215 mm.

De 798 cc metende tweecilinder lijnmotor werd voor de nieuwe BMW F 800 GS vrijwel zonder modificaties overgenomen van de BMW F 800 S. De krachtige achtklepper heeft bewezen overtuigende prestaties te kunnen leveren, met een vermogen van 63 kW/85 pk en een krachtig koppel van 83 Nm. In combinatie met een zesversnellingsbak en het relatief lage rijklaar gewicht van 207 kilo staat de nieuwe BMW F 800 GS dan ook garant voor de levendige dynamiek die van een machine in deze klasse mag worden verwacht.

Naast zijn uitstekende off-road kwaliteiten onderscheidt de BMW F 800 GS zich ook door zijn uitzonderlijke rijcomfort tijdens lange ritten. Een stevig, getailleerd zadel met een hoogte van 880 of 850 mm staat garant voor een goede zit, mogelijk gemaakt door de ergonomisch gevormde bedieningselementen en een stuur dat trillingen zoveel mogelijk absorbeert. Een analoog instrumentarium biedt de bestuurder in één oogopslag een duidelijk overzicht van alle belangrijke functies, terwijl het compacte windscherm zeker op de snelweg goede diensten bewijst. Voor lange ritten bevindt zich onder het zadel van de BMW F 800 GS dan ook een brandstoftank met een royale inhoud van 16 liter.

Het sportieve design van het exterieur sluit aan bij de rest van de GS-reeks van BMW Motorrad. Zelfs in de kleurstellingen is rekening gehouden met het sportieve karakter van deze nieuwe machine: de nieuwe BMW F 800 GS is leverbaar in Sunset Yellow/Black of Dark Magnesium Metallic.


Tweede generatie BMW F 650 GS:
compleet vernieuwd

Het technische concept van de compleet vernieuwde BMW F 650 GS is identiek aan dat van de BMW F 800 GS. Dat betekent dat de BMW F 650 GS voor het eerst de beschikking krijgt over een tweecilinder krachtbron, waar zijn voorganger nog was voorzien van een ééncilinder met een inhoud van 652 cc. Dat maakt de BMW F 650 GS nog meer dan voorheen een allround motorfiets voor motorrijders die het avontuur op het asfalt zoeken.

Daartoe zijn de veerwegen van de nieuwe BMW F 650 GS bijvoorbeeld enigszins korter, terwijl ook de rijhoogte lager is. De BMW F 650 GS weegt bovendien acht kilo lichter dan de BMW F 800 GS, terwijl ook het motorvermogen enigszins is gereduceerd, tot 52kW/71 pk en een koppel van 75 Nm.

Voor beginnende rijders kan het vermogen van de BMW F 650 GS bovendien worden teruggebracht tot de wettelijk verplichte 25 kW/34 pk.

Uiterlijke verschillen ten opzichte van de BMW F 800 GS zijn een enigszins lager windscherm en een conventionele telescopische voorvork met een veerweg van 180 mm. Ook de velgen vormen een belangrijk uiterlijk verschil. Waar de BMW F 800 GS is uitgerust met spaakvelgen in het formaat 21 inch (voor) en 17 inch (achter), daar hebben de gegoten velgen van de BMW F 650 GS een formaat van respectievelijk 19 inch en 17 inch. De BMW F 650 GS is bovendien leverbaar in een aantal andere kleurstellingen: Azure Blue Metallic, Flame Red en Iceberg Silver Metallic.

Net als de BMW R 1200 GS is ook het boordnet van de nieuwe BMW F 800 GS en F 650 GS uitgevoerd met het beproefde CAN-bus systeem, in combinatie met een elektronische startonderbreker. Nog een belangrijke overeenkomst is dat beide nieuwkomers optioneel kunnen worden uitgerust met een modern tweekanaals ABS remsysteem. Ook opties als handvatverwarming, een antidiefstalalarm en een boordcomputer zijn voor beide modellen leverbaar. De voor de BMW F 800 GS standaard aanwezige carterbescherming is optioneel leverbaar voor de BMW F 650 GS.


