Waarom nou juist die? Is je passie verklaarbaar??

Gestart door DeWitte, 07 oktober, 2005, 08:45:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Mijn fietske:


Tsja, als ik het goed beschouw is het de schuld van één of andere %$#@&*^! motordief dat ik momenteel Hayabusa rijdt.

Jaren geleden was ik de trotse bezitter van een rood/zwarte Suzuki GSXR1100. Precies dezelfde zoals Samurai nu heeft.
Ik had destijds totaal geen intentie om er afscheid van te gaan nemen.
Het was echt een motor naar mijn hart: karaktervol, rauw en krachtig.
Ik gebruikte hem nooit voor woon-werk verkeer, maar werd hiertoe gedwongen toen mijn toenmalig VW Golf weer eens stuk ging.

Dus: ik lekker met de motor werken, hetgeen in mijn baan als project-engineer niet praktisch is, maar het moest nu eenmaal.
Dat is precies 2 dagen goed gegaan.
De derde dag was de motor gestolen. Hij stond nota bene nog onder het raam van mijn kantoor en op een zeer overzichtelijke hoek voor voorbijgangers!

Toen de centen van da verzekering binnen waren had ik de volgende motor al gekozen: een CBR900RR Fireblade, hetgeen achteraf een zeer slechte keuze bleek (voor mij dan........  )
Mijn keuze was op de F.B.  gevallen omdat de GSXR1100 destijds al niet meer nieuw verkocht werd, waarbij de laatste watergekoelde modellen alleen maar steeds zwaarder en lomper werden.
Néén ditmaal moest het een lichtvoetige motor worden. Suzuki had in het zwaarder segment alleen de RF 900 in de aanbieding, maar die heeft mij nooit helemaal kunnen bekoren.
De F.B. is mij op den duur steeds slechter gaan bevallen.
Ik kon niet wennen aan het hoogtoerige karakter van de motor. Om bij het betere bochtenwerk met de R1's enz. mee te kunnen moest ik het ding vanwege gebrek aan koppel, bij uitaccelereren werkelijk helemaal uitknijpen, en dat is gewoon niet mijn rijstijl.
In die tijd reed ik nog regelmatig naar buitenlandse GP en SBK wedstrijden toe, en  bleek de sportieve zithouding tijdens lange ritten (300+ km) toch net iets te veel van het goede.
Nee, die F.B. was geen motor naar mijn hart.  :
Destijds zat ik net in de situatie dat we ons eerste huis kochten, constant verbouwden en vervolgens ons eerste kind zich aanmeldde. Weinig financiele ruimte voor een andere motor dus ......

Toen het financieel wel weer kon, kwam er meteen een andere machine. Ik heb destijds zwaar staan te twijfelen tussen en Hayabusa of een Blackbird.
De Hayabusa was lelijker en duurder dan een Blackbird, waardoor mijn keuze op de laatse viel.
Die B.B dat was tenminste weer eens andere koek. De zithouding, het koppel en vermogen en het complete pakket was gewoon dik in orde!!
Ik heb met de B.B. een prachtige rit door de Vogezen, Alpen en Dolemieten gemaakt, echt een super-reismachine!
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De Hayabusa bleef aan mij trekken. Als echte Suzukifiel heb je dan niet veel meer nodig om de overstap te maken.

Ca. 1,5 jaar na aanschaf van de B.B. stond er plotseling een Hayabusa te koop bij Rosa motoren.
Holy Shit!!!!!!!!
Een prachtige rood /zwarte...........
Omdat 'ie van een monteur was, kon mijn B.B. niet ingeruild worden, maar het was inmiddels te laat.  
Er moest een Busa komen!
Vervolgens heb ik maanden lang dealers in zuid Nederland bezocht en internet afgestruind.
Het leek niet te gaan lukken. De aangeboden rood/zwarte exemplaren waren niet naar mijn zin, afgeragd enz.
Op een bepaald moment zie ik op internet een advertentie staan van een '99 er Busa die net 7000km gelopen zou hebben - in Zeeland.
Het bouwjaar was hetzelfde als mijn B.B. dat was jammer, maar dat kilometrage was ongekend laag en interessant.
De kleurstelling was óók niet zwart rood, maar bronskleurig.
Maar de kleur had al geen prioriteit meer, een Busa was mijn prioriteit!

Meteen gebeld, en het verhaal klonk goed.
Er was alleen één ding.............. men was exclusief-Suzuki dealer en de verkoper wilde bedenktijd om te zien of hij wel een Honda ipv een Suzuki in de showroom wilde hebben................ een man naar mijn hart!

Na diverse telefoongesprekken waarin we elkaar over en weer de motoren exact beschreven werd de deal beklonken, en toog ik met een B.B. en een pak geld naar Zeeland.
De motor die ik daar aantrof verkeerde werkelijk nog in showroomconditie, gewoon super!
De testrit was overweldigend. Op papier verschillen de B.B. en de Busa niet zoveel, maar op de weg dus wél.
Héérlijk, eindelijk weer een echte Suzuki met een surplus aan koppel en vormogen. Tel daarbij op dat de Busa lekker rauw is, zoals een echte Suzuki betaamt en dat 'ie net iets sportiever stuurt dan de B.B. dan weet je dat dit de motor naar mijn hart is.

Na 2 jaar Hayabusa ben ik nog steeds verknocht aan dat ding.
Een motor blijft gemiddeld 2,5 jaar in mijn eigendom, maar deze blijft voorlopig nog.
Het feit dat 'ie onbegrensd is en in de redelijk exclusieve koperkleur is, maakt hem voor mij nog specialer. Het wordt een collectors-item, neem dat van mij aan!
Maar de Busa heeft ook een ongekende uitstraling. Iedereen kent het model en vinden hem prachtig óf juist nog te lelijk om tegen aan te pissen.
Maakt niks uit, dit is geen motor van 13 in een dozijn.
Het model wordt al 6 jaar in ongewijzigde vorm verkocht, dat is redelijk uniek in dit segment.

Jong en oud is geïmponeerd door de snelheidsmeter die tot 340 reikt. Iedereen wil weten hoe hard ik er al mee gereden heb, en is vervolgens teleurgesteld als ik vertel dat ik nog nooit voluit gegaan ben.
Hoeft ook niet, ik prefereer koppel boven topsnelheid.
Suzuki zal toch met iets heel speciaals op de markt moeten komen om mijn Busa en ik te laten scheiden!

(een tip voor Mr. Suzuki-San: misschien ooit nog een 2.0 liter V6 busa met 200 Nm koppel en droog max 190kg -please-please ?!?!?!?!)



Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

Waarom nou juist een HD? Ik heb wel 100 redenen!  :D


They're made in North America. Most of their components, anyway.
They're loud (or they can be with a little help).
They're beautiful.
Everyone wants to own one.
There are thousands of accessories available, so you can make your     Harley uniquely yours.
They can be painted outrageous colours, with strange murals, and no one thinks they look terrible or silly. They just look like Harleys.
There are more Harley mechanics around than for any other bike.
Even an old, beaten up one looks good.
They have a long, rich history and heritage.
Anyone can ride one.
Everyone recognizes a Harley.
You can get a Harley tattoo.
You can get a Harley bumper sticker.
They hold their value, most of it, even years later.
There are songs about riding Harleys. There are even collections of Harley music on CD.
You can find more Harley parts at swap meets and flea markets than for any other bike.
You can get a loan to buy a Harley easier than most other motorcycles.
You can buy a fully-dressed Harley with a radio; comfy seats with armrests; a big, useful windshield; solid saddle bags and a trunk, and no one thinks you're an old fart when you ride it.
You never have to wonder how to spend your extra money.
You always know there's something appropriate you can give as a gift to a Harley rider.
You can join a HOG chapter, wear a patch and pretend you're a one-percenter on weekend rides, then go back to your real life on week days without getting into serious trouble.
An old Harley rusting in a barn is probably still worth something to someone.
When your Harley is stored away for the winter, you never feel ridiculous when you go to the garage to sit on it or polish a little chrome.
When you say you're going to clean the bike, your spouse will always know what you're up to for the next few hours and not have to worry.
It can make you smile on a bad day.
It gives the local police a way to earn their salaries and keeps them wondering if you're a badass biker or maybe really an influential judge or lawyer under those leathers.
It gives you the opportunity to try out every metal polish and auto cleaner in the hardware store.
Every man's second childhood is more fun on a Harley.
Even a small Harley is a big bike.
You don't have to wear a lime-green and purple leather body suit to ride a Harley.
You're more willing to go out and pick up milk and the newspaper if you can ride to the store on your Harley.
You can wear a Harley cap and not look as silly as 99 per cent of people who wear baseball caps (except of course backwards, which immediately identifies you as a dweeb regardless of the brand name... Remember: people who can't figure out which way a hat goes on are also poor prospects for mates.).
Unlike sport bikes, you don't need to visit your chiropractor after riding a Harley for more than 15 minutes.
You never have to explain or apologize for your choice or ride.
No one ever asks you to race them.
There's something infinitely satisfying about that big-twin rumble.
You always have something to talk about with other Harley riders.
You can always find an after-market part for any Harley, no matter how old it is.
The chrome is on all the right parts, but you can always add more or take some off and it still looks good.
If you own two Harleys, people get even more jealous than if you have just one.
They have only one carburetor to adjust.
They're always in style.
If you ride another motorcycle at 40, people think you're either crazy or haven't grown up. If you ride a Harley at 40, people think you're young at heart and have style.
Harley riders always have something to talk about at parties.
Sure you can ride other motorcycles to Daytona and Sturgis, but why?
Women riding Harleys look sexy, confident and independent.
Cleaning your bike becomes an act of love and respect - almost worship - with a Harley.
Harley riders have a better sex life. Honest!
Harley riders are recognized worldwide. Wear a Harley cap or T-shirt anywhere in the world and someone will walk up and talk to you about your bike.
People can argue endlessly about the technical advantages and ergonomics of other motorcycles, but when it's all been said, Harley riders get on their bikes and ride away with a smile.
Harley riders always have a wrench handy to loan someone.
Harley riders never have to worry about their Harley-riding friends asking to borrow money.
Harley riders learn to say 'No' early to people who ask to borrow their bike. This skill is useful when dealing with sales people, Jehovah's Witnesses and children.
Harley riders always turn heads going through the center of town.
Harley owners can (almost) always get a loan (although they may not be eligible for a Harley Davidson credit card simply because they own a Harley!... or a house, a computer, another motorcycle and a car... or have a steady job and no significant debt... maybe you have to be Bill Gates to qualify, because I have all the rest and I still didn't qualify).
Harley riders don't have to worry about their bikes being outdated by new technology.
Long-term marriages are safer with a Harley because the husband will be too preoccupied with the bike to bother meeting other women. And the wife always knows where hubby is when he's not in the house... he's in the garage, polishing something or out riding around town showing off.
When someone asks "What do you ride," everyone understands "Harley." They don't care what the model is. If you tell them a GSX... or a CBR... or an Intruder... or an ST100... or any of these makes, you have to explain who makes it and what kind of bike it is. Note the eyes of your audience glazing over...
You meet more people at bike shows and rallies who ride Harleys.
Speed doesn't matter on a Harley.
Harleys even make good rat bikes.
You can ride a Harley in rodeo and field day competitions at bike rallies (try riding a sport bike in the barrel push... or the weenie bite).
If you want speed and power, you can buy a Buell and still have a Harley. And when people ask you what it is and you tell them, they get a wonderful look of amazement and say things like "Gee, I didn't know they made one like that..."
There are more Harley riders at any gathering than any other bike rider.
Harley still offers demos and test rides.
No matter that he rode a 1953 Triumph Thunderbird in his role, everyone still believes Marlon Brando rode a Harley in the movie The Wild One. Harley makes its own mythology.
When you do the wave to another Harley on the highway they wave back.
Every other issue aside, Harley takes pride in its people, and its people take pride in Harley. Harley Davidsons aren't built on a faceless assembly line that cranks out motorcycles by the ton, it isn't just a product pumped out for consumption. It's made by people who care, for people who believe in it.
You get more grins per mile, even in the rain!
You dont need to understand "double overhead cam's" to maintain them.
Harley riders understand that if you have 2 Harley's you are not rich, if you have 2 harleys you have no money at all!
Non-Harley riders will never borrow your tools...no metric!
Harley Davidsons feel better than any other bike. You can feel the rumble pulse through you as you ride.
You don't have to drop the engine out to work on it.
You can find any style of seat for every year.
You can build one from the ground-up, and everyone thinks its cool.
If you have to ask or have it explained, you wouldn't understand.
They can get you laid!
The older you are the better; the idle helps keep your pacemaker synchronized...
Simply put, "They're big, they're bad, and they look good!!!!!
So you can have nice, wide, soft seat to fit your old, wide, soft butt.
When people ask "Isn't there a waiting list?", you can tell them "Yeah, I waited 33 years and 9 Jap bikes"
Harley salescritters gotta eat to
Help keep your neighbors from sleeping away their whole weekend!
You can do your part to keep the highways properly lubricated.
Lots of extra protein from those bug hits while rollin' on and smilin' wide!
Remember those old-time vibrating excercise belt machines? Think of all the flab you can shake off just going to the grocery store!
Let's just think of them as the Winnebago of motorcycles -- room for everything you ever wanted to bring along... and then some.
It's a piece of physical fitness equipment -- you have to make sure that you are in shape, just in case you ever have to stand it back up.
You don't have to explain your mid-life crisis in detail -- "got a Harley" will suffice nicely.
If someone cuts in front of you in traffic, then sees you in the mirror, you have the "Biker on a Harley" intimidation factor on your side.
If you get stuck in boring business meetings, you can always think about that stretch of back road with the big sweeping turns.
"Honey, it's economical -- gets GREAT gas mileage!"
You can putz along at 20MPH, and still look dangerous.
If things got bad, you could melt it down and have enough iron to build a locomotive.
Think of it as "dry cleaning" for your brain -- hop on and do a few miles, and it's amazing how much clearer things are.
You have a great excuse to wear really old jeans - "He rides a Harley" explains it all.
You get to hear that neat "plop" sound that comes as their jaws hit the pavement.
Relieve eye strain and muscle tension -- crank it up and shake 'em around for a while.
When someone asks what color it is, you can answer "mostly chrome"!
Because you've wanted one since you were 11 years old, and that was a very long time ago!

:D
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

:shock: Where haal you de kal from, suck you that out your doim? :rofl:



That's pas engelish wa. :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Schmetzke


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: "QuattroFrits":shock: Where haal you de kal from, suck you that out your doim? :rofl:

That's pas engelish wa. :rofl:

If i had to explain Harley Davidson, you wouldn`t understand it  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

May Day

CiteerThere are more Harley mechanics around than for any other bike.
You can find more Harley parts at swap meets and flea markets than for any other bike.
Harley riders always have a wrench handy to loan someone.
You can do your part to keep the highways properly lubricated.

en dan vragen ze zich af hoe we aan die vooroordelen komen  :roll:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

HD4ever

Citaat van: "May Day"
CiteerThere are more Harley mechanics around than for any other bike.
You can find more Harley parts at swap meets and flea markets than for any other bike.
Harley riders always have a wrench handy to loan someone.
You can do your part to keep the highways properly lubricated.

en dan vragen ze zich af hoe we aan die vooroordelen komen  :roll:

When people ask "Isn't there a waiting list?", you can tell them "Yeah, I waited 33 years and 9 Jap bikes"  :rofl:

Heb afgelopen Zaterdag de Kawa Vulcan verkocht, dus ik ben nu eindelijk 100% Jap vrij en dat duurde gelukkig voor mij maar 25 jaar en 7 Jap bikes. !!  :nana9oi:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

waarom een SM en waarom een Husqvarna

De reden dat ik voor een supermotard heb gekozen is dat ik voorheen heb gecrosst maar toch een beetje het comfort wou hebben van een wegmotor (banden) en omdat ik meer heb met gooien en smijten dan met 250 over de snelweg jakkeren.

de reden dat ik een Husqvarna heb gekozen is dat ik geen jappanse offroad/ SM  wou hebben.
Smells like rubber