simply the best ?

Gestart door DeWitte, 14 december, 2007, 14:15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Noem het een saaie, langdradige,mooie of pittige discussie :roll:.

Wat is in jou ogen nou het beste motormerk? of is het meer een bepaald type van een bepaald merk?? Welke is in jouw ogen de Toyota van de motoren? Dus niet de mooiste/sterkste/snelste/modernste/oid maar de minst storings/reparatie gevoelige op 2 wielen.

Ik zeg Honda (en nou es niet toevallig omdat ik er nu toevallig ene heb? ) :mrgreen:


wat jij
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 14 december, 2007, 14:15:04
Noem het een saaie, langdradige,mooie of pittige discussie :roll:.

Wat is in jou ogen nou het beste motormerk? of is het meer een bepaald type van een bepaald merk?? Welke is in jouw ogen de Toyota van de motoren? Dus niet de mooiste/sterkste/snelste/modernste/oid maar de minst storings/reparatie gevoelige op 2 wielen.

Ik zeg Honda (en nou es niet toevallig omdat ik er nu toevallig ene heb? ) :mrgreen:


wat jij

Ik noem het alleen een saaie en langdradige discussie.
Maar ok, honda's zijn misschien betrouwbaar etc.  Maar als ik fietsen van over de ton KM tegenkom dan zijn het toch meestal beemers.
Een japje heeft dan toch meestal al een nieuw big-end ofzo erin.
Dus qua onderhoud/storingsgevoeligheid zal het beter zijn, maar qua levensduur :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

is dat eigenlijk inzichtelijk net zoals adac-lijsten voor koekblikken?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

Citaat van: karz op 14 december, 2007, 14:18:20
Ik noem het alleen een saaie en langdradige discussie.
Maar ok, honda's zijn misschien betrouwbaar etc.  Maar als ik fietsen van over de ton KM tegenkom dan zijn het toch meestal beemers.
Een japje heeft dan toch meestal al een nieuw big-end ofzo erin.
Dus qua onderhoud/storingsgevoeligheid zal het beter zijn, maar qua levensduur :dunno:

Zijn 't dan niet de "saaie" beemers, de good old K en R serie? Is er al ervaring op dit gebied met de GS'en?

Volgens mij is 't nl zwaar afhankelijk van:
1) Het gepleegde onderhoud. Ff zwart-wit een ouwe lul  onderhoud z'n fiets gemiddeld beter --> De beemers worden beter onderhouden.
2) Het afzeiken van de fietsen. Ff zwart-wit een ouwe lul zeikt z'n fiets minder af --> De beemers worden minder afgezeken.

Onderhoud je een mooie CBR100F en zeik je die niet af dan gaat ie makkelijk meer dan een tonnetje mee! Zonder olieverbruik, alleen de normale slijtage. Of is dat omdat 't 'n Honda is  :)
Blieve lache...8)

karz

Citaat van: d'r Blieje op 14 december, 2007, 15:13:08
Citaat van: karz op 14 december, 2007, 14:18:20
Ik noem het alleen een saaie en langdradige discussie.
Maar ok, honda's zijn misschien betrouwbaar etc.  Maar als ik fietsen van over de ton KM tegenkom dan zijn het toch meestal beemers.
Een japje heeft dan toch meestal al een nieuw big-end ofzo erin.
Dus qua onderhoud/storingsgevoeligheid zal het beter zijn, maar qua levensduur :dunno:

Zijn 't dan niet de "saaie" beemers, de good old K en R serie? Is er al ervaring op dit gebied met de GS'en?

Volgens mij is 't nl zwaar afhankelijk van:
1) Het gepleegde onderhoud. Ff zwart-wit een ouwe lul  onderhoud z'n fiets gemiddeld beter --> De beemers worden beter onderhouden.
2) Het afzeiken van de fietsen. Ff zwart-wit een ouwe lul zeikt z'n fiets minder af --> De beemers worden minder afgezeken.

Onderhoud je een mooie CBR100F en zeik je die niet af dan gaat ie makkelijk meer dan een tonnetje mee! Zonder olieverbruik, alleen de normale slijtage. Of is dat omdat 't 'n Honda is


Wat een load of crap  :roll:

De GS valt onder de R serie :dunno:

Over de 'gebruiker' kun je lang zeveren.   
een duc houdt het ook nog wel een ton uit als je onder de 5000 toeren blijft en hem om de maand naar de dealer brengt..

Honda heeft ook genoeg opa-druilhokken , de pan, de goldwing, de viagradero :mrgreen:.
Daar rijden ook geen opgeschoten gastjes op (ene uit Eys daargelaten).

Je moet van een gemiddelde uitgaan. Ieder hok is wel flawless over een ton heen te tillen.
Wat ik echt interessant vind is welke fiets het het langste uithoud zonder onderhoud (olie bijvullen als nodig daargelaten).
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

#5
kep 2 hondi's gehad ..... ja echt ! ze hebben me ook 2x laten staan met een storing ( k#t maaiers )

kep 'n k100 de klok rond  gereden  :worship-cool: en een R100R de klok rond  :worship-cool: met de 2e R moet ik nog beginnen  :mrgreen: nooit en nimmer pech  :dunno:

weet niet.... :(  laat 'n rijstbak me 2x staan dan gaat de fik erin  :evil:
gek  :shock:.....met n' BMW heb ik dat niet   :mrgreen:

Maar goed je kunt je ook een storing/pech rijden  :yes6rs: vraag maar een willekeurige vrouw   :roll:


dus.... simply the best ? hoe moet ik dat weten  :mrgreen:

Schmetzke

1. Honda
2. Yamaha, Suzuki, Kawasaki
3. Alle overige troep

Simpel toch? En geen discussie over mogelijk.

