Buell XB12X Ulysses 2008

Gestart door DeWitte, 11 maart, 2008, 19:58:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Toen Buell in 2006 de XB12X Ulysses introduceerde, waren kenmerkende details van deze motor de hoge zit en lange veerwegen. Het werkterrein van de XB12X Ulysses was meer gericht op grindpaden en slechte wegen dan dat hij geschikt was voor off road. Nu heeft men de zithoogte wat verminderd en Buell heeft de motor in het segment "tour" geplaatst. De lagere zithoogte (2006: 841mm – 2008: 808mm) is verkregen door de montage van andere veerelementen en een lagere buddyseat (780mm tegen 808mm). Door deze ingrepen is de Buell ook meer geschikt voor kleinere rijders. Bij de andere vering zijn ook de banden aangepast, Pirelli Diablo Strada straatbanden hebben een plek gevonden om de lichtgewicht velgen. Een hoog windscherm zorgt voor meer wind protectie, en de handvaten zijn uitgerust met in twee standen verstelbare handvat verwarming. Aan de voorzijde is het hooggeplaatste spatbord vervangen door een standaard exemplaar uit de Lightning serie. Alle Buell XB12 luchtgekoelde 1203 cc motoren zijn voor 2008 opgewaardeerd en hebben een vermogen van 94 PK bij 5.500 TPM en 104NM bij 5.500 TPM. In de USA leveren dezelfde motoren overigens 10 PK en NM meer door de montage van een ander uitlaatsysteem. De remmen zijn hetzelfde als van de overige luchtgekoelde Buell modellen: een 375mm schijf met daarop een zes zuiger remklauw gemonteerd aan de 43mm UPSD voorvork. De Showa vering is volledig instelbaar aan de voor en achterzijde




Filmpje Buell XB12X Ulysses 2008
http://www.youtube.com/watch?v=9QOFVSy9bLM


Bron: motorcyclists
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away