Parkeren bij Q-park met de motor

Gestart door karz, 27 februari, 2008, 17:59:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Heeft iemand ervaring met parkeren bij Q-park (in maastricht) met de motor ?

Ik heb een abonnement via mijn werk met zo'n transponder.

Om fraude tegen te gaan wordt er gemonitord of je ook daadwerkelijk in-en uitrijd.

En daar gaat het bij mij mis als ik met de motor ben, bijna altijd dus.

Als ik binnen sta en naar buiten wil krijg ik de melding dat ik 'niet binnen'  ben, en moet ik weer via de intercom in conclaaf gaan met een of andere centrale om toch door te mogen. Als ik van buiten naar binnen wil , is hetzelfde verhaal.
Nu kan ik wel iedere keer de intercom gebruiken (en dat is niet handig met de helm op en rem vasthoudend op de helling) maar ondertussen wordt de rij achter me steeds langer , en dat is etsend.

Het probleem is dus dat op een of andere manier die sensor mijn motor niet registreerd als ik in of uit rij. Te weinig massa waarschijnlijk (en toch is het de bmw :shock: )

Heeft iemand anders dit ook ervaren ?

Ben al een tijdje aan het stechelen met de customer desk, maar die trekken niet hard aan dat probleem dat die ene vogel op een motor heeft.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

werkt het wel als je gewoon een ticket trekt?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Diddl

werk dat met camaras of hoe zit daar ik heb laatst op marktplaats een kastje zien staan voor de motor voor in de motor te bouwen dat contract maar met de lussen in de weg voor als je voor een stoplicht staat die willen ook niet altijd reageren op een motor misschien een idee http://link.marktplaats.nl/150330747
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

karz

Citaat van: Dwars® op 27 februari, 2008, 18:26:02
werkt het wel als je gewoon een ticket trekt?

Bij die garage kun je geen ticket trekken, maar bij die procedure zou je mijn probleem ook niet hebben.
Als je een ticket trekt dan gaat de poort altijd open, en doet het er in principe niet toe of je naar binnen rijdt of omdraait.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: diddl TL-R op 27 februari, 2008, 19:47:30
werk dat met camaras of hoe zit daar ik heb laatst op marktplaats een kastje zien staan voor de motor voor in de motor te bouwen dat contract maar met de lussen in de weg voor als je voor een stoplicht staat die willen ook niet altijd reageren op een motor misschien een idee http://link.marktplaats.nl/150330747

Ik heb daar geen lus kunnen ontdekken, ik vermoed dat er een detector hangt bij de poort waar je doorheen gaat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Diddl

Citaat van: karz op 27 februari, 2008, 20:54:09
Citaat van: diddl TL-R op 27 februari, 2008, 19:47:30
werk dat met camaras of hoe zit daar ik heb laatst op marktplaats een kastje zien staan voor de motor voor in de motor te bouwen dat contract maar met de lussen in de weg voor als je voor een stoplicht staat die willen ook niet altijd reageren op een motor misschien een idee http://link.marktplaats.nl/150330747

Ik heb daar geen lus kunnen ontdekken, ik vermoed dat er een detector hangt bij de poort waar je doorheen gaat.

kun je daar niet achter komen ik zag dit ding toevallig staan en toen ik dit las moets ik daar gelijk aan denken en heb het even opgezocht wie weet werkt het
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Joep

Nou ich weit detse in Remunj bie de Q-park en keske kriegs es abonnementshaajer.
Op det keske zit eine knoep en dan geit de port aope, vervolges mit oet rieje weer 't zellefde.

Mèr begriep ich oet dien eerste post dets doe nörges op hoofs te duije esse mit de wagel bös?

Varadero3005

Je zou natuurlijk zijwielen kunnen monteren , probleem opgelost, maar of dat lekker rijdt ? :lol:

DeWitte

Citaat van: Joep op 27 februari, 2008, 23:14:34
Nou ich weit detse in Remunj bie de Q-park en keske kriegs es abonnementshaajer.
Op det keske zit eine knoep en dan geit de port aope, vervolges mit oet rieje weer 't zellefde.

Mèr begriep ich oet dien eerste post dets doe nörges op hoofs te duije esse mit de wagel bös?

ich han ooch zoe rond keske (Q-park key) in da koekblik en idd op ut induje van dea knop geet de poort of sjlaagboom open


CiteerDe Q-Park Key is een afstandsbediening. Met één druk op de knop, dus zonder uw raampje te openen, opent u 24 uur per dag de slagboom.



Uw voordelen:
24 uur per dag in- en uitrijden zonder parkeerkaartje;
Nooit meer langs de betaalautomaat;
Achteraf betalen op rekening;
Toegang tot meer dan 150 Q-Park parkeeraccommodaties;
Inzicht in uw parkeerkosten via uw eigen persoonlijke webpagina "My Q-Park".
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

#9
precies, ik heb zo'n transponder als de foto bij dwars.
En een soort sleutelhanger, die je tegen het kastje bij de ingang kan houden.

Ik gebruik de sleutelhanger als ik op de motor zit, dat is makkelijker met handschoenen aan.
Die transponder moet ik eerst uit mijn jas vreutelen etc.

Maar buiten die 'poort openers'  zit er ook een anti fraude systeem die registreert of je ook wel daadwerkelijk doorrijd.
Anders zou je naar binnen kunnen rijden.
Vervolgens naar de uitgang lopen, je transponder gebruiken , net doen of je weer buiten staat en de transponder aan een collega geven die vervolgens weer op jouw transponder naar binnen rijdt.

Dat anti fraude systeem is me nu dus aan het fucken omdat hij de motor niet registreerd als ik in of uit rij.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)

en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joep

Citaat van: Dwars® op 28 februari, 2008, 09:55:02
is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)

en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??



Idd Dwars.
Die "druppel" is voor de voetgangers om in de garage te kunnen komen.
Voor de boom zelf moet je dat kastje gebruiken, maar als het goed is zitten er ook zuignapjes aan dus hoppa op het Beemerruitje ;)

karz

Citaat van: Dwars® op 28 februari, 2008, 09:55:02
is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)

en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??



Dat zou het een en ander verklaren  :lol:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: Joep op 28 februari, 2008, 10:35:07
Citaat van: Dwars® op 28 februari, 2008, 09:55:02
is het niet zo dat die transponder/sleutelhanger alleen voor "voetgangers" bedoeld is? (als je 's nachts je auto wil halen bijv.?)

en dat die "schijf/afstandbediening" bedoeld is om de slagboom/poort te bedienen en dus met in-uit rijden te registreren hoe lang je geparkeerd hebt??



Idd Dwars.
Die "druppel" is voor de voetgangers om in de garage te kunnen komen.
Voor de boom zelf moet je dat kastje gebruiken, maar als het goed is zitten er ook zuignapjes aan dus hoppa op het Beemerruitje ;)

Toch werkt de boom op de druppel, maar dat is wellicht omdat in die garage geen aparte voetgangers ingang is, tenminste niet als je niet bij een bepaalde instantie behoord.

Wat ik begrepen heb is dat beide dezelfde functie hebben, maar dat je ze iet doorelkaar kan gebruiken, Bijv. inrijden met de druppel en uitrijden met schijf.


Die schijf ga ik echt niet op het ruitje bevestigen, dat blijft nooit zitten.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

http://www.q-park.nl/web/qparknl.nsf/pages/ACCT_65GECA


hmmmm  :roll: :banghead4rv:  , het zal toch niet...

Het heeft toch minstens 1 dag gewerkt, 1 en uit met alleen de druppel :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.