Dealers gezocht voor Indian, nieuwe Chief verwacht in 2009

Gestart door DeWitte, 15 januari, 2008, 17:09:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Het legendarische merk Indian wordt momenteel opnieuw opgestart onder leiding van Stephen Julius en Steve Heese. Het nieuwe bedrijf in Kings Mountain, North Carolina, verwacht de "Chief" modellen in 2009 uit te kunnen leveren, op dit moment wordt er al volop getest. Verwacht wordt dat onderstaande foto al een goede indruk geeft van het uiteindelijke resultaat al wordt er wel aangegeven dat dit nog niet het eindproduct is. In de eerste nieuwsbrief van 2008 geeft het merk aan nieuwe dealers te zoeken, er is zelfs een speciale module waarmee dealers zich kunnen opgeven. Onduidelijk is nog of hiermee ook dealers in Europa worden bedoeld.



Info: http://www.indianmotorcycle.com/
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

als dan toch een sjoppert uit de states, dan mag het wel ne "chief" zijn, ipv een harley-trapson, nietwaar?? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 15 januari, 2008, 17:11:11
als dan toch een sjoppert uit de states, dan mag het wel ne "chief" zijn, ipv een harley-trapson, nietwaar?? :mrgreen:

Zeker te weten, welwaar.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

ik stel we een stukje van mijn grasveld ter beschikking dan kunnen ze daar hun tipi opzetten  :mrgreen:  je moet tenslotte ergens beginnen
Smells like rubber

Desmo-devil

Ouwe leem techniek in ouwe looks, je moet er van houden. Niet mijn ding.

karz

Kan me daar ook niet zo goed overeen zetten, dat retro gedoe.
Die fietsen zagen er toen zo uit om dat het toen zo was of dat er geen andere middelen waren.

Beetje raar om in het huidige tijdperk qua uiterlijk nog zo'n fietsen te maken. Rij dan met die kloemele uit die tijd.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 15 januari, 2008, 17:09:45
Onduidelijk is nog of hiermee ook dealers in Europa worden bedoeld.

Mijn mening:
Dit is weer eens de zoveelste poging om Indian uit het graf te laten terugkeren. Eens een gerenomeerd merk in concurrentie met Harley Davidson en b.v. Excelsior / Henderson is het nu helaas toch niet meer dan geschiedenis.  :-X
Al vaker is geprobeerd om Indian, net als destijds bij Harley in de AMF periode (1969) het merk uit het slop te halen en weer op de kaart te zetten.
De USA zit volgens mij niet te wachten op nog een derde V-Twin bouwer. De 2e plaats is inmiddels stevig ingenomen door Victory en die hebben inmiddels een flinke markt. Maar ook Victory krijgt hier geen poot aan de grond.
Indian zal proberen om 50 dealers in de USA te vinden, want in Europa is hiervoor geen markt, alhoewel er hier ook altijd wel liefhebbers zullen zijn.
Leek me wel iets als Harley Davidson z'n oude concurrent ( en broertje  :yes6rs: ) zou overnemen, en in Europa op de markt zou brengen. Ze passen toch perfect bij elkaar. :worship-cool:
En een Indian en een Harley gebroedelijk naast elkaar in de garage zie ik wel zitten.  :mrgreen:

groet HD4ever.  ;)



"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Herr Tod



Doe mij die linker maar, heeft ook zijwieltjes, echt iets voor mij :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


HD4ever

Harley heeft onlangs al 3 nieuwe modellen op de markt gebracht zoals de Fatbob, de Rocker en de Nightster
En alsof het nog niet genoeg is met de retro-look bikes, komt Harley nu in 2008 met de "Softail-Crossbones' op de markt. Een retro bobber, compleet met Springer voorvork, zweef zadeltje en ape-hanger.  Sjoane brommer !!! :worship-cool:




groet HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"