Parkeren bij Q-park met de motor

Gestart door karz, 27 februari, 2008, 17:59:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

QuattroFrits

Ik rij in en uit door op de transponder te drukken.
De sleutelhanger is alleen om de toegangsdeuren te openen als je de auto in de garage hebt staan, anders zou zelfs die niet werken.(schrijven zij in hun gebruiksaanwijzing)
Met de motor heb ik dit nog nooit gedaan, zou hij daar in die garages wel veilig staan ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Citaat van: QuattroFrits op 28 februari, 2008, 16:32:40

Met de motor heb ik dit nog nooit gedaan, zou hij daar in die garages wel veilig staan ?


Tsja...  , waar staat ie wel veilig :dunno:


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Ok, ik heb gisteren een collega motorrijder gesproken die altijd met de druppel werkt. 
Omdat "onze" garage geen aparte voetgangers ingang heeft doe door Q-park geregeld wordt (deze q-park garage is niet openbaar, je kunt ook geen ticket nemen) heeft de druppel hier dezelfde functie als de transponder.

Gelukking, geen complete idioot dus ;)

Feit blijft dat de druppel bij mij niet goed werkt dan. Het advies van de collega was "blijven klagen.."  , daar heb ik geen zin in. Ik heb inmiddels een fijne locatie voor mijn transponder gevonden, en dan werkt nu goed ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

d'r Blieje

Karz,

Probeer eens een industriele magneet op de kop te tikken en bevestig deze onder je motor. Hierdoor wordt je motor in ieder geval eerder/beter gedetecteerd bij de stoplichten, en waarschijnlijk ook bij de parkeergarage.

In het kastje dat op marktplaats wordt aangeboden voor 25,00 euries zit waarschijnlijk niets anders  ;)
Blieve lache...8)

Mounty

Citaat van: karz op 05 maart, 2008, 08:40:20
Ok, ik heb gisteren een collega motorrijder gesproken die altijd met de druppel werkt. 
Omdat "onze" garage geen aparte voetgangers ingang heeft doe door Q-park geregeld wordt (deze q-park garage is niet openbaar, je kunt ook geen ticket nemen) heeft de druppel hier dezelfde functie als de transponder.

Gelukking, geen complete idioot dus ;)

Feit blijft dat de druppel bij mij niet goed werkt dan. Het advies van de collega was "blijven klagen.."  , daar heb ik geen zin in. Ik heb inmiddels een fijne locatie voor mijn transponder gevonden, en dan werkt nu goed ;)

Ik heb ook zo'n Qpark dinges..
Heb er zelfs een handleiding bij gehad waarin staat dat de knop/schijf voor het in en uit rijden is en de druppel voor het betreden van de garage via de voetgangers in en uitgangen. Het is goed mogelijk dat deze ook werken voor het in en uitrijden van de garage's, maar...er schijnt verschillende software gebruikt te worden als toegangscontrole etc....bij de een werkt het wel, bij de ander hapert het wel eens...

Ik zou , als je dat dinges drukknop geval in je auto wil laten een tweede aanvragen en deze open maken en een externe drukker erop maken zodat je de transponder ergens weg kunt stoppen en met een druk op een drukknopje in/op of aan je stuur de garage kunt in/uitrijden..

Mja..een beetje techniesch moet je dan wel zijn..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:35:11
Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
idd...80 euro pff...ik heb de eerste voor niks gehad..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: FZ_Ron op 09 maart, 2008, 14:36:36
Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:35:11
Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
idd...80 euro pff...ik heb de eerste voor niks gehad..

Ik dus ook en toen ik voor een tweede ging schrok ik wel een beetje en heb het dus niet gedaan.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:37:57
Citaat van: FZ_Ron op 09 maart, 2008, 14:36:36
Citaat van: QuattroFrits op 09 maart, 2008, 14:35:11
Een tweede kost als ik het goed heb 80 euro en dat heb ik er niet voor over, ik doe het wel met eentje.
idd...80 euro pff...ik heb de eerste voor niks gehad..

Ik dus ook en toen ik voor een tweede ging schrok ik wel een beetje en heb het dus niet gedaan.

je kunt natuurlijk nog een nieuwe complete set aanvragen 39.95euro..

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Dan is het 39,95 maar daar kun je toch behoorlijk lang voor parkeren.
Dan maar even aan de betaalautomaat wachten.
Je moet dan natuurlijk wel rekening houden met de sluitingstijd van de garage, wat je met zo'n setje dus niet hoeft.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Het is toch wat,

Een paar maanden terug had het systeem bij Il fiore zo'n problemen om mij op de bmw te detecteren. (Hij reageert dan wel op de transponder met een piep signaal, maar laat je niet door omdat er 'niets' staat volgens het systeem  :banghead4rv:)
Vooral bij het uitrijden stond ik 10 minuten op die knop te rossen eer ik naar buiten mocht.
En als ik niet naar binnen mocht keerde ik om en zette hem ergens anders neer, want er staan mensen te wachten.

Op een gegeven moment probeerde ik de garage niet eens meer.

Maar .. op een gegeven moment...hee...onderhoud ... zijn ze aan het doen daar.

En jawel hoor, het systeem werkt nu feilloos, 1 klik en doorrijden maar , ingang of uitgang.  Dat is .... met de BMW.
Kom ik met de Varadero... :banghead4rv:  kan ik het inrijden standaard vergeten, uitrijden is geen probleem ... inrijden gaat niet zonder tussenkomst van een q-park medewerker achter de intercom. En dat terwijl de varadero toch echt een grotere motor is :dunno:

Waarschijnlijk komt dat dan weer doordat de bmw een massief frame heeft en de varadero zo'n billig wiegframe met ielere buizen..

Zucht..  :cry:  nu ga ik maar weer met de bmw naar het werk..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

oppe fitske? Dwarske goes de 15 km met de draad-ezel vaker tegenwoordig (voordeel de zwemband is bijna weg ;) )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 16 september, 2008, 12:18:57
oppe fitske? Dwarske goes de 15 km met de draad-ezel vaker tegenwoordig (voordeel de zwemband is bijna weg ;) )

Proficiat  :roll:  toevallig ga ik idd ook wel eens op de fiets met hetzelfde doel :lol:  en dat is 20 km  :nana9oi:   . Dus mein dich mer nuks..

Maar het zou toch fijn zijn als ik kon parkeren, mijn baas betaald daar veel geld voor  :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

jij hoeft alleen maar berg af :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.