SuperSingle, zo doe je dat!

Gestart door Schmetzke, 20 december, 2007, 11:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

#15
Citaat van: Dwars® op 21 januari, 2008, 05:12:19
lichter? keej  :yes6rs: 


me sjneller?? :roll:

Ben er ook bang voor.... Een standaart 660 blokje produceert een pk'tje of 48... Het 690 KTM blok (650cc) 65 pk..

Wel vet! Ik zou voor het getunde blok gaan  :cool: En dan je gasschuif halverwege blokkeren  :schater:

Zo'n getuned blok is toch gewoon veel meer waard... Een origineel blokje vind je voor een paar euro op iedere sloop  :roll:

Hakinnen

#16
alez..kan kiezen uit het raceblok..hangt er nu in..heeft tegen de 75pk en zit vol met allerlei tuningsmeuk..660 yam gestroked naar 742cc, langere carillo drijftstang, nokkenas, kleppengedoe andere kruk.. 102mm HC zuiger , compleet andere kop, dikke keihin FCR's..dat soort gedoe..
ding draait tegen de 10000rpm en dat doet ie geen heel seizoen..moet dus halverwege het seizoen los en geserviced en dan bedoel ik echt geserviced..onderdelen vervangen dus..
alez..wel tof maar hoe goed je het ook steeds serviced en reviseerd..er zit altijd een redelijke kans in dat het kapot loopt .  1 pitter zijn nu eenmaal niet gemaakt voor lange rechte stukken volgas te lopen met die pk's en dat op 10.000rpm...als het kapot loopt wordt het duur..

ik wil dat risico niet lopen

het andere blok is ook yamaha 660, en ook voorzien van allerlei "snelmakerij"  aan de binnenzijde.
Echter , de vorm van tuning is veel en veel minder..
dit blok dat door de bouwer "zo goed als standaard" wordt genoemnd, is gemodificeerd op de inlaat, de kop is gewijzigd , zuigerke etc (nokkenas weet ik niet) en levert zo'n 55pk (testbankmeting aan het achterwiel he)..
das een hele bak pk's minder als het full-raceblok..maar het is veel en veel betrouwbaarder...regelmatig de olie wisselen is voldoende en de kans op kapot lopen is redelijk klein.

das dan een veel veiliger optie he..het is weliswaar minder spectaculair maar het blijft heel en het is wel ff lekkerder recreatief rijden als je weet dat het heel blijft.. bedoel..moest ik gaan racen met het ding was het een andere zaak..

maar toch..deze weegt (en das niet eens zo heel licht voor een supermono) ca 125kg en heeft er 55 aan het achterwiel... ik denk dat dat wel terdege een kans heeft tegen een een RC4 ..maakt verder ook niks uit natuurlijk he.RC4 is retecool..al is het maar omdat het een snelle mono is, en omdat ie er anders uit ziet dan anderen..bovendien..ik denk dat een goede rijder op een rc4 op een bochtig traject heel wat 600cc supersportrijders te kakken zet,...en das wel sjiek natuurlijk he..op een éénpitterke..;


supermono rules.. 

de mito maak ik ook af..bijna klaar.
ga ik wat mee freewheelen en als de kans zich een keer voordoet voor niet teveel geld hang ik er een dikke husky 610 in...(cr500 is me overal afgeraden..te sterk )



DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen


Schmetzke

Citaat van: Hakinnen op 21 januari, 2008, 10:50:31
alez..kan kiezen uit het raceblok..hangt er nu in..heeft tegen de 75pk en zit vol met allerlei tuningsmeuk..660 yam gestroked naar 742cc, langere carillo drijftstang, nokkenas, kleppengedoe andere kruk.. 102mm HC zuiger , compleet andere kop, dikke keihin FCR's..dat soort gedoe..
ding draait tegen de 10000rpm en dat doet ie geen heel seizoen..moet dus halverwege het seizoen los en geserviced en dan bedoel ik echt geserviced..onderdelen vervangen dus..
alez..wel tof maar hoe goed je het ook steeds serviced en reviseerd..er zit altijd een redelijke kans in dat het kapot loopt .  1 pitter zijn nu eenmaal niet gemaakt voor lange rechte stukken volgas te lopen met die pk's en dat op 10.000rpm...als het kapot loopt wordt het duur..

Je hoeft toch niet constand 100% van het vermogen te benutten? Dan blijft het ook veel langer heel.

Schmetzke

Maargoed, in het geval je voor het "standaard" blok gaat durf ik het tegen je op te nemen met mn 450  :yes6rs: ;)

Hakinnen

Citaat van: Schmetzke op 21 januari, 2008, 11:00:21
Citaat van: Hakinnen op 21 januari, 2008, 10:50:31
alez..kan kiezen uit het raceblok..hangt er nu in..heeft tegen de 75pk en zit vol met allerlei tuningsmeuk..660 yam gestroked naar 742cc, langere carillo drijftstang, nokkenas, kleppengedoe andere kruk.. 102mm HC zuiger , compleet andere kop, dikke keihin FCR's..dat soort gedoe..
ding draait tegen de 10000rpm en dat doet ie geen heel seizoen..moet dus halverwege het seizoen los en geserviced en dan bedoel ik echt geserviced..onderdelen vervangen dus..
alez..wel tof maar hoe goed je het ook steeds serviced en reviseerd..er zit altijd een redelijke kans in dat het kapot loopt .  1 pitter zijn nu eenmaal niet gemaakt voor lange rechte stukken volgas te lopen met die pk's en dat op 10.000rpm...als het kapot loopt wordt het duur..

Je hoeft toch niet constand 100% van het vermogen te benutten? Dan blijft het ook veel langer heel.

jaja...dat klopt.
maar ik heb er vrees van..
spa-franco met de lange rechte stukken..das bijna constant 100% vermogen.

en..ermee gaan rijden zonder het te mogen benutten..alez..das als neuken zonder penetreren he.. en knappe vent die dat lang gaat volhouden he  ..  :mrgreen:

niks voor u zo'n monoke guido..? 
in duitsland moogt ge racen zonder licentie ermee..
erheen rijden, betalen, vrije training, kwalifictie, race..
toffe weekenden zonder gezeik  4/5 races per jaar.


Schmetzke

Citaat van: Hakinnen op 21 januari, 2008, 11:08:28

niks voor u zo'n monoke guido..? 
in duitsland moogt ge racen zonder licentie ermee..
erheen rijden, betalen, vrije training, kwalifictie, race..
toffe weekenden zonder gezeik  4/5 races per jaar.


Hoe wie wat waar?

Wil de regelementen wel eens doorlezen dan, doe ik met de SM mee  :lol: (wel bukken op het rechte stuk) 
:schater:

Nee ff zonder gein, heb je wat meer info Hakki? Niks voor jou trouwens?  :cool:

Hakinnen

Citaat van: Schmetzke op 21 januari, 2008, 12:05:29
Citaat van: Hakinnen op 21 januari, 2008, 11:08:28

niks voor u zo'n monoke guido..? 
in duitsland moogt ge racen zonder licentie ermee..
erheen rijden, betalen, vrije training, kwalifictie, race..
toffe weekenden zonder gezeik  4/5 races per jaar.


Hoe wie wat waar?

Wil de regelementen wel eens doorlezen dan, doe ik met de SM mee  :lol: (wel bukken op het rechte stuk) 
:schater:

Nee ff zonder gein, heb je wat meer info Hakki? Niks voor jou trouwens?  :cool:

er is in Duitsland ook een monobike klasse waar de SM's ook zonder racelicentie mogen starten..
deze klasse rijdt op dezelfde evenementen als het GSA supermono..
bij de supermono;s mogen geen SM's / bij de SM's geen supermono's.
vandaar op alle evenementen 2 klasses.

Yep..ik doe mee.. 25,- voor de startlicentie per evenement.  en dan 140 of 170,- inschrijving.
gewoon naar toe rijden als je zin hebt, betalen, trainen , qualificeren ..dag erna..RACE!

mijn planning:

14 April :             Circuit Croix Italia dag @ "Stamperke" Mito-mono
30 April-01 mei:  ONK wegrace Eemshaven / DSA Supermono race groep A  @ "Stamperke" Mito-mono
10-12 Mei:          DSA Supermono race Bremerhafen  / groep B @ Yamaha 660R Supermono
5-6 Sept:            DSA Supermono race Dahlemer Binz / groep B @ Yamaha 660R Supermono

zal van de week wat info voor je bij elkaar sprokkelen over de duitse monobikes klasse..

Hakinnen

Citaat van: Schmetzke op 21 januari, 2008, 11:02:44
Maargoed, in het geval je voor het "standaard" blok gaat durf ik het tegen je op te nemen met mn 450  :yes6rs: ;)

in de bochten ga je dat vet winnen..
op de rechte stukken...ben ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller

;)

Hakinnen

alez...de mito-mono is flink aan het vorderen inmiddels
de yamaha supermono komt over een week of twee denk ik..

piccie van "stamperke" ..mito-monoke..


DeWitte

bijpassende (kleur) overal zie ik??

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 06 februari, 2008, 07:44:41
bijpassende (kleur) overal zie ik??

:mrgreen:

mijn koe? ..
was daarmee...das ne overblijfselke uit de fast 90's, ga ik zeker nog 5 jaar aantrekken.wat het ding voor kleur heeft en dat t gedateerd uitziet.. dont give a single f*ck  ;)

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen




beetje meer info:

http://stamperke.blogspot.com/


wordt nog aan gewerkt..
zie het voornamelijk als reclame..tis goedkoper (en veel leuker) dan adverteren  :mrgreen: