BOVAG: Geen accijnsverhoging brandstof

Gestart door suzuki-girl, 26 april, 2008, 21:02:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch



Door hogere prijzen al 60 miljoen aan extra BTW ontvangen

BOVAG doet een beroep op de politiek om de accijns op diesel en LPG per 1 juli niet te verhogen. Gezien de recordprijzen van motorbrandstoffen en de daaruit voortvloeiende extra inkomsten voor de schatkist is een verlaging eerder op zijn plaats.

Door de extra BTW dankzij de hogere prijzen voor autobrandstoffen vloeide er in 2007 zo'n 60 miljoen extra naar de schatkist. Dit jaar is dat niet anders, want de brandstofprijzen blijven stijgen. Pomphouders worden van die hogere prijzen geen cent beter, want zij krijgen een vast bedrag per liter. De BTW is echter een percentage en dus stijgen de overheidsinkomsten met elke prijsstijging mee.
BOVAG pleit dan ook voor het schrappen van de voorgenomen verhoging van de brandstofaccijnzen op 1 juli. Diesel wordt op die datum 3 cent per liter duurder en bij LPG, nota bene de meest milieuvriendelijke reguliere brandstof, gaat de accijns 1,5 cent omhoog.
BOVAG wil ook dat de jaarlijks indexatie van de brandstofaccijns op 1 januari achterwege wordt gelaten. Dat laatste heeft de overheid per 2006 al eens eerder gedaan, omdat ook in 2005 sprake was van een forse stijging van de brandstofprijs.

60% (oftewel 94,7 eurocent) van de huidige consumentenprijs voor euro95 benzine gaat momenteel reeds naar de schatkist. Ook van de dieselprijs strijkt de overheid bijna de helft (47%) op in de vorm van accijns en BTW. Door de voorgenomen accijnsverhoging en de stijging van de BTW van 19 naar 20% op 1 januari 2009, stijgt het schatkistaandeel al maar verder.

De overheidsinkomsten door BTW op benzine, diesel en LPG waren in 2007 zo'n 300 miljoen euro hoger dan in 2004 als gevolg van prijsstijgingen (waarbij afzet (in liters) van benzine nagenoeg gelijk bleef en de afzet van diesel licht steeg). In totaal ontving de overheid in 2007 ruim 8,7 miljard euro aan BTW en accijns op brandstoffen.

Bron: motornieuws.nl
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Ik moest op vakans ff tanken, ik kom bij een pomp in Vlissingen en schrik me hartstikke te pleuris :shock: 1.54 voor ne liter euro 95.  Ik tank normaal altijd op ut belsch, dus was ik me niet bewust van het prijsverschil tussen belsch en nederland. :?
Smells like rubber

B-Witch

Citaat van: Steefke™ op 01 mei, 2008, 20:33:39
Ik moest op vakans ff tanken, ik kom bij een pomp in Vlissingen en schrik me hartstikke te pleuris :shock: 1.54 voor ne liter euro 95.  Ik tank normaal altijd op ut belsch, dus was ik me niet bewust van het prijsverschil tussen belsch en nederland. :?

Ik zou niet weten wat een litertje op het belsj kost, zit daar dan nog veel verschil in :dunno:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Als je maar doorsnee maar 20 ltr tankt dan doet 't niet zo'n pijn  :lol:
en een koekblik heb ik niet :worship-cool:
ik ga echnie op jacht naar de goedkoopste sprit :roll:

over 10 jaar is de sprit toch op  :-X


DeWitte

nee hoor, sprit zal stervensduur worden doordat voornamelijk china en een deel 3e wereldlanden aan een (flinke) opmars qua economie bezig zijn. En dat die domme Amí's gewoon niet willen inzien dat het met minder ook kan, dat zie je ook nu voor staal en graan bijv (prijsstijgingen tot 300%) , maar op? de 1e 100 jaar zeker niet.

ik tank tegenwoordig ipv diesel : PPO (zonnebloemolie en slaolie van de aldi/lidl) (1-1) scheelt al 50ct per liter :yes6rs: loopt er net zo goed op en geeft een lekker geurtje voor iedereen die achter me kachelt :rofl: (je krijgt er honger van :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

kreeg pas geleden eenmaailtje met een beetje stof om nae denken :twisted:

Om eens een minutje over na te denken....
(begrijpen doen we toch niet)

Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....

Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-),
kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie kostte toen 60 Dollar.
Dus 1 vat kostte 72 Euro.
Aan de pomp betaalden we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.


In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden maart, nu dus....,
krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......


En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !

Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Citaat van: Suzuki-Girl© op 02 mei, 2008, 05:21:47
Citaat van: Steefke™ op 01 mei, 2008, 20:33:39
Ik moest op vakans ff tanken, ik kom bij een pomp in Vlissingen en schrik me hartstikke te pleuris :shock: 1.54 voor ne liter euro 95.  Ik tank normaal altijd op ut belsch, dus was ik me niet bewust van het prijsverschil tussen belsch en nederland. :?

Ik zou niet weten wat een litertje op het belsj kost, zit daar dan nog veel verschil in :dunno:

Ik betaalde vorige week nog 1.39 bij Oztank in maasmechelen.
Smells like rubber

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 02 mei, 2008, 09:06:07
nee hoor, sprit zal stervensduur worden doordat voornamelijk china en een deel 3e wereldlanden aan een (flinke) opmars qua economie bezig zijn. En dat die domme Amí's gewoon niet willen inzien dat het met minder ook kan, dat zie je ook nu voor staal en graan bijv (prijsstijgingen tot 300%) , maar op? de 1e 100 jaar zeker niet.

ik tank tegenwoordig ipv diesel : PPO (zonnebloemolie en slaolie van de aldi/lidl) (1-1) scheelt al 50ct per liter :yes6rs: loopt er net zo goed op en geeft een lekker geurtje voor iedereen die achter me kachelt :rofl: (je krijgt er honger van :mrgreen:)



:mrgreen:
Smells like rubber

Yvil

Citaat van: BMWhub op 02 mei, 2008, 09:32:52
kreeg pas geleden eenmaailtje met een beetje stof om nae denken :twisted:

Om eens een minutje over na te denken....
(begrijpen doen we toch niet)

Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....

Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-),
kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie kostte toen 60 Dollar.
Dus 1 vat kostte 72 Euro.
Aan de pomp betaalden we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.


In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden maart, nu dus....,
krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......


En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !

Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....


Hier had ik het laats met mijn vriendin over!!!  :evil:
Daar kom je met je hoofd toch niet bij!! Kan ik me
echt zo kwaad over maken he... Maar wat doe je
eraan  :dunno: Dat is misschien nog wel het meest
frustrerend. Je weet het maar kunt er weinig tegen
beginnen...  :?


@Nippon

over 10 jaar kun je alleen nog maar met een creditcard tanken die door de overheid geladen wordt met maar 100 ltr/maand  :yes6rs:

en of je nu gebruikt voor te ontvetten,het aansteken van een BBQ of in je ketel gooit, maar daar moet je 't mee doen  ;)

net als in Iran  :roll:

trouwens nu ik erover denk  :roll:


heeft 't wel nog zin om een nieuwe motor te kopen
Mhhhhh...... gewoon eng waar ik al niet bij stil sta  :rofl: