SuperSingle, zo doe je dat!

Gestart door Schmetzke, 20 december, 2007, 11:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Schmetzke

Men neemt een Yamaha WR450 crosser, steekt er een korte voorvork en achterdemper in, nog wat tupperware erop en daar is hij!

SuperSingle!





Echt helemaal vet  :worship-cool:

Wat voor Hakki wellicht?

Hakinnen

#1
echt wel..
ben met ne supermono racer bezig hier...al maanden.
125cc Cagiva Mito rijwielgedeelte  / "hakki voorvorkske" / 400cc 4takt éénpitter erin.
Moet vanavond naar zeeland een kort alu subframe ophalen, racezit van een yammie TZ250 en als "klapper" een GP tank van nog geen kilo compleet..(Honda RS250R )
Kuipwerk zijn ze mee bezig..wordt Cagiva 525SP ..slechts de topkuip
Fiets is reeds lopend..ben nu bezig met de opbouw..als het een beetje meezit kan alles begin 2008 naar de spuiter en heeft hakki zijn "eigenbouw" supermono racer..

(heb er ook nog een kenteken bij..dus plaatje erop..zaklamp in de kuip en we kunnen ook op straat scheuren)

Supermono rules..echt retetof...klein, megalicht (ik streef naar 95kilo rijklaar drooggewicht!!  en dat gaat lukken!) en dikke vette éénpitter klappen..

plannen voor de volgende zijn er ook al..Appie RS125 rijwielgedeelte met daarin een snel Rotax 650 blok..past er namelijk zo in..(en heb een planneke om nog eens een CR500 in de mito te hangen als het huidige 4takt blok de geest heeft gegeven)/ maar alez..cr500 in een racer is vragen om problemen denk ik)

liefst had ik ne Honda RS125 met daarin een CRF450...maar dat gaat financieel niet goedkomen dan..


Schmetzke

Citaat van: Hakinnen op 20 december, 2007, 11:43:30
echt wel..
ben met ne supermono racer bezig hier...al maanden.
125cc Cagiva Mito rijwielgedeelte  / "hakki voorvorkske" / 400cc 4takt éénpitter erin.
Moet vanavond naar zeeland een kort alu subframe ophalen, racezit van een yammie TZ250 en als "klapper" een GP tank van nog geen kilo compleet..(Honda RS250R )
Kuipwerk zijn ze mee bezig..wordt Cagiva 525SP ..slechts de topkuip
Fiets is reeds lopend..ben nu bezig met de opbouw..als het een beetje meezit kan alles begin 2008 naar de spuiter en heeft hakki zijn "eigenbouw" supermono racer..

(heb er ook nog een kenteken bij..dus plaatje erop..zaklamp in de kuip en we kunnen ook op straat scheuren)

Supermono rules..echt retetof...klein, megalicht (ik streef naar 95kilo rijklaar drooggewicht!!  en dat gaat lukken!) en dikke vette éénpitter klappen..

plannen voor de volgende zijn er ook al..Appie RS125 rijwielgedeelte met daarin een snel Rotax 650 blok..past er namelijk zo in..

liefst had ik ne Honda RS125 met daarin een CRF450...maar dat gaat financieel niet goedkomen dan..



Super vet! Wist helemaal niet dat je daar al mee bezig was... Staat je project nergens online ofzo?
Welk blok gebruik je voor de Mito? Zou wel eens wat foto's willen zien  :worship-cool:
95 Kg is wel heel erg licht, knap als het lukt. M'n WR450 weegt 120 droog...
Ben erg benieuwd..

Ja die combo RS125/CRF450 zou al helemáál vet zijn, en echt extreem snel als je het mij vraagt.
Welk blok is dat? Die rotax 650? KTM/Aprilia/F650GS oid?

