Opzienbarend motorgerelateerd nieuws

Gestart door DeWitte, 09 oktober, 2005, 14:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

Bron: Brabants Dagblad



Op de A17 is afgelopen zaterdag tijdens een snelheidscontrole een mobiele camera vernield. Rond twee uur in de middag stopte er een motorrijder met duopassagier bij de camera, waarna de duopassagier afstapte en met een hard voorwerp de camera vernielde.

De agent van de Korps Landelijk Politie Diensten was vlak bij de camera toen de vernieling plaats vond. Helaas voor hem kwam hij te laat om de duopassagier aan te houden. De motor was niet voorzien van een kentekenplaat en beide personen droegen een donkere integraalhelm.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Youp

en eigenlijk kan ik het helemaal niet erg vinden...
opeloos benzine verslaafd...

Joepie1958

Ik wel, zo kopen namelijk een nieuwe van onze belastingcenten, dus jij en ik moeten dat ding gewoon betalen.
En stel je eens voor dat ze niet die camera maar jouw motor even een paar tikken gaven, dat zou IK niet zo erg vinden maar JIJ zou toch mooi met de schade zitten :oops:  :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Youp

Citaat van: "Joepie1958"Ik wel, zo kopen namelijk een nieuwe van onze belastingcenten, dus jij en ik moeten dat ding gewoon betalen.
En stel je eens voor dat ze niet die camera maar jouw motor even een paar tikken gaven, dat zou IK niet zo erg vinden maar JIJ zou toch mooi met de schade zitten :oops:  :oops:

als ze er geen moeten vernieuwen zetten ze ergens anders wel een compleet nieuwe er bij ;)
opeloos benzine verslaafd...

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

KLPD'ers bekeuren bijna 1000 aso's buiten diensttijd

Bron: Telegraaf

Agenten van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) hebben in de periode van juli 2005 tot en met januari 2006 bijna duizend weggebruikers bekeurd via het Meldpunt Asociaal Verkeersgedrag.

De meeste bekeuringen werden geschreven voor rechts inhalen en door rood rijden. Ook zagen de dienders chauffeurs zonder reden op de vluchtstrook of over doorgetrokken strepen rijden.

Sinds 1 juli hebben alle Algemene Opsporingsambtenaren van het KLPD het recht asociaal verkeersgedrag aan het meldpunt door te geven. Dankzij deze constructie kunnen politiemensen bestuurders ook buiten diensttijd mensen bekeuren. Volgens het KLPD Magazine is dat in totaal 992 keer gedaan. Van de ongeveer 2400 Algemene Opsporingsambtenaren hebben er 327 minstens één keer gebeld.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Citaat van: "WhomBom"Vuile ratten  :evil:
:stupid:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Dat zijn de linkste :? , die 327 hielenlikkers van dhr Spee.:guns:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

mss een oproep plaatsen tot burgerlijke ongehoorzaamheid en allemaal onze kentkekenplaat eraf schroeven ??? :?

vindt dat ding toch lelijk :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

Citeer
Woordvoerders van de Nederlandse motorrijders hebben het compleet gehad met onderzoekers, experts en parlementariërs van de Europese Unie die allerlei regeltjes verzinnen waaraan motorliefhebbers zich voortaan in het verkeer moeten houden. In De Telegraaf van vandaag zegt Joost Overzee, chef-redacteur van het toonaangevende blad Motor Magazine, zich groen en geel te ergeren aan ''leken die werkelijk álles over motorrijders zeggen en in lijvige rapporten publiceren, waarna 'Europa' de duimschroeven opnieuw verder aandraait.''

Overzee: ''Een béétje gechargeerd zou je kunnen zeggen dat als al die lieden hun zin krijgen je voortaan een machientje met amper 15 pk mag bezitten en dat de coureur gekleed in oogverblindend - en dus veilig - oranje hesje maximaal 30 kilometer per uur mag rijden.''

Onlangs zijn er in binnen de Transportraad de EU weer twee voorstellen gedaan die motorrijden veiliger moeten maken. Het eerste voorziet in een driestappenrijbewijs. Voor Nederland komt het er zeer waarschijnlijk op neer dat 18-jarigen pas na vijf jaar (en drie verschillende rijexamens) op lichtere machines van achtereenvolgens 11 Kw (15 pk) en 34 Kw (48 pk) te hebben gereden, een qua vermogen zware motor mogen beklimmen. Het tweede EU-rapport meldt dat de 'energie-efficiëntie' van motoren veel te laag ligt, en het huidige vermogens- en prestatieniveau juist veel te hoog. Als alternatief wordt een 1-cilinder van maximaal 650 cc met automatische versnellingsbak voorgesteld.

Overzee: ''Een één cilinder automaat van 650 cc bestaat niet eens. Wat een gewauwel. Wie moet die bouwen, die bollebozen van de EU zelf?''

Onzinnig
Ook volgens Nico Perk van de Motorrijders Actie Groep (MAG) zijn de plannen compleet onzinnig: ''Er is nooit enig verband aangetoond tussen het rijden op zware - lees 1000 cc - motoren en een verhoogd ongevallenrisico. Toch wordt dat vooroordeel telkens weer uit de kast gehaald. Ik wil weten wie in Brussel zijn zakken vult met het maken van deze rapporten, hoeveel Europees belastinggeld er nu weer verspild is.''

De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) denkt dat het drietrapssysteem, waar het de ervaring betreft, hoe dan ook ingevoerd zal worden. De KNMV wil nog wel proberen de EU ervan te overtuigen dat daarvoor geen drie examens nodig zijn. ''Want daarmee jaag je rijscholen én beginners op onoverkomelijke kosten.''

Licht
Nico Perk van de MAG zegt dat zelfs de politie af ten toe nonsens uitkraamt over motorrijders. Zo kwam het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) onlangs met het voorstel motorrijders te verplichten ook overdag verlichting te voeren. Perk: ''Motorrijders voeren al sinds mensenheugenis overdag verlichting, op nieuwe machines kún je het dimlicht niet eens uitschakelen! Het lijkt zo langzamerhand op één groot complot. Met als doel: de motorrijder te laten uitsterven!''

in wat voor wereld leven we tegenwoordig?  :evil:

-edit-

bron Fok! Frontpage
opeloos benzine verslaafd...

karz

Citaat van: "Youp"
in wat voor wereld leven we tegenwoordig?  :evil:

-edit-

bron Fok! Frontpage

heb al gereageerd op fok  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Youp

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Youp"
in wat voor wereld leven we tegenwoordig?  :evil:

-edit-

bron Fok! Frontpage

heb al gereageerd op fok  :yes6rs:

op de FP? daar kijkt niemand  :P en vormt zich ook geen goede (lange) discussie als je wilt reageren moet je dat hier doen :yes6rs:

http://forum.fok.nl/topic/900123
opeloos benzine verslaafd...

karz

Citaat van: "Youp"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Youp"
in wat voor wereld leven we tegenwoordig?  :evil:

-edit-

bron Fok! Frontpage

heb al gereageerd op fok  :yes6rs:

op de FP? daar kijkt niemand  :P en vormt zich ook geen goede (lange) discussie als je wilt reageren moet je dat hier doen :yes6rs:

http://forum.fok.nl/topic/900123

Weet je het zeker  :?   Hier staan 4 reacties, op de FP tegen de 100 ?

En discussie interesseert me niet in dit geval.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

discussie over onzin lijkt me zo: zal nog veel water de maas afvloeien vooraleer deze " voornemens" werkelijkheid worden> Als ze al haalbaar zijn....

Vergeten in deze discussie wordt namelijk de sterke lobby van motorfietsproducenten en en denk daarbij ook aan de werkgelegenheid die deze (producenten, dealers, toeleveranciers en bijv. Veringsboeren :mrgreen:) leveren..

soep zal niet zo heet gegeten worden toch?? hoop ik iig :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away