boetes 20% omhoog

Gestart door DeWitte, 15 november, 2007, 18:15:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

90 miljoen euro extra in staatskas  :shock:

De boetes gaan met 20 procent omhoog. Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) aangekondigd. De verhoging gaat in april in en geldt vooral voor verkeersboetes, zei zijn woordvoerder donderdag. De nieuwe tarieven zijn het gevolg van de afspraken die de coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie eerder dit jaar maakten en een correctie van de inflatie. Met de verhoging van de boetes wil het kabinet vanaf volgend jaar 90 miljoen euro extra ophalen.





Criminaliteit
Hirsch Ballin zal geen criminaliteitsbelasting invoeren, schrijft hij verder in antwoord op vragen van de PVV-fractie. De partij van Geert Wilders wil dat de maatschappelijke kosten van criminaliteit, die volgens onderzoekers in totaal op ongeveer 31,5 miljard uitkomen, worden verhaald op criminelen. Bij elke veroordeling voor een misdrijf zou dan criminaliteitsbelasting moeten worden geheven.

Inkomsten
Volgens de minister komt zo'n maatregel echter neer op een verhoging van de strafmaat. Veel daders hebben bovendien weinig inkomsten. Door een criminaliteitsbelasting zouden ze hogere schulden kunnen krijgen, wat volgens Hirsch Ballin ten koste kan gaan van de bereidheid en mogelijkheid om de schade aan slachtoffers te betalen.

Bron: ANP
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

 :shock: Niet normaal, de gewone burger die es een keer te hard rijdt om op zijn werk of thuis te komen mag dus zo de kosten voor een stelletje criminelen dragen :evil:
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig in dit land???
You may own the bike, but the bike possesses you.

Suzuki-Babe

Citaat van: Suzuki-Girl op 15 november, 2007, 18:58:32
:shock: Niet normaal, de gewone burger die es een keer te hard rijdt om op zijn werk of thuis te komen mag dus zo de kosten voor een stelletje criminelen dragen :evil:
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig in dit land???


Ja inderdaad, en als de criminelen snel de grens overgaan dat mag de politie niets meer doen.
Kijk maar eens naar de drugs runners in Maastricht enzo.
Zodra die in België zijn kunnen de NL politie mensen niks meer. En dan rijden ze op de snel weg met snelheden rond de 200 dacht ik. en dan worden wij geflitst  en dan hebben we een bekeuring van hier tot tokio!
or anyone who says that women can't drive: Eat my dust!

Hakinnen

Citaat van: Suzuki-Girl op 15 november, 2007, 18:58:32
:shock: Niet normaal, de gewone burger die es een keer te hard rijdt om op zijn werk of thuis te komen mag dus zo de kosten voor een stelletje criminelen dragen :evil:
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig in dit land???

juist...

ik ben de afgelopen week  3 dgn naar "holland in" geweest..
Het verkeer is bovendien een regelrechte ramp..druk, overal wegwerkzaamheden, files, ....

En als je dan zo tussen 1700-1900 uur ergens in een file staat in dit door onzinnige regeltjes vergeven land ..dan denk ik wel eens ...miljaar! Wat moet ik hier nog...?

s'morgens kruipt iedereen om een uur of tien in zijn auto, gaat naar zijn baas,,'s ávonds allemaal weer netjes achter elkaar in de file staan..iedere dag weer opnieuw.  En dat alles om de financiele verplichtingen af te lossen.  Allemaal in het "keurslijf". hoppa..iedere dag werken, meuk betalen , vakantie nemen in verplichtige periodes..weekend zijn vrij ..

Op zich van alles mis mee maar vaak niks aan te doen..het huis moet afgelost, er moet eten op tafel, de kinderen moeten studeren ..etc..
Maar aan de andere kant..mijn god zeg...wat lopen wij als volk in een keurslijf en wat hebben wij te slikken aan van overheidswege opgelegde domme overbodige regeltjes en beperkingen...
We betalen ons blauw aan belasting, btw , accijns op benzine , belasting etc...om verdomme ons halve leven ergens in een file te staan.
Hebben we een keer de vrijheid op de weg dan wordt deze meteen teniet gedaan door regeltjes, boetes e.d
Je rijdt met 58km/u door het dorp...hoppa..flits..boete..betalen maar weer..waarom..juist er moet geld binnenkomen..
geen probleem..wetten zijn wetten, regels zijn regels...maar het moet wel zinnig en geloofwaardig blijven.

