Nieuwe 2006 modellen van Yamaha

Gestart door Busaberke, 14 september, 2005, 12:03:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke



Zo, de kop is eraf: zo ziet de nieuwe R6 eruit. Technische details zullen we jullie wellicht in de tweede helft van volgende week kunnen mededelen, maar de nieuwe kuip, Suzuki-achtige kont en de T-Max-achtige uitlaat laten 'm er alvast helemaal anders uitzien en laten ook heel wat onderhuidse verbouwingswerken vermoeden. Qua poeier zal de R6 zo goed als zeker in de buurt van de 130 pk zitten. Over de MT-03, warvan het prototype reeds in 2004 te zien was, weten we enkel dat er zo goed als zeker de ééncilinder uit de XT 660 X in huist.



bron: http://www.motoren-toerisme.be
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"Over de MT-03, warvan het prototype reeds in 2004 te zien was, weten we enkel dat er zo goed als zeker de ééncilinder uit de XT 660 X in huist.




niet voorruit te branden dan he, die XT660 is al een lamme bak :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"Over de MT-03, warvan het prototype reeds in 2004 te zien was, weten we enkel dat er zo goed als zeker de ééncilinder uit de XT 660 X in huist.




niet voorruit te branden dan he, die XT660 is al een lamme bak :?

ach ja óók daar zijn liefehebbers voor.
Kijk maar eens naar onze ex. Busa rijder Haya...... euh Domi............. nee.......... the Nator!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Rookie

Deze zag ik op de site van Yamaha. Mooi zwart is niet lelijk.



De in beperkte oplage geproduceerde YZF-R1SP is een eerbetoon aan een eeuw technologische vernieuwing en aan onze legendarische R-series. Deze R-series belichamen voor ons het nec plus ultra in de Supersport-klasse - uiterst krachtige machines die één zijn met de piloot en reageren op iedere input. De exclusieve Öhlins veerelementen en Marchesini-velgen passen perfect in deze filosofie: even mooi als efficiënt transformeren zij de YZF-R1SP tot één van de meest begeerde 1000cc Supersports.




Bron: http://www.yamaha-motor.nl

eddie

Pffff die R6 ziet er echt superrrrrrrrrrr uit.

Bijna net zo mooi als de gsx serie  :lol:

The Dominator

Citaat van: "Dweerse kerel"
niet voorruit te branden dan he, die XT660 is al een lamme bak :?

Citaat van: "Busaberke"
ach ja óók daar zijn liefehebbers voor.
Kijk maar eens naar onze ex. Busa rijder Haya...... euh Domi............. nee.......... the Nator!

en ineens weet je het, je koopt een 1 cilinder.....  :D  :D
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

idd, super design voor een jap :wink: maar nou heeft yamaha dat eigenlijk altijd al gehad althans in mijn beleving :?  Ook die Xt 660 is leuk, voor al de X versie optisch mooi, alleen motorisch niet vooruit te branden.

Als je dan toch Sm wil denk dan eens aan een DRZ 400 voor het korte werk of uiteraard de nw KTM 950 Super Moto voor de langere baan.

moet nog een proefritje regelen met die KTM (ff Kado bellen)  :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
moet nog een proefritje regelen met die KTM (ff Kado bellen)  :twisted:

Ik ken iemand mét bril, die heeeele goeie contacten met mevr. Kado onderhoudt .............  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte



V-max 1800 :shock: 200pk :shock:


Na sinds zijn introductie in 1985 welhaast onveranderd te zijn gebleven, krijgt de Yamaha V-Max waarschijnlijk toch een opvolger. Die dachten we al gevonden te hebben in de MT-01, maar blijkbaar moet die toch een eigen segment vertegenwoordigen.
De nieuwe V-Max blijft in uiterlijk vrijwel ongewijzigd, maar het motorblok biedt heel wat extra's. Net als het oude blok gaat het om een 70 graden V4, maar ditmaal niet met 1200 cc en 145 pk. Het nieuwe blok meet 1800 cc en kan maar liefst 200 pk leveren. De kans is echter groot dat dit naar 200 pk wordt teruggebracht om de handelbaarheid te vergroten.
Het blok werd al eens als prototype gepresenteerd op de Tokio Motorshow, maar de ontwikkeling werd stopgezet, omdat hij simpelweg te krachtig zou zijn. Nu, met injectie, wordt de handelbaarheid wel geschikt geacht voor de normale rijder.
Leuk detail is dat het blok ondanks de extra 600 cc niet groter is dan het oude blok. Variabele inlaatkelken vervangen de elektronische vlinderkleppen in de airbox en een toegevoegde Exup-klep in het uitlaatsysteem doet ook nog eens een extra duit in het zakje, zowel voor emissie-eisen als voor z'n prestaties.
(Bron: MCN)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Ik mag aannemen dat het frame dit keer niet van waaibomenstaal gemaakt wordt ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009