Waar gaan voor motoroccasion

Gestart door Jor, 04 mei, 2008, 18:43:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jor

Welke zaken hubbe ver in de buurt liggen die fantsoendelike occasions hubbe,
Zech maar tot Eindhoven of zwao, moag over de grens heen zin.
ich weit eigenlik nog neet wat ich zoaw wille....
*Motoport echt
*motoshop margraten
*mti echt
*
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

DeWitte

allein gebroekt kopen? absoluut (en allein mer) in Deutschland kaufen  :yes6rs: :worship-cool:: Gank mer ins bei www.Kohl.de (zweiradtref) kieken: es te doa niks vings, tsja dan weet ich ut ooch nit mie :lol: me ooch particulier kins te good kope in deutschland: vaak beter onderhouden motoren mit meer accesoires. :yes6rs:

bij inruil wead ut al weer get lestiger uiteraard want dan mos te hie zaken doen: ich zou eerst hie verkopen en dan in Deutschland goa sjoppe: kiek es op www.mobile.de : motoren um gek van te weade :worship-cool:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Wil je je motor inruilen ?  Dan kun je het buitenland vergeten denk ik ?

Vergeet bikes-unlimited (ex haselier ) niet. Daar kun je goed zaken doen :yes6rs:

Wat heeft de TLR gelopen inmiddels ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

47128 km , dat is eigenlijk ook wel de reden dat ik eens ben aant rondkijken.
Als ik wat vind en ik krijg de tlr goed verkocht dan doe ik het wel,
anders rijd ik er nog een seizoen op....
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

B-Witch

Ik zeg: naar motoport in Echt gaan, die geven iig fatsoenlijke prijzen terug.
(met Kenny of Tjieu onderhandelen dan wel).
Ik heb daar met de Bandit en de eerste GSR hele goede deals gedaan.
Zo goed zelfs dat de heren in Margraten mij zelfs het advies gaven om daar te kopen.
Schepers in Brunssum zei hetzelfde, en om mij heen hoor ik vaker dat de motoport goeie prijzen terug geeft.
En met een beetje onderhandelen op een andere motor heb je toch al gauw een lekker voordeel  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: Suzuki-Girl© op 05 mei, 2008, 11:01:28
Ik zeg: naar motoport in Echt gaan, die geven iig fatsoenlijke prijzen terug.
(met Kenny of Tjieu onderhandelen dan wel).
Ik heb daar met de Bandit en de eerste GSR hele goede deals gedaan.
Zo goed zelfs dat de heren in Margraten mij zelfs het advies gaven om daar te kopen.
Schepers in Brunssum zei hetzelfde, en om mij heen hoor ik vaker dat de motoport goeie prijzen terug geeft.
En met een beetje onderhandelen op een andere motor heb je toch al gauw een lekker voordeel  ;)

In all fairness, ze geven goede prijzen terug, maar daar prijzen ze hun voorraad ook op. Dus eigenlijk is dat een beetje een sigaar uit eigen doos.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

#6
Ben ik dus niet geheel met je eens Karz, in beide aankopen gewoon normaal kunnen onderhandelen over de prijs.
En natuurlijk hun willen ook wat verdienen, je kan niets voor niets verwachten.
De prijzen van motoport liggen om en nabij de normale prijzen bij iedere andere dealer.
Je kan echt niet verwachten dat ze de motoren aan particulier prijzen wegdoen.

You may own the bike, but the bike possesses you.

Jor

Dat is waar...
Ik denk het is bevrijdingsdag zullen wel wat motorzaken open zijn maar neen!!
Alles dicht behalve bike unlimited, die had niet veel staan van wat ik zoek.
Behalve de oude duuc van Kars , ma ik heb er al een gehad van Kars
(is trouwens wel goed bevallen  :cool:) en een bmw r1150 rockster,
rijd leuk ma ook niet meer dan dat....
Vindt de bmw r1100s wel mooi, weet hier iemand iets over die bike
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

#8
Citaat van: Suzuki-Girl© op 05 mei, 2008, 12:17:58
Ben ik dus niet geheel met je eens Karz, in beide aankopen gewoon normaal kunnen onderhandelen over de prijs.
En natuurlijk hun willen ook wat verdienen, je kan niets voor niets verwachten.
De prijzen van motoport liggen om en nabij de normale prijzen bij iedere andere dealer.
Je kan echt niet verwachten dat ze de motoren aan particulier prijzen wegdoen.



je schrijft niets wat mijn stelling weerlegt ? Ik schreef nergens dat je er niet zou kunnen onderhandelen.


Wie heeft het over particulier prijzen. :dunno:
Kijk bijv hier eens naar de prijzen voor die 2 TLS-en  (die zilveren hebben ze al 10 jaar staan geloof ik).
De particulier prijzen zijn 3500-4000.  Dat is wel een groot verschil. Kijk es naar wat hun aprillias moeten kosten :shock:.
Dat is bij andere dealers echt niet zo.

Als ik naar de prijs zonder inruil zou vragen, zouden ze er zo 1000 euro vanaf slaan (is met mijn witte RS ook gebeurt die heb ik daar gekocht) m.a.w. Als ik mijn fiets zou inruilen zou ik de gangbare koers krijgen met 1000 euro erop en denken dat ik veel voor mijn oude fiets terugkrijg. Sigaar uit eigen doos dus.

Het is niet kwalijk, het is hetzelfde als de motor goedkoper maken en minder inruil geven. De klant heeft er wellicht dan ook een beter gevoel over. Dat is prima.
Maar het is niet zo dat ze per saldo veel voor je fiets teruggeven. Dat is fictief. Dat ze veel toegeven met onderhandelen is dus ook fictief. Ze hebben gewoon een marge waar je niet goed van wordt.

Dus advies, kopen bij motoport kan gerust, blijf moeilijk kijken bij de prijsonderhandeling want er kan veel vanaf :yes6rs:







sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: Jor op 05 mei, 2008, 12:51:01
Dat is waar...
Ik denk het is bevrijdingsdag zullen wel wat motorzaken open zijn maar neen!!
Alles dicht behalve bike unlimited, die had niet veel staan van wat ik zoek.
Behalve de oude duuc van Kars , ma ik heb er al een gehad van Kars
(is trouwens wel goed bevallen  :cool:) en een bmw r1150 rockster,
rijd leuk ma ook niet meer dan dat....
Vindt de bmw r1100s wel mooi, weet hier iemand iets over die bike

Stond ie er nog ?   Hij staat nog niet op de site. Ik meen dat hij er al een koper voor had.

Die rockster is ook wel mooi.  De triumph speed triple van courage staat er ook .

De r1100s heb ik ook naar gekeken. Is niks mis mee, is iets sportiever als de r1100rs wat ik heb.  10 pk meer ofzo.
Leuke fiets , kun je ook rustig kopen met +60 K erop , beter nog zelf, dan weet je tenminste dat de bak enzo ook goed is.
Als je ene koopt probeer dan ene te vinden met zoveel mogelijk opties. Als je ze later erop wil dan wordt het duur.

Bij motoport staat een  hele mooie gepimpte , wel behoorlijk duur, maar ze geven je vast 7k terug voor de TLR als je die koopt  :naughty:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

#10
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

DeWitte

ik zeg probeer de Tiller eerst es (nu bijv.) via internet te verkopen en ga dan sjoppe in Deutschland
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Jor

Dat is ook de bedoeling Dwars, maar ik moet eerst iets vinden wat me bevalt,
heb liever ff 2 motors in de garage staan daan ff geen een motor.

2 motors in de garage zijn ze hier toch al gewend  :yes6rs: :mrgreen:
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Desmo-devil

Ik heb ook goede ervaringen met inruil bij motoport Echt en kan niet zeggen dat de fiets
die ik daar gekocht heb duurder was dan bij anderen.

Toledo

http://www.beerensmotoren.nl/    goed zaken kunnen doen toen ik m'n GS gekocht heb, heeft altijd wel een leuk aanbod in motoren staan vind ik.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017