Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??

Gestart door DeWitte, 07 oktober, 2005, 08:45:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Vaak vraag ik me af waarom iemand nou juist op die motor rijdt, terwijl ik me er helemaal nix bij kan voorstellen :? Juist ja geldt andersom ook;

In mijn geval, waarom een Gs (A) by Beemer :shock: kan niet allleen met je geestestoestand te maken hebben :mrgreen: tis een ongelooflijk lelijk hok met allerlei uitstulpels; a-symetrisch, bulkt niet van de pk's, veuls te duur :cry: tot zover de positieve kant van deze tractor.




In de praktijk blijkt dat lelijk hok ontiegelijk fijn te rijden en nog meer te sturen, z'n bijna onbeperkte reismogelijkheden ( je komt ze overal tegen  8) ) Z'n stoere uiterlijk wellicht? ook vast wel. Ik vind het nog steeds de motor met een smoel zo van wie doet me wat :mrgreen: . Daarbij opgeteld, z'n stuur, ergonomie, reis en technisch vernuftige kwaliteiten is ut mijn passie 8)

ook als bevoorradingsschip voor verbouwingen is ie handig 8)


Vast staat wel onomstotelijk; eenmaal gereden met een Gs is het vaak een liefde voor het leven. of Zou het toch alleen maar m'n geestestoestand zijn? :? BusaBerke zal zeggen het laatste :roll:  8) (waar zijn anders vrienden voor :cry: )

Daarbij vraag ik me dan weer af hoe kom je er in godsnaam op om bijv. een Hayabusa, een Bandit of een CBRXZXKTWEETIKVEEL te kopen.................. Vertel het me aub, want ik begrijp het niet:arrow:  :arrow:  :arrow:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Bij mij speelde een aantal dingen mee.
Ten eerste wilde ik een makkelijke stuurfiets, dus geen sportmotor aangezien ik daarbij juist last van mijn polsen krijg en linkerschouder. Daarnaast vind ik wel het uiterlijk van de meeste supersporters mooi. En toen de Fazer ook eenzelfde kuipje kreeg ala de R6 met die agressieve staande koplampen was ik snel over de streep. Daarnaast natuurlijk prijs/kwaliteit verhouding aangezien ik niet alleen motor rijdt maar ook nog graag een leuke auto heb  :lol:

Maar een mooie sportieve tourfiets wordt zeker de volgende motor. Denk hierbij aan de FJR. Er wordt flink gespaard  :wink:

Desmo-devil

Het is duidelijk dat ik bewust op zoek was naar een twee cilinder , met een ratelende droge koppeling, verouderde techniek, te weinig PK's,
buizenframe, en vooral duur in het onderhoud, logisch toch.
Begrijp je het nu ?

Karin

Citaat van: "Desmo-devil"buizenframe, en vooral duur in het onderhoud, logisch toch.
Begrijp je het nu ?

Tuurlijk, heel begrijpelijk.   :lol:

karz



Waarom een Tiller ?

Ok dat het een V-twin is snappen de meesten wel.

Toch is een TLR de eerste v_twin waar ik op reed en ik was meteen verkocht.
De brute roffel, het mega koppel geweldig.

Waarom geen RSV mille of een VTR SP1/2 , die sturen toch veel beter en zijn veel verfijnder en mooier.

Behalve dat de TLR wat minder kost als bovengenoemde motoren, is een TLR ook een sleutel / modificeer motor.  Hij heeft van fabriek af geen goede achtervering, en ook de injectie is vrij uit/aan en algeheel heeft de motor een bokkig karakter.
Dit is met wat modificaties die ik inmiddels ook uit heb gevoerd makkelijk te corrigeren (achtershock,voorvork,pc2,bos dempers).

Als je naar het blok van de TLR kijkt is dit gewoon een van de sterkste blokken wat je kan krijgen in het v-twin liter segment.

Verdere vind ik de lompe uitstraling geweldig, die doorgetrokken halvemaan lamp, die dikke daffyduck kont. De hele fiets is breed terwijl het voordeel van een twin ,zoals die bij de TLR geplaatst is, juist is dat de motor smal gehouden kan worden.

Lekker lage toeren rijden, lekker roffelen, vroeg terugschakelen en met een hoop gebulder een dorpje binnen rollen.
Geweldig ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"Het is duidelijk dat ik bewust op zoek was naar een twee cilinder , met een ratelende droge koppeling, verouderde techniek, te weinig PK's,
buizenframe, en vooral duur in het onderhoud, logisch toch.
Begrijp je het nu ?

Nope :? helaas :?  wrom????
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

1 foto zegt meer dan 1000 woorden :wink:





zeg nou zelf :!:  is 't geen lekker ding :mrgreen:  







:oops:

karz

Citaat van: "BoxerQ"1 foto zegt meer dan 1000 woorden :wink:





zeg nou zelf :!:  is 't geen lekker ding :mrgreen:  


Dat blok ziet er superruig uit.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Ik was eigenlijk op zoek naar een leuke sportieve motor voor heel weinig geld...Ik moest ook helm,broek,jas,handschoenen en onderhoudsmiddelen aanschaffen..
Had al naar verschillende GPZjes gekeken en evenzo veel informatie van internet gehaald over onderhoud etc....
Had er zelfs bijn ene gekocht maar was een paar uur te laat..

Niet getreurt...verder zoeken totdat ik een foto op marktplaats zag staan van een FZ750 uit 89. ben de dag erna meteen gaan kijken voordat ik ook maar een reactie heb gegeven.
Toen ik m in het echt zag was ik eigenlijk al verkocht..thuis meteen alles geregeld om deze te kunnen kopen. Die zelfde week heb ik m dan ook gekocht. Helaas was de zaak wel 3 weken gesloten maar ik heb geduldig (niet dus..) gewacht. Omdat ik van een goede vriend een XJR1300 van 2002 of 2003 thuis had staan welke ik mocht gebruiken omdat hij toch op vakantie was, was het wachten niet zo heel erg..maar toch..je eigen motor is fijner en rijd beter enzo..

en nog steeds ben ik een beetje trots op mijn motertje, ook al zijn err wat krasjes en scheurtjes op te zien, ook al is ie niet echt modern, maar toch met zijn 100 PK een lekker ding   :!:  :D  :!:

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gieskes

Hierbij dan ook maar ff de mijne....

Tis een Aprilia SL Mille, ook wel Falco genoemd.

Ik was op zoek naar een twin en bij het zoeken liep ik tegen dit type aan. Ik was meteen gecharmeerd van z'n looks, het design en de vraag 'wat is dit???' moest uiteraard beantwoord worden.

Nog maar wat meer informeren en onderhuids is de SL Mille identiek aan de RSV Mille qua techniek, motor, remmen, aandrijving etc...goed spul dus!!

Nou dan zat er niks anders op dan te rijden natuurlijk. Bij die zaak stond een VTR en deze dan. Natuurlijk eerst maar ff rijden op de VTR...leuk...aardig maar een beetje té aardig, niks sensatie, niks bijzonders eigenlijk.

Overstappen op de Aprilia enne....amai!!! Dit is het werk zène!! Wat een verschil  8) Dit is fun, dit is heftig!!!

Kortom....alles viel op z'n plek en ik moest 'm hebbuh!!

Ondertussen is er wel al een onderkuip opgezet (ziet er veel beter uit), LeoVince dempers erop voor de roffel en nog wat 'cheap horsepower', een andere chip dus.


oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

brit

momenteel nog in het bezit van volgende:



maar zoals eerder aangehaald te koop wegens...

heb tot nu toe enkel maar bmw gereden. niet omwille van de naam van het merk (het is mijn overtuiging dat er even en zelf mssch kwalitatievere motormerken zijn - zoals honda, ahum :wink: ), maar hoofdzakelijk omwille van de goede noteringen op de tweedehandsmarkt. heb ondertss 2 bmw's verkocht en qua prijs die ik ervoor kreeg heb ik toch geen ontgoocheling opgelopen.

vorig jaar viel mijn oog op de gs, voornamelijk omdat ik door de jaren heen steeds meer en meer km's begon te rijden (25k en meer per jaar). ik was dus op zoek naar een echte reismotor/kilometervreter. een ritje met de 1150gs van mijn broer en ik was meteen verkocht aan het concept GS (maar niet aan zijn looks!): ongelooflijk wendbaar, licht sturend, strakke wegligging, een voor mij voldoende windbescherming, het nodige comfort, ...

ik wou eerst de adv. versie kopen (had ondertss al geruchten over een r12gs opgevangen) maar ik moest algauw van dat idee afstappen omdat ik met mijn voetjes niet aan de grond kon wanneer ik op de motor zat :roll:

dan maar gewacht tot de 12gs uitkwam en 4 testritjes ondernomen. die was nog lichter, stuurde nog beter, was stukken innovatiever, had een nog betere windbescherming, schakelde beter, ... maar die 12gs heeft voor mij ook een stuk de degelijkheid van het GS concept teniet gedaan: enorm veel gebruik van plastic (tot zelfs plasticschroeven) dat ook nog eens de slechte eigenschap heeft te gaan rammelen na x aantal km's.

mijn 12gs heeft zoals zovele nieuwe bmw's de nodige problemen niet kunnen ontlopen (sommige van die problemen hebben mij toch ernstig doen twijfelen aan de kwaliteitsreputatie van bmw).

samengevat: het voorgerecht was subliem, het hoofdgerecht was lekker maar het toetje smaakte naar gort...

zou ik opnieuw voor dezelfde aankoop gaan? gezien mijn hernia is die vraag eigenlijk overbodig... maar toch, ik zou niet meer kiezen voor de 12gs. ik hou immers van wat afwisseling... en die gs vind ik nog steeds lelijk (maar éénmaal je rijdt zie je dat natuurlijk niet meer, en dat is nog steeds het belangrijkste).

grtz

DeWitte

kick hier dus maar eens :wink:

waarom nou juist die motor die jij hebt  :?: en niet waarom dat bepaalde model niet....

verklaar je passie 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

PatSpinner

Citaat van: "karz"[img]
Lekker lage toeren rijden, lekker roffelen, vroeg terugschakelen en met een hoop gebulder een dorpje binnen rollen.
Geweldig ;)

:stupid:
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

The Dominator

Citaat van: "Dwars"kick hier dus maar eens :wink:

waarom nou juist die motor die jij hebt  :?: en niet waarom dat bepaalde model niet....

verklaar je passie 8)

sja is makkuluk bij mij......

die ander is gepikt en dan maakt t niet meer uit op wat je rijd, als je maar rijd!! heb dus nu voor rijplezier gekozen en niet voor "the looks"

geld voor nne beemer had ik niet dus nu Vstrom 1000 :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl