Hoofdmenu

motorscooter

Gestart door Varadero3005, 08 november, 2007, 06:25:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Varadero3005

Op de een of andere manier heb ik interesse in een motorscooter. Ik heb in het verleden al vanalles gereden, transalp, XL500, African Twin, CBR1000, GSX1100F, nu de derde Varadero maar toch die motorscooter.......
Ik weet het niet, van de ene kant lijkt mij dit iets voor oude lu.... ( waar is dit beeld op gebaseerd ??? ) van de andere kant als ik het topmodel van Suzuki bekijk : de Burgman 650. Ik vind hem helemaal geweldig.
Valt mij wel op dat motorrijders en motorscooterrijders elkaar niet of nauwelijks groeten ???
Ik ga toch maar eens proefrijden, wie weet.

Steefke™

Citaat van: Varadero3005 op 08 november, 2007, 06:25:52
Valt mij wel op dat motorrijders en motorscooterrijders elkaar niet of nauwelijks groeten ???

Dat is niet alleen bij motorscooterrijders, offroad en SM rijders worden normaal ook niet gauw begroet. :? Ik wordt alleen begroet als je met het koekblik plaats maakt in de file. :( valt wel mee maar over het algemeen is het wel zo
Smells like rubber

DeWitte

in zuidelijke landen Italie en Frankrijk zie je heel veel scootah's, praktisch zullen die dingen heus wel zijn, snel opstappen en wegrijden en zeker in de stad. Maar om um nou ipv een motor te kopen?? Zou ik nooit doen, mss wel voor erbij wel grappig. Mja als ik alles zou kunnen kopen voor erbij/grappig moet ik nog 5 garages bouwen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

ik stap over een paar jaar als ik "geen lange reizen meer maak" over naar een motorscooter  :yes6rs:
ideaal voor in de buurt



tis ff wachten op 16" wielen en 800cc'tjes  :mrgreen:


@Nippon

Citaat van: Varadero3005 op 08 november, 2007, 06:25:52
Op de een of andere manier heb ik interesse in een motorscooter. Ik heb in het verleden al vanalles gereden, transalp, XL500, African Twin, CBR1000, GSX1100F, nu de derde Varadero maar toch die motorscooter.......
Ik weet het niet, van de ene kant lijkt mij dit iets voor oude lu.... ( waar is dit beeld op gebaseerd ??? ) van de andere kant als ik het topmodel van Suzuki bekijk : de Burgman 650. Ik vind hem helemaal geweldig.
Valt mij wel op dat motorrijders en motorscooterrijders elkaar niet of nauwelijks groeten ???Ik ga toch maar eens proefrijden, wie weet.


ik groet alleen maar motoren waar koffers op zitten  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: BoxerQ op 08 november, 2007, 18:30:46
tis ff wachten op 16" wielen en 800cc'tjes  :mrgreen:



Honda Silverwing ??  :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 08 november, 2007, 19:33:00
Citaat van: BoxerQ op 08 november, 2007, 18:30:46
tis ff wachten op 16" wielen en 800cc'tjes  :mrgreen:



Honda Silverwing ??  :lol:





kijk ik zie me al zitten  :worship-cool: samen met QuattroFrits achterop samen naar de fysio  :rofl:

Varadero3005

Dat bedoel ik nou, ziet er toch strak uit.
[/quote]

Varadero3005

 Maar om um nou ipv een motor te kopen??

Blijft toch mijn vraag wat nu het verschil is. Je hoeft niet meer te schakelen ( kan wel via tip tronic ) dat wel maar je schijnt er ook mee te kunnen gooien in de bochten dus ....

Schmetzke

Citaat van: Varadero3005 op 09 november, 2007, 11:18:25
maar je schijnt er ook mee te kunnen gooien in de bochten dus ....

Ja, maar dan moet je wel eerst afstappen  :rofl:

@Nippon

Citaat van: Schmetzke op 09 november, 2007, 15:27:22
Citaat van: Varadero3005 op 09 november, 2007, 11:18:25
maar je schijnt er ook mee te kunnen gooien in de bochten dus ....

Ja, maar dan moet je wel eerst afstappen  :rofl:


d'r zijn er ook van die bikers die verkeerd afstappen   :-X
uit fatsoen noem ik geen namen  :mrgreen:

SuzukiLimburg

Citaat van: Varadero3005 op 09 november, 2007, 11:18:25
Maar om um nou ipv een motor te kopen??

Blijft toch mijn vraag wat nu het verschil is. Je hoeft niet meer te schakelen ( kan wel via tip tronic ) dat wel maar je schijnt er ook mee te kunnen gooien in de bochten dus ....


Heb er op vakantie mee gereden, maar dit kan toch echt niet tippen aan een echte motor. De combinatie lompebak - kleine wielen is niet erg gunstig in de bochten. Deze machines zijn ook niet gemaakt om hard mee te gaan of om mee te gooien en te smijten. Daar zijn ze niet stug genoeg voor.

Daar kom je dan pijnlijk achter als het voorwiel begint te schuiven in een bocht terwijl je net langs een tientallen meters diepe afgrond (wel met vangrail) rijdt.
Leuk voor mee naar het werk te rijden, maar daar houdt het mee op.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Varadero3005


Leuk voor mee naar het werk te rijden, maar daar houdt het mee op.

Voor d'r bij is dit weer te kostbaar, misschien een bromscootertje voor woon/werk ?. Het is maar 10 km binnen bebouwde kom van thuis naar werk dus ......

DeWitte

maar het is toch veel stoerder om een moto op de parking bij de baas te zetten  :cool: dan zo'n scootah. Lacht de kantine-juffrouw je nog uit :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Als het maar 10km is raad ik je de KTM aan  :yes6rs: ;

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!