Opzienbarend motorgerelateerd nieuws

Gestart door DeWitte, 09 oktober, 2005, 14:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

'Gordel af, donor erbij'

BAS SOETENHORST

DEN HAAG - Het gebrek aan geschikte orgaandonoren kan worden bestreden door de verplichte autogordel voor volwassenen af te schaffen.

VVD-Tweede Kamerlid Anouchka van Miltenburg gaat dit voorstellen aan haar fractie. Volgens Van Miltenburg is het aantal donoren bescheiden door medische vooruitgang en veiligheidsmaatregelen. ''Misschien moeten we meer mensen dood laten gaan.'' Ze wil campagnes voor orgaandonatie richten op mensen met gevaarlijke beroepen en hobby's, zoals militairen en motorrijders.

''Prima, de aandacht voor het tekort aan donoren, maar of dat het echte probleem is, is de vraag.'' VVD-Kamerlid Anouchka van Miltenburg, woordvoerster Volksgezondheid, prijst BNN voor de discussie die is losgemaakt.

''Maar donorregistratie heeft een heel beperkt effect op de wachtlijsten. Mensen wier organen anders zouden worden getransplanteerd, blijven langer leven door medische vooruitgang en veiligheidsmaatregelen. Door airbags en verplichte autogordel is het aantal dodelijke ongelukken afgenomen. Mensen sterven ouder en hun organen zijn dan vaak ongeschikt voor transplantatie. Op lange termijn kan stamcelonderzoek effect hebben. Maar dat wordt deels geblokkeerd (het regeerakkoord bevat een verbod op het kweken van embryo's - BS). Op korte termijn moet je af van de op de gehele bevolking gerichte campagnes voor orgaandonatie. Die werken niet. Richt je op specifieke groepen, op jonge mensen die kans hebben om te sterven. Motorrijders vormen een perfecte doelgroep.''

En militairen?

''Ja, voor iedereen met een gevaarlijk beroep of hobby zou je specifieke campagnes kunnen overwegen. Je moet ook voor kinderen bespreekbaar maken of ze zich willen laten registreren. Maar voor een deel is het onoplosbaar. De discussie laait weer op over een systeem waarbij mensen verplicht aangeven of ze donor zijn. De vraag is of dat niet averechts werkt. Als de overheid zegt: jouw organen zijn van mij, tenzij je je verzet, denk ik dat de reactie bij veel mensen is: ik dacht 't niet. Je moet de discussie verbreden. Ik ga de fractie voorstellen de verplichte veiligheidsriem in de auto af te schaffen. Niet voor kinderen en baby's, wel voor volwassenen. Waarom bemoeit de overheid zich daarmee?''

Zegt u dat omdat u als liberaal vindt dat de overheid terughoudendheid past of omdat u meer donoren wil?

''Beide. De overheid heeft zich er niet mee te bemoeien en bijkomend effect kan zijn dat je meer donoren krijgt. Als volwassenen dat risico willen lopen en ze sterven, levert dat donoren op. Misschien moeten we meer mensen dood laten gaan. Dat is een discussie die je zou moeten voeren.''  :shock:


© Het Parool, 04-06-2007, 14:03 uur
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber

De Generaal

Citaat van: "Dwars"'Gordel af, donor erbij'

Ik heb een beter idee 150 - 2e kamerleden
75 - 1e kamerleden

dat zijn: 225 harten levers , 450 nieren, noem maar op

gelukkig kunnen ze hersens niet transplanteren Of eigenlijk gelukkig maar zeker in deze gevallen.

als eerste  wil ik voorstellen VVD-Tweede Kamerlid Anouchka van Miltenburg per direct te doneren al weet ik niet of iemand iets van haar wilt hebben, stel je voor dat het besmettelijk is

DeWitte

Drie doden bij motorrace op Man

LONDEN (ANP) - De even befaamde als beruchte motorraces op het Britse eiland Man hebben vrijdag opnieuw drie doden geëist, een coureur en twee toeschouwers. Het ongeluk gebeurde op de slotdag van de honderdste editie van de Isle of Man TT.
 

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
De naam van de verongelukte racer werd nog niet bekend gemaakt omdat zijn familie nog niet op de hoogte was gebracht. Naar de toedracht van het drama wordt onderzoek gedaan. Volgens de organisatie waren er in totaal vijf mensen bij betrokken. De rijder en een omstander overleden ter plekke, een ander later in het ziekenhuis.
De Tourist Trophy op Man dateert van 1907. Sinds dat prille begin waren er op het stratencircuit met behoorlijke hoogteverschillen al 223 mensen om het leven gekomen. Dit nieuwe ongeval met noodlottige afloop overschaduwde een tot dan sportief gezien succesvolle raceweek.
De Brit John McGuiness veroverde zijn dertiende TT-titel op Man en haalde in zijn beste ronde op het 60 kilometer lange bergcircuit als eerste coureur een gemiddelde snelheid van meer dan 130 mijl per uur (210 km/uur).

bron de Gelderlander.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Achterop de motor je vlucht halen
CiteerNieuwe zakenreissite Bizztrip.com zet gratis motortaxi in
De kans dat een uitgeslapen zakenreiziger op dinsdagmorgen 12 juni zijn vlucht mist door files is erg klein. Dankzij de service van de zakenreisportal Bizztrip.com kunnen zakenreizigers die vast staan in de file hun reis richting Schiphol op de motor vervolgen. Eén belletje zorgt ervoor dat de zakenreiziger wordt opgepikt door de gele Bizztrip-motor en dat hij - zo snel als mogelijk - naar de luchthaven wordt gebracht. De eigen auto wordt door Bizztrip naar Schiphol Valet Parking gereden. Er rijden drie motors tijdens de ochtendspits van 07.00 tot 11.00 uur over de A1, A4 en A9. Zakenreizigers op weg naar Schiphol die vaststaan in de file kunnen bellen naar:0900 7 727 727

Marcel Veenhuizen, directeur van Bizztrip, legt precies het hoe en waarom van deze nieuwe motortaxi-service uit: "Bizztrip.com is een nieuwe, no-nonsense website die speciaal is ingericht voor ondernemers die hun eigen zakenreizen via internet willen boeken. Uniek is dat we zakenreizigers - of ze nu business class vliegen of low cost - een uitgebreid servicepakket aanbieden. Van visumservice tot 24/7 telefonische dienstverlening. Ook voorzien we in vervoer naar de luchthaven. Van taxi tot Schiphol Valet Parking. En nu zetten we bij wijze van try out de motortaxi in". Op de vraag of de nieuwe motorservice niet gevaarlijk is, antwoordt Veenhuizen: "Nee hoor, als iemand vanuit de file belt, dan wordt afgesproken bij de eerst volgende afslag of andere veilige uitwijkmogelijkheid. Daar kan zonder gevaar voor andere weggebruikers worden overgestapt op de motor. De man die achterop zat, staat zijn helm af en rijdt vervolgens de auto naar Schiphol Valet Parking."  


Meer dan de helft van de zakenreizigers gaat met de auto naar Schiphol. De grootste drukte op de wegen is op dinsdag, een dag waarop weinig vrij wordt genomen. Marcel Veenhuizen van Bizztrip: "Eén van de grootste ergernissen van zakenreizigers is haasten om de vlucht te halen of nog erger, de vlucht missen door files. Als de motortaxi een succes blijkt, dan overwegen we zeker om deze service vaker te gaan inzetten."

 
Airtrade Holding
Bizztrip.com is een nieuw webmerk van Airtrade Holding B.V. in Haarlem, een van de grootste reisondernemingen van Nederland. De organisatie is onderverdeeld in de divisies Business-to-Business, Webretail (Vliegwinkel.nl, BudgetAir.com, Hotelwinkel.nl) en Retail (de onafhankelijke reisbureauketen VakantieXperts , vestigingen van Vliegwinkel en Maduro Travel). Airtrade Holding is een BCD company. Voor meer informatie: http://www.airtrade.nl/

nog niet zo'n heel dom idee :idea:
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

CiteerMet 215 kilometer per uur over Rijksweg
14 juni 2007

GENNEP (ANP) - De politie heeft woensdagavond in het Noord-Limburgse Gennep een 31-jarige motorrijder uit Erp betrapt die met 215 kilometer per uur over de Rijksweg scheerde. Daarmee reed hij 115 kilometer harder dan toegestaan, liet de politie donderdag weten.

De man moest zijn rijbewijs inleveren. In ruil daarvoor kreeg hij een proces-verbaal.


@home
You may own the bike, but the bike possesses you.

Menke

Citaat van: "suzuki-girl"
CiteerMet 215 kilometer per uur over Rijksweg
14 juni 2007

GENNEP (ANP) - De politie heeft woensdagavond in het Noord-Limburgse Gennep een 31-jarige motorrijder uit Erp betrapt die met 215 kilometer per uur over de Rijksweg scheerde. Daarmee reed hij 115 kilometer harder dan toegestaan, liet de politie donderdag weten.

De man moest zijn rijbewijs inleveren. In ruil daarvoor kreeg hij een proces-verbaal.