SLOTJUUUUH

QuattroFrits

Citaat van: d'r Blieje op 14 december, 2007, 15:13:08
Onderhoud je een mooie CBR100F

:shock: :shock: Hebben ze zo'n bromfietsen ook al ??  :shock: :shock:

100 cc is een bromfiets.  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Schmetzke


Joepie1958

Boss Hoss, ik hoor nooit van iemand die daar pech aan heeft (ik hoor ook nooit van iemand die er een heeft!) :D
Maar ik denk dat Honda's en Beemers toch wel bij de beteren horen, maar ook Yammie's zoals de pliesie en tegenswoordigs de ambulance-diensten rijden zijn nog niet zo slecht. :)

Een ervaringsdeskundige? vertelde mij wel laatst dat hij nu met z'n Honda vaker naar de dealert moest voor regulier onderhoud dan met de Beemer maar of die goofy d'r echt verstand van heeft? :-X

Maar een motor is zo sterk als z'n misbruiker hem behandeld, ik ken mensen op dit forum wiens naam ik hier uit respect niet zal noemen die kun je de beste motor meegeven met de mededeling deze eens flink aan de tand(wielen) te voelen, en ze zullen hem hoe dan ook kapotraggen :yes6rs: :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

#10
Citaat van: Schmetzke op 14 december, 2007, 17:10:24
Citaat van: QuattroFrits op 14 december, 2007, 16:59:01
Citaat van: d'r Blieje op 14 december, 2007, 15:13:08
Onderhoud je een mooie CBR100F
100 cc is een bromfiets.  ;)

Nee, dat zijn er 2  :rofl:

ja idd :rofl:

maar on topic: na 4 yamaha's, 4 beemers en (bezig aan me) 4e honda. Niet iets om echt trots op te wezen, maar echt  materiaalvriendelijk rijd ik echt gewoon niet :oops:. Iig maak ik voor mij zelf de balans op de de Jappen die in mijn bezit waren het stukken beter ervan brachten dan de beemers. Die gingen/gaan gewoon niet kapot. Een Pan Euro waarmee ik 48k in 1,5 jaar had gekoetscht had als enige panne, 1 balhoofdlagerke en 1 achterlampje. ff als voorbeeld. En als je van zo'n fiets elke dag vanop aanmoet: Eys-Roermond-Eys, (wieler-)wedstrijden mee rijdt en ook nog paar x op vakansie koetscht en dan zo'n topindruk achterlaat, moet je van goed huize komen om zo'n brommert/merk het water te reiken.

Kijk de beemers (GS-en in mijn geval) sturen strak en heb ik altijd met plezier en vrij hard op gereden, en wellicht zal ik er nog wel eens ene kopen :yes6rs:, maar de geboden kwaliteit (waaronder ik ook het dealer/importeurschap in Nederland reken) is voor de prijs die je voor een BMW moet betalen ver beneden de maat. Afbladerende verf na 1 x door de pekel te zijn gereden van de vorkpoten (bij 3 vd 4 bmw's) noem ik dan als schrijnend voorbeeld. 1 achterwiel-cardanlager dat er middels kit ipv shimringen door de off-dealer word ingezet (vraag Toontje Notten maar) pleit ook niet voor de beemer. Nog maar te zwijgen over 2 bakrevisies van een 1100 en 2x gebroken cardan en lagerschades van de 1150 gsa. Toeval? kan.. Wel toevallig dan :roll: :mrgreen: verrekte dure toeval :evil:

Kijk de "oudere" generatie boxers zoals die van BoxerQ, stonden/staan bekend om hun oerdegelijkheid, mja met die paar pk's uit dat "krupp-staal" kan er ook nie veel verrekken. (geef um maar es aan mij mee, wedden dat ie kapot kan :mrgreen: :yes6rs:) en de moderne boxers moeten eerst nog es die 50k halen zonder 20 terugroepacties per model en dito kinderziektes en onderdelen te verliezen die de fabriek erop zet :yes6rs:

ik blijf bij Honda als de beste qua kwaliteit :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Ik zou het niet weten.  :oops:

Ik heb nu mijn derde honda en ben er zeer dik tevreden over en heb ook nooit problemen gehad.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Motzippaldy

Mijn R1 59999km gereden(3x gevallen) nooit problemen gehad behalve valpartijen  :mrgreen: :worship-cool:
Buurman's Thunderace(ook een Yamaha  :mrgreen: ) 100000km gelopen ook zonder enig probleem :worship-cool:
Hetzelfde buurman heeft heel veel problemen gehad met nieuw gekochte Honda en hij heeft met een Suzuki GSX1100F bijna 100000km gereden zonder technische problemen  :yes6rs:
Proud on the South  

WhomBom

mn pa heeft met zn rf ook al dik 90.000 gereden.. ligt dus ook aan de motor, mijn gs was na 50.000 ofzo echt gaar  >:(
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Toledo

Ik zou het ook niet weten, na 250000 km en 2x yam,3x soes en 3x hondo en 1x bmw alleen een kapotte koppelingskabel gehad bij een Soes gs550e (en een keer gevallen  :oops:) Onderhoud heb ik altijd zelf gedaan
Ik weet dat ik teveeel smeer en poets,  en te vaak vloeistoffen wissel. Ik denk toch dat het er veel aan ligt hoe je ermee omgaat . De jappen zullen wel betrouwbaarder zijn maar de BMW-GS voelt voor mij stabiel en degelijk en je kan er makkelijk zelf aan sleutelen en rijd ook nog eens prettig.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017