Hakinnen

Citaat van: Schmetzke op 20 december, 2007, 11:51:21
Citaat van: Hakinnen op 20 december, 2007, 11:43:30
echt wel..
ben met ne supermono racer bezig hier...al maanden.
125cc Cagiva Mito rijwielgedeelte  / "hakki voorvorkske" / 400cc 4takt éénpitter erin.
Moet vanavond naar zeeland een kort alu subframe ophalen, racezit van een yammie TZ250 en als "klapper" een GP tank van nog geen kilo compleet..(Honda RS250R )
Kuipwerk zijn ze mee bezig..wordt Cagiva 525SP ..slechts de topkuip
Fiets is reeds lopend..ben nu bezig met de opbouw..als het een beetje meezit kan alles begin 2008 naar de spuiter en heeft hakki zijn "eigenbouw" supermono racer..

(heb er ook nog een kenteken bij..dus plaatje erop..zaklamp in de kuip en we kunnen ook op straat scheuren)

Supermono rules..echt retetof...klein, megalicht (ik streef naar 95kilo rijklaar drooggewicht!!  en dat gaat lukken!) en dikke vette éénpitter klappen..

plannen voor de volgende zijn er ook al..Appie RS125 rijwielgedeelte met daarin een snel Rotax 650 blok..past er namelijk zo in..

liefst had ik ne Honda RS125 met daarin een CRF450...maar dat gaat financieel niet goedkomen dan..



Super vet! Wist helemaal niet dat je daar al mee bezig was... Staat je project nergens online ofzo?
Binnenkort maak ik wel wat goede pics

Welk blok gebruik je voor de Mito?
DR400 soes...maar wel een oudje..luchtgekoeld (das lekker goedkoop en het scheelt gewicht)
Wil eerst redelijk low-budget qua blok..hangt er reeds in en loopt.
Standaard blokje..alleen de carb is niet standaard, luchtfilter ook niet..(open aanzuig) , de cilinderkop is gemodificeert op de inlaat en ik rij met een open seatpipe.
Zou wel eens wat foto's willen zien  :worship-cool:
komt eraan..

95 Kg is wel heel erg licht, knap als het lukt. M'n WR450 weegt 120 droog...
Ben erg benieuwd..

Gaat me lukken..enige "zware" zijn nog de standaard 3 spaaks velgen..
frame is van huis uit al erg licht..dacht 9.7 kilo..
blok is redelijk eenvoudig dus licht...subframe is kort en van dun alu..complete tank is < 1 kilo
ik gebruik wat meuk qua titanium en ergal boutjes
verder is echt alles maar dan ook echt alles wat niet strikt noodzakelijk is eraf gehaald..ieder lipje op het frame, ieder stukje bedrading dat niet nodig is..alles in het kader van gewichtsbesparing. heb dagen om dat ding heengehuppeld gewapend met flex, zaag en kniptang...er zit één stukje kabel in de hele fiets..noodstopschakelaar..that's it
Zelfs geen accu , dynamo of startmotor..geen kickstarter..aanduwen dus

tis eigenlijk begonnen voor de pure fun..racerke bouwen die onder de 100kg blijft..en dat gaat lukken..
<100 haal ik zeker..95 zou fantastisch zijn..
al moet het leuk blijven..en een beetje "low-budget"..veel zelf doen dus,,en onderdeeljes bij elkaar sprokkelen..


Ja die combo RS125/CRF450 zou al helemáál vet zijn, en echt extreem snel als je het mij vraagt.
denk ik ook ja...op de korte banen vrijwel ongrijpbaar zelfs.
tis alleen de vraag of een crf 450 de hoge toerentallen aankan? dat zijn echte dikke crossblokken he..
kweet niet of dat goed gaat op lange rechte stukken constant volgas in de hoogste versnelling..daar zijn éénpitters eigenlijk niet voor he..maar het zou wel tof zijn idd
bovendien..als je al met honda "factory" RS materiaal gaat werken wordt het snel duur en moet je veel in engeland op zoek naar onderdelen.


