4 kleps HEMI by Revolution Performance Motors for HD big twins

Gestart door DeWitte, 27 februari, 2008, 18:51:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

15 tot 20 procent vermogens winst  :shock:



Het Amerikaanse Revolution Performance Motors heeft de RPMHemi 4 valve cilnderkoppen voor de Evo V-twin en vroege Twin Cam Harley motoren gepresenteerd. De Twin Cam EFI kits worden op het moment getest en zullen snel leverbaar zijn. De koppen zijn zo op de originele blokken te zetten, de enige aanpassingen zijn uitsparingen in de zuigerbodem om de kleppen plek te geven en de uitlaat moet wat worden aangepast. Er is ook een volledige vervanging van het inlaat gedeelte mogelijk met twee carburateurs. Waarvan de tweede CV carburateur dient voor hoge toerentallen. De koppen passen op elke boring van 3.5 tot 4.25 inches. De hemi-verbrandings kamers en de positie van de bougie's staan een compressie verhoging toe van 9:1 tot meer dan 11:1. De 4-kleps kop kan het vermogen enorm doen toe nemen: zonder verdere aanpassing nemen het vermogen en draaimoment met 15-20 % toe. Deze toename is over het hele toerengebied terug te vinden, maar vindt vooral plaats boven de 4000 TPM. De meer gemodificeerde machines komen tot een nog hoger percentage vermogens winst. De hoogte van het totale motorblok met de vierkleps kop is minder dan de originele cilinderkop. De RPMHemi 4 kleps cilnderkoppen zijn bedoeld voor sport gebruik of speciaal gemodificeerde machines, zoals een cafe racer.



bron Revolution Performance Motors
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away