BMW R 1200 GS en BMW R 1200 GS Adventure:
opvallende wijzigingen voor modeljaar 2008

Tijdens de EICMA in Milaan presenteert BMW Motorrad de derde generatie van de BMW R 1200 GS, die sinds zijn introductie in 2004 tot de bestverkochte motorfietsen ter wereld hoort. Tegelijkertijd maakt ook de vernieuwde BMW R 1200 GS Adventure zijn opwachting, de ultieme reis-enduro die binnen zijn segment op eenzame hoogte staat.

Voor modeljaar 2008 hebben beide modellen enkele opvallende wijzigingen ondergaan. Uiterlijk valt de derde generatie van de BMW R 1200 GS onder meer op door roestvrijstalen kappen aan weerszijden van de tank, terwijl de vorm van het voorspatbord – de 'snavel' – meer aansluit bij het dynamische design. Opvallend zijn de nieuwe kleuren Tanzanite Blue en het felle Namibia Orange die naast de reeds leverbare kleuren in het palet worden opgenomen. Ook voor de BMW R 1200 GS Adventure worden twee nieuwe kleurcombinaties leverbaar: Magnesium metallic mat en effen rood.

Voor de BMW R 1200 GS heeft BMW Motorrad zich nog meer dan voorheen toegelegd op rijcomfort, wat heeft geresulteerd in een steviger voorzadel en een verstelbaar stuur dat vooral tijdens staand rijden in het terrein voordelen biedt. De BMW R 1200 GS Adventure onderscheidt zich net als voorheen met een iets completere uitrusting waarbij de focus meer ligt op enduro-rijden. In technisch opzicht is de belangrijkste wijziging wellicht het met vijf procent toegenomen vermogen. Dat betekent dat de 1.170 cc metende tweecilinder boxermotor voortaan een vermogen van 105 pk levert.

Bovendien zorgt het tot 8.000 tpm verhoogde toerental voor een levendiger motorkarakter. Daarbij hebben de gewijzigde overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak vooral in het hogere toerengebied geleid tot een groter accelererend vermogen en meer rijcomfort op lange ritten. Omdat steeds meer rijders in deze klasse gebruikmaken van navigatiesystemen en andere elektronische apparatuur, heeft BMW Motorrad voor de BMW R 1200 GS bovendien het vermogen van de dynamo verhoogd van 600 Watt naar 720 Watt.

Een belangrijke toevoeging aan de optielijst van beide modellen is Enduro ESA, een op het terrein toegesneden variant van de technologie die BMW Motorrad in 2004 met veel succes heeft geïntroduceerd op de BMW K 1200 S. Dankzij Enduro ESA krijgen de BMW R 1200 GS en BMW R 1200 GS Adventure de beschikking over een rijwielgedeelte dat met een simpele druk op de knop kan worden aangepast aan de rijomstandigheden en de belading. Zo kan Enduro ESA bijvoorbeeld worden ingesteld op de standen Sport, Normal of Comfort voor rijden op de openbare weg. In het terrein kan de bestuurder kiezen uit de standen Soft, Normal en Hard, waarbij het frame door middel van de veervoorspanning twee centimeter kan worden verhoogd voor meer bodemvrijheid.


BMW G 450 X:
pure crosser

Met de introductie van de nieuwe BMW G 450 X betreedt BMW Motorrad voor het eerst de klasse van motoren met een cilinderinhoud lager dan 500 cc. Eerder dit jaar introduceerde BMW met de BMW G 650 Xchallenge al een machine voor doorgewinterde enduro-fans. De nieuwe BMW G 450 X is ontwikkeld door een team van specialisten die hun sporen in de off-road sport ruimschoots hebben verdiend, en gaat nog een stapje verder. Uiterlijk is de nieuwkomer echter direct herkenbaar als lid van de enduro-familie van BMW Motorrad, met onder meer de kenmerkende 'snavel' als voorspatbord.

Het moderne ééncilinder motorblok van de BMW G 450 X levert een vermogen van ongeveer 50 pk, waarmee hij nauwelijks onderdoet voor de BMW G 650 Xchallenge. Het totale gewicht van de BMW G 450 X ligt met 120 kilo echter aanzienlijk lager. De high performance ééncilinder is uitgerust met een injectiesysteem van de nieuwste generatie, terwijl een computergestuurde drieweg katalysator ervoor zorgt dat de BMW G 450 X ook in de toekomst zal voldoen aan de steeds strenger wordende emissie-eisen.

Zowel voor het motorblok als voor het chassis van de BMW G 450 X ontwikkelde BMW Motorrad toepassingen die uniek zijn voor dit specifieke segment. Daarbij stond het karakter van een échte crosser uiteraard voorop. Het concept is gebaseerd op de ideale balans tussen het totale gewicht van de motor en het zwaartepunt, en op het samenkomen van het scharnierpunt van de achterbrug en het voortandwiel.

Daardoor heeft het in- en uitveren van het achterwiel geen invloed op de lengte van de ketting, wat bijdraagt aan een betere respons in het terrein. Daarbij maakt deze vondst een extra lange achterbrug mogelijk, wat belangrijke voordelen biedt in een sport die extreme eisen stelt aan mens en machine.

Een ander opvallend kenmerk in de aandrijflijn is de rechtstreeks op de krukas aangebrachte koppeling. Deze vondst maakte het ingenieus ontworpen buizenframe mogelijk, evenals een aanzienlijk compacter koelsysteem zonder overbodige slangen. De doordachte constructie heeft geresulteerd in een slanke taillelijn en een ergonomische zithouding voor de bestuurder. Door de afwezigheid van een conventionele brandstoftank – deze bevindt zich met een inhoud van 8,5 liter onder het zadel – heeft de bestuurder bovendien alle bewegingsvrijheid die hij zich in het terrein kan wensen.

Voor de ophanging van het 18 inch achterwiel ontwikkelde BMW Motorrad een dubbele aluminium achterbrug, met een enkelvoudige, variabel instelbare Öhlins schokdemper die met een veerweg van 320 mm volledig is berekend op zijn zware taak.

De voorwielophanging van het 21 inch voorwiel bestaat uit een verstelbare Marzocchi upside-down voorvork die met een veerweg van 300 mm eveneens de zwaarste oneffenheden in het terrein moeiteloos absorbeert.
Een krachtig Brembo remsysteem met enkelvoudige remschijf voor (ø 260 mm) en achter (ø 220 mm) staat garant voor aansprekende remprestaties.

Al onderscheidt de BMW G 450 X zich als pure crosser, hij voorziet wel in het gemak van een startmotor. De accu ligt goed beschermd in het bovenste gedeelte van het driehoekige frame. Dat de BMW G 450 X voldoet aan alle wettelijke eisen om ook op de openbare weg te mogen rijden, spreekt vanzelf. Het afgelopen seizoen werd de nieuwe BMW G 450 X door ervaren coureurs als Sascha Eckert, Simo Kirssi en Joël Smets uitgebreid getest in internationale enduro-wedstrijden. De daarin behaalde resultaten hebben ertoe geleid dat BMW Motorrad vandaag een machine kan introduceren die vanuit de fabriek klaar is voor het echte werk.

Bron: BMW 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte


BMW stelt productie F800GS voor USA uit. In USA pas als 2009-model. Naar aanleiding van de grote vraag naar de F650GS stelt BMW de productie van de F800GS voor de Amerikaanse markt uit tot later dit jaar. In de USA zal de verlate productie ertoe leiden dat de F800GS pas als 2009-model geleverd gaat worden, aldus het Amerikaanse magazine RoadRacingWorld. In Europa is hier, volgens Diederik Reitsma van BMW Nederland, geen sprake van, hier wordt de F800GS gewoon medio maart 2008 geleverd.

bron BMW
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Citaat van: Dwars® op 30 januari, 2008, 12:13:27

BMW stelt productie F800GS voor USA uit. In USA pas als 2009-model. Naar aanleiding van de grote vraag naar de F650GS stelt BMW de productie van de F800GS voor de Amerikaanse markt uit tot later dit jaar. In de USA zal de verlate productie ertoe leiden dat de F800GS pas als 2009-model geleverd gaat worden, aldus het Amerikaanse magazine RoadRacingWorld. In Europa is hier, volgens Diederik Reitsma van BMW Nederland, geen sprake van, hier wordt de F800GS gewoon medio maart 2008 geleverd.

bron BMW


Volgens de site van MOKAM wordt de F800GS op 8 Maart geintroduceerd :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

mokam ligt ook net ff buiten de USA wa koempel ? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away