Welk blok is dat? Die rotax 650? KTM/Aprilia/F650GS oid?
BMWF650 of Appie 650
maakt niks uit..zelfde blokken..passen zo in een Appie RS125 frame,,(ketting rechts)
de beemer is een 4-klepper en relatief duur om te kopen los..de appie rotax is een 5 klepper , goedkoop uit te halen en bovendien redelijk eenvoudig snel te maken. en echt..t past er zo in..kun je er zo in hangen.

meest gebruikte blok is eigenlijk wel Yamaha's XT/SZR 660..veel voor te krijgen en niet te duur..zolang ze niet te wild worden getuned blijven ze heel..maar dat past niet zo makkelijk in een appie frame.

DR800 in RGV frames zijn ook tof...maar de DR800 trilt heel erg en alles scheurt kapot in zo'n fiets..en ik zelf vindt de echte kleintjes met 125cc rijwielgedeeltes toffer.

Schmetzke

#4
Geweldig projectje. Alleen jammer dat die blokken maar een pk-tje of 30 eruit persen.. Toch leuk als lowbudget-project! Wat heb je voor carb eronder? Keihin FCR39 zou niet misstaan :twisted:

CRF blok is echt wel de max in zo'n ding.. Mijn CRF450 (2002 model was dat) draaide max 11.400 rpm! Zeker de eerste blokken waren zéér agressief, en hadden een echte race karakter. Later zijn ze steeds sterker geworden in de lagere toerentallen, meer koppel om hem "rijdbaarder" te maken.

DR800 lijkt me geen optie, die dingen draaien helemáál geen toeren... Niet iets voor een racer lijkt me. Bij een Rotax vraag ik me dat ook af, die dingen trillen even hard onder je kont uit...
In de mono klasse gebruiken ze indd meestal het frame van een SZR.. Zijn ook mensen die daar dan weer een WR/YZ 450 crossblok onder hangen. De 660 van Yamaha is ook niet bepaald echt snel, allemaal koppelblokken. Het 510 blok van Husqvarna lijkt me ook wel geschikt trouwens, dik 63 krukas pk's... Dat is pas snel. Hmmm lekker dromen :lol:

Hier een curve van een 07 CRF 450:


Joepie1958

supergeil man :D
95 kg voor een hele motor, da's bijna net zo veel als een beetje zware pocket-bike :worship-cool:
even voor de statistiek, hoeveel kilo levend gewicht moet deze fiets gaan meetorsen :mrgreen:
en hakki....... gogogo :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Hakinnen

#6
Citaat van: Joepie1958 op 20 december, 2007, 16:45:14
supergeil man :D
95 kg voor een hele motor, da's bijna net zo veel als een beetje zware pocket-bike :worship-cool:
even voor de statistiek, hoeveel kilo levend gewicht moet deze fiets gaan meetorsen :mrgreen:
en hakki....... gogogo :worship-cool:

gaat niet lukken met die 95 kilo ben ik bang...

alez..verhaaltje (ff copy &paste)

....moment supreme..."stamperke's" rijklare gewicht!

een goede weegschaal gebiets bij mijn schoonmoeder..traanplaat loopplank uit de camionette gehaald en die op de weegschaal gelegd ..vervolgens de fiets op de loopplank..
zo goed als rijklaar...enige wat er nog op moet is het topkuipje, het thermopeen voor het zitje, en een paar lagen lak op kuip en kont..

alez...het viel me niet tegen..hoewel ik eigenlijk stiekum op een beter resultaat had gehoopt, echter..zou echt niet weten waar nog gewicht te besparen..de velgen zijn de meest "schuldige" nu....gesmeede alu of magnesium wielen is absoluut boven budget en gaat niet gebeuren..

piccies:

A: gewicht van de loopplank 12.5kg



B: gewicht van de loopplank met de fiets erop: 112KG



B - A = rijklaar gewicht (99.5 KG zonder topkuip)

miljaar..ga dus uiteindelijk niet onder de 100KG komen..
Ben toch wel tevreden...een standaard Mito weegt 129KG in straattrim dacht ik..Stamperke dadelijk net ietsje meer dan 100KG volledig klaar (met stalen tank )

was het weer voor nu

piccie:  fietske in opbouw..wat rest is de topkuip die bijna klaar is (model 525sp racekuip) dan de rest strakmaken en ff een kleurke geven..oja..en er moet nog remvloeistof in.  en zeer duchtig poetsen want na alle las, slijpwerk en gesleutel zit het ding er nogal vettig uit.
En dan heb ik voor erbij een tof en "low budget" mono racerke ..altijd leuk. en het valt op, een racemito met een 4takt éénpitter erin..dus het is nog goei reclaam ook he





heb er ook nog een kenteken bij..van de zomer hang ik wel een plaat onder..beetje op zondagmiddag door vijlenerbos raggen..zware supersports leren wat bochtensnelheid is [grote bek modus]   :mrgreen:

