Bakker Grizzly All-Road met 180pk

Gestart door DeWitte, 20 februari, 2008, 18:13:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Supersport prestaties gekoppeld aan die van een comfortabele allroad motorfiets ??



Nico Bakker heeft een motorfiets gebouwd welke supersport prestaties koppelt aan die van een comfortabele allroad motorfiets. In een handgebouwd frame zit een getuned 2002 GSX-R1000, maar het is mogelijk een motorblok naar wens in te bouwen. De gehele motofiets kan volledig naar de wens van de klant worden opgebouwd.
Met de volgende punten in het achterhoofd heeft Nico Bakker de motor ontwikkeld:
- Zo licht en compact mogelijk geconstrueerde motorfiets, om een goede hanteerbaarheid te waarborgen.
- Robuust genoeg om een kleine valpartij te kunnen weerstaan.
- Een sportief karakter met het bijbehorende vermogen om op zowel verhard als onverhard wegdek goed uit de voeten te kunnen.
- Een brede koppel en vermogens curve om in de diverse toepassinggebieden een soepel rijgedrag te vertonen.
- Een comfortabele zitpositie voor twee personen.
- Voldoende mogelijkheden om voor twee persoenen bagage kwijt te kunnen voor lange tot zeer lange tochten.
- Gebruik maken van solide, betrouwbare en goed verkrijgbare onderdelen, dit om eventuele defecten onderweg adequaat te kunnen verhelpen.
- Veilig te zijn en voldoende bescherming voor bereider en passagier tegen de elementen.
- Een 4 cilinder blok om de motorfiets te onderscheiden in de markt. Verkrijgbare motorfietsen in hetzelfde marktsegment als waar deze motorfiets zal gaan thuishoren zijn voorzien van een 2 cilinder motorblok die deze Grizzly ver achter zich zal houden.




Het resultaat:
Gewicht: 190 kg rij klaar incl. kofferset.
Vermogen: ~180 krukas Pk's.
Topsnelheid: 260 km/uur.
Rijwielgedeelte: ChroomMolybdeen frame met enkelzijdige achterbrug.
Motorblok: Suzuki GSX-R 1000.
Uitlaatsysteem: Akrapovic, aangepast.
Vering:
Voor: aangepaste Marzocchi 50mm cross vork.
Achter: HK schokdemper met instelbare veervoorspanning.
Tank: Hand geklopt uit aluminium.
Kuipdelen: Hand geklopt uit aluminium.
Wielen: Ducati.
Navigatie: aanwezig.
Kofferset: BMW.
Kleur: naar specificatie van de klant.
Prijs en aanvullende informatie op aanvraag.

http://www.bakker-framebouw.nl/Dutch/News.html
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

AAHHH Wat ziet mijn oog BMW koffertjes op ne Soes :shock:
Smells like rubber

DeWitte

Citaat van: Steefke™ op 20 februari, 2008, 18:43:25
AAHHH Wat ziet mijn oog BMW koffertjes op ne Soes :shock:

ja de handkappen en het (subframe)zadel ook :shock: :cry: ik vin ut ook een aanrijding tussen een soez, beemer, duc en de ijzerboer :yes6rs: en wat moet je met 180 pk op zo'n ketel??  :-X :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Bij Bakker weten ze over het algemeen wel wat ze doen.

De geschiedenis van Bakker Framebouw:

1967 startte Nico Bakker zijn racecarriëre met een Adler motorfiets. Voorzien van enkele zelf bedachte modificaties voldeed de fiets zo goed, dat er gelijk respectabele resultaten konden worden geboekt. Toch stapte Nico een jaar later over op een 250cc Ducati die wederom een seizoen later door een desmo Ducati werd opgevolgd. Als één van de eerste privé rijders herkende Nico even later het potentieel dat de Japanse motorfietsen in huis hadden. In 1970 schafte hij daarom een 250 cc Suzuki tweetakt twin aan. Motorisch was deze fiets uitermate competitief maar rijwieltechnisch viel er toch het een en ander aan te verbeteren. Twee jaar lang racete Nico met de Suzuki die wegens talloze detailverbeteringen van race naar race steeds beter stuurde.

In 1972 verschenen de eerste watergekoelde productieracers van Yamaha op het cicuit. Redenen genoeg voor Nico om zijn eigen Suzuki eveneens met waterkoeling uit te rusten. Daarnaast werd het vermogen opgekrikt door in die tijd uitermate innovatieve technieken als bijvoorbeeld een elektronische ontsteking in te bouwen. De tekortkomingen van het rijwielgedeelte werden door deze tuningsmaatregelen uiteraard bijzonder geaccentueerd, zodat Nico wel gedwongen was om ook hier aandacht aan te besteden.
Detailmodificaties waren lang niet meer voldoende en daarom zag het eerste Bakker frame in de winter 72/73 het levenslicht. Dit frame zorgde binnen de racewereld al gauw voor opschudding. Iedereen kon immers zien hoe strak de machine van Nico stuurde. Collega coureurs kwamen bij bosjes op Nico af met de vraag, of hij voor hun ook een dergelijk frame wilde bouwen.

In het seizoen 1973 begon Nico dus met de productie van enkele frames voor andere coureurs die gretig gebruik maakten van Nico's creaties, onder andere Boet van Dulmen, Wil Hartog, Jack Middelburg, Giacomo Agostini en Johnny Cecotto. De laatste triomf betreft tevens de laatste Nederlandse BotT titel die in het seizoen 2001 door medewerker Jeroen Oudeman werd binnengehaald. Jeroen won zeven van de acht races op de door Nico ontworpen Bakker Barracuda. Tegenwoordig houdt Nico Bakker Framebouw zich bezig met de bouw van complete straat- en racemotoren, diverse speciaal frees-, las- en draaiwerk.

Smells like rubber