In plaats van ik weet niet hoeveel normaal werkend mensen constant te betuttelen , met het vingertje te wijzen en bovendien als "algemene melkkoe" te misbruiken ter spekking van de staatskas die over het algemeen niet leger wordt door de "working class" maar door het regelmatig financieel blunderen van de overheid,,..pfffff

bedoel, het is algemeen bekend dat de politie in dit land regelmatig zelfs puur en alleen controles houdt ter spekking van de staatkas en ter realiseren ter quota..pffff

concluderend kun je daarbij dan ook nog stellen dat als je al die ellende achter je hebt, je rekeningen, boetes e.d betaald hebt..mag je je vervolgens in je vrije tijd gaan afvragen wat je hier in godsnaam doet..want het regent hier namelijk vrijwel altijd..

Helemaal concluderend kunnen we dus stellen..
dat we hier te veel regeltjes hebben..onzinnige bovendien
-dat autorijden hier totaal geen fun is en dat je bovendien zodra je instapt , gaat tanken of whatever je dat minstens voor de helft doet ..voor de schatkist
-dat motorrijden hier ook lang zo leuk niet is
- dat we hier met ons allen vaak in een keurslijf lopen
-dat we ons blauw betalen aan allerlei meuk
- dat "the working class" werkt voor de "non working class"
-dat het klimaat hier steeds beroerder en natter wordt..
- wij eigenlijk uh..loonslaven zijn.

okee..genoeg geweest..we moeten hier weg

alez...ik heb niet zo'n klagen eigenlijk..wij hebben het best goed.  Ik ben al bij dat ik nog niet zo zeer in het keurslijf zit als zou ik ook iedere dag verplicht in de file ellende moeten gaan staan..
maar ...het gaat geen 10 jaar meer duren..is hakki weg..naar italie..niet dat het daar zoveel beter is of zo.maar daar schijnt tenminste de zon en kunnen we motorrijden.

yep..voor de rest alles goed met hakki..ik dacht:"alez,..ik klim es in de pen he" ..ben ik daar ook weer vanaf

;)




DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Hakki, je hebt helemaal gelijk, maar moet je me daar nu mee confronteren zo kort voor het weekend. :roll:

karz

Het niet alleen de overheid die het lastig maakt, we zijn het ook zelf.

We moeten tegenwoordig allemaal op zijn minst een halfvrijstaand huis om zo weinig mogelijk 'last' te hebben van de buren.
We moeten allemaal een mobieltje, ieder lid van het gezin.
We moeten internet.
We moeten een spelcomputer (soms meer omdat net die ene game niet uitkomt op die console van jouw), een vaste PC en een laptop.
We moeten digitale kabel
We moeten 2 auto's, liefst 1 suv.
We moeten toch de vaste telefoonlijn handhaven anders kan oma ons niet meer bellen.
We moeten minstens 2x op vakantie, liefst zo ver mogelijk weg of iets met een snowboard.
We moeten uit eten.
We moeten de nieuwe collectie dragen.
We moeten minstens 1 flatscreen en op de rest van de kamers ook T.V. (liefst met draadloze ontvangers).
We moeten om de 5 jaar verbouwen, de tuin gaat om de 3 jaar op de schop.
We moeten een hobby.

1 modaal inkomen trekt dit niet, een 1,5 modaal trekt dit zelfs niet.
Daardoor moeten pappa en mamma allebei werken en lopen/liggen de kids vanaf 6 weken te vervreemden in een kinderdagverblijf dat net te laat open en en net te vroeg dicht gaat waardoor je nog meer stress hebt als je in de bekende file staat.

Er is voor een hoop mensen geen enkele reden waarom ze hun werk niet vanuit thuis zouden kunnen doen, maar uit een nooit toegegeven vals gevoel van controle wordt dit nog niet overal geaccepteerd. Waardoor je op de gezette tijden in de file kunt gaan staan om uiteindelijk in het kantoor van je baas te internetten.

Waar moeten al die inkomens van betaald worden ?  Van werkverschaffing.
Hoe meer regels/procedures etc. Hoe meer 'enforcers' en controleurs er nodig zijn. Hoe meer comissies,raden en zelfs software paketten nodig zijn om de regels en procedures te handhaven.
Een dan zou een pompbediende een vorm zijn van verborgen werkeloosheid. :roll:

Al die regelneukende SAP-excel-outlook fetesjisten die behalve een pensioengat ook een flinke RSI kwaal ontwikkelen moeten natuurlijk ook naar de life-style , fysiotherapie etc, en allemaal aftrekbaar natuurlijk mits je het een beetje goed aanpakt. Maakt niet uit, gewoon de gezondheidszorgpremie algemeen verhogen.

Hoe duurder alles wordt, hoe meer er aan werkverschaffing gedaan wordt om het te kunnen betalen.
Dat uiteindelijk diezelfde werkverschaffing weer alles duurder maakt is de ironie ervan.
De verkeerssituatie (files en boetes) zijn hier een symptoom van.
Een schijneconomie imo die zijn kantelpunt weldra gaat bereiken.





sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

zou ut? terug naar af, de middeleeuwen?  of nog verder......
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

#8
Allemaal leuk en aardig Karz, maar

Ik leef nu, probeer werk en opvoeding zo goed mogelijk te combineren.
En ja dan wil ik zelf ook wel wat luxe en wat levensgenot hebben, zoals een fijn huis om te wonen en een auto die niet om de haverklap stil staat, en die motor om in mijn vrije tijd te ontspannen, en ow ja niet te vergeten ook eens lekker gaan uiteten met vrienden oid.
Ja al die luxe is niet altijd noodzakelijk, maar het maakt het leven wel net dat stukje aangenamer.
Ik kan nu ook me niks permiteren en dan later als ik oud ben terug moeten kijken op een leven wat niet echt bevredigend is geweest, niks van onze wereld te hebben gezien, en geen sociaal leven te hebben gehad.
En wat dat huis betreft, dat is eenvoudig: wij leven daar nu in, genieten ervan, geven onze kids hun plekje om gelukkig op te groeien.
Later komt er een tijd dat mijn kids daar de vruchten van plukken, onze erfenis zeg maar, want de rest leven we gewoon lekker op :lol:

Maar om nu mee te moeten betalen aan het gedrag van criminelen en klaplopers die te lui zijn om te werken...nee dank je wel :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

#9
Citaat van: Dwars® op 16 november, 2007, 14:02:52
zou ut? terug naar af, de middeleeuwen?  of nog verder......

Middeleeuwen ?, niet helemaal, de technische beschaving zal gewoon blijven bestaan.
De huidige levenswijze kan Nederland straks niet meer betalen, tenzij het verschil tussen arm en rijk groter wordt.

The way I see it, op de hele lange termijn:
Op den duur (..en dan trek ik het even wereldbreed) zal wets en orde -handhaving op landelijk niveau niet meer mogelijk zijn. Er wordt teveel gevraagd van het politie apparaat en niet iedere vierkante meter kan meer verantwoord worden. Nederland heeft hier nog het minste last van vanwege zijn dichtbevolktheid.

Burgeroorlogen zullen zich vaker voor gaan doen.

De maatschappelijk kansvolle populatie van een land zal zich vestigen in een conglomeratie die zichzelf in stand houdt. Met een hoog politie apparaat,
Dit zou je kunnen zien als een grote stad (metropolis) met een soort stadspoortprincipe (dat doet wel denken aan de middeleeuwen).

Pendelen tussen 2 conglomeraties zal op eigen risico zijn omdat de rest van het land vol zit met ghetto kampen, communes, zgnd. warlords (zoals nu bijv. in afganistan) en eenvoudigweg struikrovers.

Deze scheiding is meteen dezelfde scheiding tussen mensen die 'online' zijn en die dat niet zijn. 2 werelden dus.
Je zit in een conglomeratie of daarbuiten.
In de conglomeratie is het comfort hoog , het leven gecontrokleerd en bestaat het vertier veelal uit virtuele sensaties.  Buiten de conglomeratie is het leven hard, dog-eat-dog, recht van de sterkste etc.

Uiteindelijk zullen de conglomeraties omver geworpen worden doordat de resources die de conglomeraties nodig hebben om te kunnen draaien uitgeput raken. De inwoners alle realiteitszin verloren zijn en de 'barbaren' in the outside world zich gaan organiseren. Romeinse rijk all over again.


Alez ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: Suzuki-Girl op 16 november, 2007, 14:20:28
Allemaal leuk en aardig Karz, maar

Ik leef nu, probeer werk en opvoeding zo goed mogelijk te combineren.
En ja dan wil ik zelf ook wel wat luxe en wat levensgenot hebben, zoals een fijn huis om te wonen en een auto die niet om de haverklap stil staat, en die motor om in mijn vrije tijd te ontspannen, en ow ja niet te vergeten ook eens lekker gaan uiteten met vrienden oid.
Ja al die luxe is niet altijd noodzakelijk, maar het maakt het leven wel net dat stukje aangenamer.
Ik kan nu ook me niks permiteren en dan later als ik oud ben terug moeten kijken op een leven wat niet echt bevredigend is geweest, niks van onze wereld te hebben gezien, en geen sociaal leven te hebben gehad.
En wat dat huis betreft, dat is eenvoudig: wij leven daar nu in, genieten ervan, geven onze kids hun plekje om gelukkig op te groeien.
Later komt er een tijd dat mijn kids daar de vruchten van plukken, onze erfenis zeg maar, want de rest leven we gewoon lekker op :lol:

Maar om nu mee te moeten betalen aan het gedrag van criminelen en klaplopers die te lui zijn om te werken...nee dank je wel :?

Ik veroordeel niks he, ik doe hierzelf ook aan mee, daarom kan ik het ook pinpointen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

vind ut nogal een zeer negatief en doorgeschoten theorie! En zeker niet meer dan dat.  Alez, wil er niets aan afdoen: het is een denkwijze/theorie, die de mijne iig nooit zal worden..

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

#12
Citaat van: Dwars® op 16 november, 2007, 15:00:36
vind ut nogal een zeer negatief en doorgeschoten theorie! En zeker niet meer dan dat.  Alez, wil er niets aan afdoen: het is een denkwijze/theorie, die de mijne iig nooit zal worden..

Dat moet jij weten he ;)

Het is eenvoudigweg gebaseerd op de wereldgeschiedenis tot nu toe, en op enkele plekken is het het toch al nagenoeg zo ?
Er zijn toch al zat gebieden in wereldsteden waar de politie geen vat op heeft, waar je echt niet kan vertoeven zonder eraan te gaan.
En waar zelfgekroonde machthebbers de touwtjes in handen hebben ? Neem het niemandsland tussen Pakistan en Afganistan waar de taliban de enige machthebbers zijn, neem compton in LA, ga maar eens in mexico city kijken of in Belize, Somalie, Colombia waar de drugbaronnen meer macht hebben dan de regering. Om niet te spreken van bijv. de zuidamerikaanse krottenwijken bij de grote steden. Hoe lang zal het duren voordat de welgestelden dat volk definitief van hun geveegde stoepjes willen houden ?

En ben je niet al langzamerhand 2de rangs burger als je nog computer laat staan internet of een mobile hebt ? Dat onderscheid wordt alleen maar groter. In Japan zijn er pubers die al 3 jaar hun ouders niet meer gezien hebben, terwijl ze nog thuis wonen. gewoon kompleet afgesloten, alleen maar online zitten en af en toe eten wat de parents onder de deur door schuiven.

In de theorie zijn overigens geen invloeden der natuur meegenomen (ijstijd ofzo..)

Alez jij zal het niet meer gaan meemaken, ik ook niet. Maar dat heeft meer met onze locatie en Nederland te maken dan met wat anders.

Heb jij nog een theorie, of wil je alleen die van mij niet horen?

Ik zie trouwens niet in waarom deze theorie zo negatief is. De mensheid zal veranderen en de levenswijze ook. Sommigen komen er bekaaid vanaf, anderen hebben het beter. Dat is nu ook.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Mss een goed script voor een film Karz, maar ik geloof nooit dat het zover zou komen in real life ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

#14
Citaat van: Suzuki-Girl op 16 november, 2007, 15:33:49
Mss een goed script voor een film Karz, maar ik geloof nooit dat het zover zou komen in real life ;)

Ja leuk...onderbouw dit soort uitspraken dan, i.p.v. het af te doen als .. 'gekkie' .

Jullie geloven zeker allemaal in een utopia , en het dan nog hebben over real life.. :roll:

Waarnaar refereer je eigenlijk met script ? De theorie of de inmiddels voldongen feiten die ik uiteenzet ?

11 september was misschien ook een goed script voor een film.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.