Schmetzke

Hendig vet  :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

Ben benieuwd naar de kuip... en het uiteindelijke resultaat  :worship-cool:

Maareuh... Op zondagmiddag zou ik wegblijven uit het bos  :?

DeWitte

Citaat van: Schmetzke op 26 december, 2007, 21:56:46
Hendig vet  :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

Ben benieuwd naar de kuip... en het uiteindelijke resultaat  :worship-cool:

Maareuh... Op zondagmiddag zou ik wegblijven uit het bos  :?

idd, ik ook benieuwd naar het resultaat en schmetzke geef ik niet graag gelijk :mrgreen: maar oppe zondagmiddag moet je wegblijven uit het vijlenerbos.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ziet er tof uit, super project, ben benieuwd hoe dat rijd ?

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 27 december, 2007, 04:43:02
Citaat van: Schmetzke op 26 december, 2007, 21:56:46
Hendig vet  :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

Ben benieuwd naar de kuip... en het uiteindelijke resultaat  :worship-cool:

Maareuh... Op zondagmiddag zou ik wegblijven uit het bos  :?

idd, ik ook benieuwd naar het resultaat en schmetzke geef ik niet graag gelijk :mrgreen: maar oppe zondagmiddag moet je wegblijven uit het vijlenerbos.
weet ik...
maar alez...zou zo graag eens ongestraft..

Hakinnen

guido..

zoek een (gebruikt) achterbandje dat een beetje snel warm wordt..
heb jij nog bronnen bij de SM mannen?

zoek een 150-17er slickske / sc1/sc2

Schmetzke

Citaat van: Hakinnen op 28 december, 2007, 19:31:59
guido..

zoek een (gebruikt) achterbandje dat een beetje snel warm wordt..
heb jij nog bronnen bij de SM mannen?

zoek een 150-17er slickske / sc1/sc2

Euh in de winter niet  :shock:
Op de Soes had ik vroeger altijd 150, die haalde ik uit het ONK. Zomer's is daar meer dan genoeg aanbod...
In de SM wereld kom je echter niet snel 150 meer tegen, is allemaal 160/165.

Wat heb je voor velg? 4.5" zeker? Is een 150 wel het mooiste ja... Pilot powerke erop  ;)

Hakinnen

#13
ff update:

mito is bijna klaar..dinsdag komt de kuip..dan kan alles gespoten , afgemonteerd en kan ie buiten voor de "shakedown" ..
eerste race..dacht 4/5/6 Mei ONK Eemshaven..  :-X :-X  "scared shitless"  :oops: :oops:

ennuh..ik heb de SP1 verkocht..goed nieuws..

en meteen weer wat euro's gespendeerd en een tweede mono gekocht..ex onk supermono fietske.  begin een beetje erg in de ban te raken van die supermono's.

yammie TZ250 rijwielgedeelte , velgen etc , blok is yamaha 660. heb de keuze uit een full-raceblok ( 742cc-75+ pk's) wat er nu inhangt of een 660 krachtbron die veel milder getuned is ..denk dat ik de veiligere keuze ga maken vanwege servicekosten en ik heb weinig zin om op het rechte stuk in Spa opeens ingehaald te worden door een Carillo drijfstang.  iets minder PK's is wat veiliger en goedkoper.
moet 'm nog ophalen..



maaruh..fuck dea ktm RC4 .. dae van hakki is lichter en sjneller!

DeWitte

lichter? keej  :yes6rs: 


me sjneller?? :roll:


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away