Is dit nu goed voor het motor imago :?:

B-Witch

Citaat van: "Menke"
Citaat van: "suzuki-girl"
CiteerMet 215 kilometer per uur over Rijksweg
14 juni 2007

GENNEP (ANP) - De politie heeft woensdagavond in het Noord-Limburgse Gennep een 31-jarige motorrijder uit Erp betrapt die met 215 kilometer per uur over de Rijksweg scheerde. Daarmee reed hij 115 kilometer harder dan toegestaan, liet de politie donderdag weten.

De man moest zijn rijbewijs inleveren. In ruil daarvoor kreeg hij een proces-verbaal.


Is dit nu goed voor het motor imago :?:

nee :roll:

die gasten mogen van mij opnieuw opgaan voor het roze kaartje :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Steefke™

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Menke"
Citaat van: "suzuki-girl"[
De man moest zijn rijbewijs inleveren. In ruil daarvoor kreeg hij een proces-verbaal.


Is dit nu goed voor het motor imago :?:

nee :roll:

die gasten mogen van mij opnieuw opgaan voor het roze kaartje :!:

geen kaartje meer geven die figuren zijn niet alleen een gevaar voor zich zelf maar ook voor anderen
Smells like rubber

B-Witch

Zijn dan wel geen motoren (denken ze wel vaak)

CiteerKenteken bezorgt brommerrijder boetes

DEN HAAG (ANP) - Duizenden brommerrijders hebben dit jaar snelheidsbekeuringen gekregen omdat ze met hun kersverse nummerplaat werden geflitst. Het bromfietskenteken is sinds 1 januari verplicht.

Te hard rijdende brommers leverden de eerste vijf maanden van dit jaar 3651 boetes op, zo bevestigde een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM) maandag een bericht uit het Nederlands Dagblad.

De snelheidsbekeuring kost al gauw 81 euro. ,,De flitspalen staan afgesteld om de maximum snelheid voor auto's. Omdat we rekening houden met foutmarges in de bebouwde kom op ongeveer 57 kilometer per uur'', legt de woordvoerder uit. Een bromfietser mag daar 30 kilometer per uur en rijdt dus als hij wordt geflitst meer dan 25 kilometer te snel.

Dit vind ik dus terecht :wink:
Scooters en brommers zijn niet gemaakt om er 80 of harder mee te rijden...aanpakken die handel :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

SuzukiLimburg

Citaat van: "suzuki-girl"Zijn dan wel geen motoren (denken ze wel vaak)

Dit vind ik dus terecht :wink:
Scooters en brommers zijn niet gemaakt om er 80 of harder mee te rijden...aanpakken die handel :twisted:

Even een correctie. De meeste scooters zijn wel gemaakt om 80 te gaan  :?  Ze kunnen dat ook makkelijk aan, maar in de meeste Europese landen mag het niet en daarom zijn de blokjes terug getuned.

Overigens is het zeker terecht, want wat mij betreft is 50 al hard als je geen beschermende kleding hebt en zeker als je zoals velen geen helm draagt omdat dat niet 'cool' is :!:

Overigens vind ik een boete van 81 Euro veeeeel te mild. Als je met de motor of auto 30 te hard rijdt kun je voor de rechter komen.
Zo leren die gastjes het dus nooit  :evil:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

BeemerBert

Citaat van: "suzuki-girl"Zijn dan wel geen motoren (denken ze wel vaak)

CiteerKenteken bezorgt brommerrijder boetes

DEN HAAG (ANP) - Duizenden brommerrijders hebben dit jaar snelheidsbekeuringen gekregen omdat ze met hun kersverse nummerplaat werden geflitst. Het bromfietskenteken is sinds 1 januari verplicht.

Te hard rijdende brommers leverden de eerste vijf maanden van dit jaar 3651 boetes op, zo bevestigde een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM) maandag een bericht uit het Nederlands Dagblad.

De snelheidsbekeuring kost al gauw 81 euro. ,,De flitspalen staan afgesteld om de maximum snelheid voor auto's. Omdat we rekening houden met foutmarges in de bebouwde kom op ongeveer 57 kilometer per uur'', legt de woordvoerder uit. Een bromfietser mag daar 30 kilometer per uur en rijdt dus als hij wordt geflitst meer dan 25 kilometer te snel.

Dit vind ik dus terecht :wink:
Scooters en brommers zijn niet gemaakt om er 80 of harder mee te rijden...aanpakken die handel :twisted:


Och, wettelijk gezien heb je volkomen gelijk, zo zijn er ook een paar motorrijders die af en toe harder als 120 rijden  :D
Hun vriendin verliezen  :D
Of wheelies maken op plekken waar dat niet kan.

Zijn nu alle bekeuringen die motorrijders krijgen terecht ?

Laten we niet generaliseren :!:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Motzippaldy

Citaat van: "SuzukiLimburg"

maar in de meeste Europese landen mag het niet



Nederland ,welke andere landen  :?:
Proud on the South