Harley-Davidson XR1200 voor 12.995 in de winkel

Gestart door DeWitte, 29 september, 2007, 11:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De Harley-Davidson XR 1200, de op dirt track geïnspireerde motor, gaat in productie!
Dit heeft Harley op de beurs van Parijs laten weten. De XR is vanaf de lente 2008 leverbaar in Nederland en gaat 12.995 euro kosten.



De XR 1200 is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen het product development team van the Motor Company uit Milwaukee en het Harley-Davidson's European product planning team. Deze samenwerking is niet toevallig want de 1200 moet een belangrijke rol gaan spelen in Europa, aldus het persbericht. Zo zijn de veringen en de remmen speciaal aangepast voor de Europese wegen.

bron Moto 73

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

#1
Citaat van: Dwars op 29 september, 2007, 11:34:13
De Harley-Davidson XR 1200, de op dirt track geïnspireerde motor, gaat in productie!
Dit heeft Harley op de beurs van Parijs laten weten. De XR is vanaf de lente 2008 leverbaar in Nederland en gaat 12.995 euro kosten.


De XR 1200 is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen het product development team van the Motor Company uit Milwaukee en het Harley-Davidson's European product planning team. Deze samenwerking is niet toevallig want de 1200 moet een belangrijke rol gaan spelen in Europa, aldus het persbericht. Zo zijn de veringen en de remmen speciaal aangepast voor de Europese wegen.

bron Moto 73

En om van dat hok een beetje dirt track look brommer te maken gooi je er gewoon nog een 5 duizend Euro tegenaan en dan krijg je zoiets !! :schater:



Dit is na de de V-rod en Night-Rod de zoveelste poging van Harley om hun motoren aan jongere klanten te slijten. Ze hebben nu alleen nog grijze fossielen als klanten. ( Yeh, me too  :yes6rs: ) Als het zo doorgaat moeten ze straks de dealers rollator-proof gaan maken.  :twisted:

Zowel de Rods alsook de XR zullen volgens mij niet veel op de Nederlandse wegen te zien zijn. De V-rods blijven veel te duur en de XR is niet moeders mooiste. Er zijn voor €12.000,- genoeg Japanse naked bikes te koop die er leuker uitzien.  :-X  Nee hoor, hun huidige klantenbestand zit hier beslist niet op te wachten. :dunno:

grtz HD4ever.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joepie1958

shit, ik had je artikel even niet goed gelezen, (een 9 over het hoofd gezien) dus ik dacht: voor 12,95 kan ik me geen buil vallen, maar de dealert kon helaas voor dat geld er gene leveren, alleen een tweede-hands sleutelhanger had hij voor dat geld :-X :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

#3
Tis een beetje een kale bedoening voor die centen :?
Had wel wat meer afwerking mogen hebben ;)
En idd voor dat geld, meer dan plenty jappen te koop die er heel wat stijlvoller uitzien.

Het concept kan ik evengoed wel waarderen als ik de nieuwe trends van de laatste tijd in motorland zie.
Ontwerpen worden me vaak wat te futuristisch, en deze Harley is gewoon "een motorfiets", no nonsens ;)

You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Noppenbanden er onder en gaan met die banaan :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

#5
Citaat van: Herr Tod op 29 september, 2007, 17:09:12
Noppenbanden er onder en gaan met die banaan :mrgreen:

Sinds wanneer moet jij ergens "noppen onder"  :banghead4rv: :banghead4rv: :banghead4rv:

HD4ever

Citaat van: suzuki-girl op 29 september, 2007, 17:01:26
Tis een beetje een kale bedoening voor die centen :?
Had wel wat meer afwerking mogen hebben ;)
En idd voor dat geld, meer dan plenty jappen te koop die er heel wat stijlvoller uitzien.

Toevallig heb ik van de XR1200 circa 4 weken geleden in Oostenrijk een prototype live kunnen bekijken, en de afwerking ( o.a. laswerk, lakwerk ) was als vanouds Amerikaans, dus kreeg ik al gauw buikpuin. Jammer van de €13.000,-. :cry:
Ik zou, als ik een naked bike zocht, voor een Yamaha XJR1300 of een Honda CB1300A gaan. Dan heb je een beest van een motor, met goede afwerking en hou je ook nog een paar leuke centen in de pocket  :-X

Verder zagen we daar ook de 2008 Softail Rocker staan. Weer een nieuwe HD creatie  :schater: De motor beviel me niet echt en vooral het dikke zadel vond ik spuuglelijk. Later bleek dat ze onder die dikke poef het duozitje hadden verborgen  :mrgreen:



grtz HD4ever.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

Smells like rubber

DeWitte

De lHarley Davidson XR1200 zal in "Solid"kleuren € 12.995,- gaan kosten (€ 10.895,- in België). De "Pearl"-versie komt op €13.205,- (België: € 11.575,-).
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gehaktbal

naked bike or wife,i like it both

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away