Hoofdmenu

Nieuwe 2006 Honda's

Gestart door Busaberke, 04 oktober, 2005, 09:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

De nieuwe Honda CBF1000 komt er in navolging van het grote succes dat werd geboekt met de CBF600.



Net zoals bij de Yamaha FZ1 werd het motorblok uit het paradepaardje genomen en sterk terug getuned om op die manier voor een overload van rijcomfort en -plezier te zorgen. Het nieuwste Fireblade blok is in de CBF1000 bruikbaar voor iedereen en komt absoluut niet overweldigend over. De halve kuip met geïntegreerde spiegels zet je goed uit de wind, vooral daar je het scherm in twee posities kan regelen. Het lage brede zadel dat in drie standen in de hoogte regelbaar is zorgt voor een comfortabele zithouding. De vierzuiger remklauwen zorgen in combinatie met de dubbele 296 mm voorste remschijven dat je de 242 kg zware CBF tijdig tot stilstand kan brengen. ABS is in optie verkrijgbaar. De wielen en banden zijn dezelfde als die we terugvinden op de CBF600, inclusief de 160 mm achterband. De CBF1000 neemt de looks van de 600 versie over, maar valt een beetje meer op mede dankzij de dubbele uitlaatdempers. De CBF zal ook verschijnen in een kleinere 250 cc monocilinder versie voor de beginnende motorrijders.



Ook op tourgebied zien we nog wat meer vernieuwing. Nadat de Goldwing en de VFR800 onder handen werden genomen, mocht nu de Deauville, die sinds 1998 in het gamma huist, volgen. Niet alleen optisch werd deze allrounder onder handen genomen, ook motorisch boekt hij heel wat vooruitgang. Zo werd de V-twin met 33 cc vergroot en werd het carburator gevoede drie kleppen blok geupdate tot een geïnjecteerd vier kleppen blok dat 1,4 kg minder weegt. De vernieuwde krachtbron brengt 4.7 kW meer voort met een koppeltoename van 15% (van 55 naar 66,2 Nm). Het frame werd niet echt aangepast sinds de eerste Deauville die op de markt verscheen. De remmen daarentegen kunnen vanaf heden voorzien worden van ABS dat in optie verkrijgbaar is.
Zelfs in quadland zijn er twee nieuwigheden te bespeuren. De TRX680FA is een 'landbouwquad' die je moeiteloos door het zwaarste terrein brengt. De 675 cc metende ééncilinder is voorzien van injectie en zorgt voor een eenvoudig te benutten vermogensontwikkeling. Deze quad met automatische versnellingsbak kan daarenboven nog eens in 4WD mode worden gezet voor als het nog net iets meer mag zijn.
Voor wie het allemaal wat sneller mag gaan is er de nieuwe TRX450R. Een gehomologeerde crossquad waarmee je zowel in de vrije natuur als op het crosscircuit de pret van je leven mee kan beleven. Het motorblok is afgeleid van het CRF450 blok dat we terugvinden in de sterkste crossmotor van Honda.


bron: motoren-toerisme.be
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

lelijke hokken :? en zo typisch Hondi-saai
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Ben blij dat ik Yamaha rij  :wink:
Proud on the South  

Busaberke

Citaat van: "Dwars"lelijke hokken :? en zo typisch Hondi-saai

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

is wellicht iets kort door de bocht. :wink:  beide door mij gereden Hondi´s voorbeelden van kwaliteit daar niet van  :wink: probleemloze motoren. Mijn Pan bijv. 48.000km in 18 mnd (ech woar 8) ) en het enige mankementje buiten regulier onderhoud was een defect balhoofdlager en achterlampie.

Maar saai dat ie waren en nog steeds saaie ontwerpen :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

klopt allemaal

Wellicht is het feit dat de Hondi's te zeer ontworpen worden voor de "massa" de reden dat ze de daar bijbehorende neutrale, niet-prikkelende vormgeving hebben. Het is dan ook veruit het grootste nadeel van de meeste Hondaproducten.

Hetzelfde vind je terug in hun rij-eigenschappen.
Het is allemaal net ff te braaf en te vriendelijk, waardoor er weinig karakter in te ontdekken valt.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

motoren toerisme had ineens een pwd op de plaatjes gezet waardoor er een pop-up kwam, de foto's dus helaas moeten verwijderen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Citaat van: "karz"motoren toerisme had ineens een pwd op de plaatjes gezet waardoor er een pop-up kwam, de foto's dus helaas moeten verwijderen.

Pffffff ............ teringlijders!
Ik kom plotseling HE-LE-MAAL niet meer op die site. :?
Hebben jullie dat ook?

However.......
fixed it, daar heb ik "motoren toerisme" niet voor nodig  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Honda's DN-01 Automatic Sports Cruiser Concept  :roll: yep een automaat  :shock: 680cc v-twin, enkelzijdige ophanging achter :!:

meer info,spec en filmpje DN-01 FILMPJE
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Theoke

Citaat van: "Dwars"Honda's DN-01 Automatic Sports Cruiser Concept  :roll: yep een automaat  :shock: 680cc v-twin, enkelzijdige ophanging achter :!:

meer info,spec en filmpje DN-01 FILMPJE


ook saai zeg  :roll:

DeWitte

nou ik vind um wel wat hebben :oops: hep ie ut filmpje gezien? cruised wel aardig en vlgs mij is ie per knop-druk op ut stuur te schakelen???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Mijn vader heeft ook zo'n Honda automaat (auto) die je op het stuur kan schakelen ( Selespeed) Super saai is dat . maar ja die man is 70
Lijkt me helemaal niks op een motor.

Busaberke

Omdat m'n Saab (nog steeds  :evil:  :evil: ) in reparatie is sinds die aanrijding, heb ik zolang een Slopel Vectra automaat als leenwagen.

Nou, om te cruisen is het wel lekker zo'n automatische bak! Ik ga er duidelijk relaxter van rijden.

Om echt te gassen mis ik het handschakelen (en de turbo).
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: Dwars op 21 oktober, 2005, 13:26:12
Honda's DN-01 Automatic Sports Cruiser Concept  :roll: yep een automaat  :shock: 680cc v-twin, enkelzijdige ophanging achter :!:

meer info,spec en filmpje DN-01 FILMPJE


Honda zal tijdens de motorshow in Tokio de nieuwe Honda DN-01 onthullen. De motor is zo speciaal omdat dit de eerste Automatische motor is. Dit is de eerste motor die op de markt word gebracht zonder versnelling en men denk dat dit een gat in de markt is en dat vele merken er nu mee zullen komen.

Bron: motornieuws 05-10-2007 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away