Opzienbarend motorgerelateerd nieuws

Gestart door DeWitte, 09 oktober, 2005, 14:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerMelandri over de Desmisedici

Na de laatste training in Jerez had Marco Melandri wat moeite om zich aan te passen aan de Desmosedici. " De motor is heel anders dan wat ik gewend ben het afgelopen jaar, maar met veel potentieel. Het frame is erg stijf, maar de vermogens afgifte is erg verschillend en aggresief in vergelijk met de andere motoren waarmee ik gereden heb. Het punt waar het vermogen inkomt is moeilijk te bepalen, en dat is belangrijk om te weten wanneer je diep in een bocht ligt en het gas moet erop" . Dit is wat ook Capirossi eerder aangaf. " Maar voor mezelf is het nog moeilijk een goed gevoel te krijgen met de voorzijde van de Ducati. Waarschijnlijk ligt het aan mij en verplaats ik me nog te veel, waardoor ik het gevoel niet goed te pakken krijg. Het is belangrijk dat we veel gaan trainen, waardoor ik de motor goed leer kennen en de motor aan mij kan worden aangepast" aldus Melandri

motosport.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

BRUSSEL - In België lopen motorrijders meer kans om het leven te laten in het verkeer dan gemiddeld in Europa. Dat meldt de European Transport Safety Council (ETSC). In Europa heeft een motorrijder per gereden kilometer achttien keer meer kans om te sterven bij een verkeersongeval dan een autorijder.

Noorwegen, Zwitserland, Denemarken en Finland zijn de veiligste landen voor motorrijders, met gemiddeld tussen 30 en 45 doden per miljard gereden kilometers. Een tweede groep landen, waaronder Duitsland, Portugal, Oostenrijk, Zweden en Griekenland, blijft net onder het Europees gemiddelde van 86 verongelukte motorrijders per miljard gereden kilometers.

Spanje, Ierland, Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië, België, Estland en Polen tellen meer dan 86 doden, maar minder dan 200 per miljard gereden kilometers, terwijl in onder meer Hongarije, Tsjechië en Slovenië meer dan 200 doden te betreuren zijn.

De cijfers op basis waarvan de vergelijking gemaakt is, zijn wel niet voor elk land van hetzelfde jaar zijn. Voor het merendeel van de landen gaat het over 2006, terwijl het voor onder andere België om cijfers uit 2005 en voor Nederland uit 2000 gaat.

Bron: de standaard.be
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Wie rijdt nog motor in Noorwegen, Zwitserland, Denemarken en Finland  :mrgreen:
Proud on the South  

Mounty

ik lees het toch goed he ??? per gereden kilometer...zal wel, hier word toch nog nauwelijks gereden, alleen nog een beetje filerollen...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Motoragent geknuffeld. 11 jan 2008 NIJMEGEN - Het gebeurt niet vaak dat agenten zomaar spontaan worden geknuffeld. Het overkwam motoragent Menno Mulder.

Vlak bij Zaltbommel liet hij een automobilist stoppen voor het niet dragen van de autogordel. Daar staat een boete van 75 euro op. Maar agenten strijden voor meer salaris en delen voor lichte overtredingen geen bekeuringen uit. De man was zo blij dat hij de beduusde agent stevig omhelsde. ,,Ik kreeg bijna een smakkerd. Dat moet toch niet al te vaak gebeuren anders ga ik toch maar weer schrijven", lacht de politieman.

bron de Gelderlander
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Schending van de openbare zeden? :-X
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Man toert naakt rond op Motor

Een motorrijder die door het Amerikaanse stadje West Frankfort in Illinois reed,houdt ervan om de wind langs zijn blote lichaam te voelen. Helaas voor hem is niet iedereen daar blij mee. De naakte motorrijder werd maandag gearresteerd, nadat de politie klachten kreeg van verschillende vrouwen. De man verklaarde dat het niet zijn bedoeling was iemand te beledigen.



You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

door politie aangereden vrouw moet schade betalen

Politieagent zonder toestemming op busstrook. Een Britse vrouw die in Barcelona werd aangereden door een politieagent op een motor, moet de schade aan de motor betalen. Dat schrijft de Spaanse krant El Mundo vandaag op zijn website.

Toen de vrouw in 2006 de straat overstak, werd ze aangereden door de politieagent, die zonder toestemming op de busstrook reed. Bij het ongeval raakte de Britse lichtgewond. Nu, twee jaar later, heeft ze een rekening van 600 euro in de bus gekregen, voor de schade aan de motor.

Eerder was er al een gelijkaardige zaak, waarbij een chauffeur die een jongeman doodreed, eiste dat de ouders van het slachtoffer de schade aan zijn auto zou betalen. De zaak ontlokte toen zo veel protest, dat de man zijn eis introk. Afwachten nu of de Spaanse politie dat ook nog zal doen. (dpa/ka)

Bron: De Morgen 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Johnny Knoxville bijna letterlijk ontmand

Mislukt eerbetoon aan Evel Knievel
Een stunt met een motor ging niet helemaal als gepland, met als gevolg dat Johnny 'Jackass' Knoxville de komende twee weken moet plassen via een zakje...

Zelf zegt Johnny over zijn ongeluk op zijn weblog: "Voor Travis Pastrana me een achteroversalto op een motor leerde, had hij me beter eerst kunnen leren motorrijden." Maar Johnny doet alles voor de kijkers: "Haha..het was niet zo'n fijne ervaring voor mij, maar des te beter voor de kijkers thuis. Ik ga er weer vandoor. Ik moet de plaszak op m'n been even gaan legen waar ik de komende twee weken nog mee rond moet zeulen totdat het 'zaakje' is geheeld." De stunt maakte deel uit van een eerbetoon aan de onlangs overleden stuntman Evel Knievel.


:shock:



Bron: De Telegraaf
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

 :-X :? :( aiaiaiaiaiaiaia ai auwa :shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

CiteerNieuwe motor gestolen bij inbraak

Onbekenden hebben dinsdagavond rond 23.15 uur ingebroken in een bedrijf aan de Australielaan in Maastricht-Airport en daarbij een nieuwe motor gestolen.
De dieven wisten de voor de zaak aangebrachte zogenaamde "rambeveiliging" te vernielen, waarna datzelfde ook gebeurde met een ruit van de zaak. Uit de zaak werd aan nieuwe, niet rijklare motor weggenomen. Deze motor, die sinds januari van dit jaar pas op de markt is en waarvan er nog maar enkelen zijn verkocht, had nog geen kenteken. Vorige week heeft men bij hetzelfde bedrijf geprobeerd in te breken.
De politie onderzoekt de inbraak.

bron: Politie Limburg Zuid
You may own the bike, but the bike possesses you.

BMWhub

Citaat van: Suzuki-Girl© op 20 maart, 2008, 11:49:53
CiteerNieuwe motor gestolen bij inbraak

Onbekenden hebben dinsdagavond rond 23.15 uur ingebroken in een bedrijf aan de Australielaan in Maastricht-Airport en daarbij een nieuwe motor gestolen.
De dieven wisten de voor de zaak aangebrachte zogenaamde "rambeveiliging" te vernielen, waarna datzelfde ook gebeurde met een ruit van de zaak. Uit de zaak werd aan nieuwe, niet rijklare motor weggenomen. Deze motor, die sinds januari van dit jaar pas op de markt is en waarvan er nog maar enkelen zijn verkocht, had nog geen kenteken. Vorige week heeft men bij hetzelfde bedrijf geprobeerd in te breken.
De politie onderzoekt de inbraak.

bron: Politie Limburg Zuid

klopt, het gaat over een R1200GS adventure
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

B-Witch

Motorrijder glijdt langs radar.



DRIEBERGEN (ANP) - De politie heeft afgelopen zondag tijdens een controle op de A28 bij Staphorst een motorrijder geflitst die al glijdend met een snelheid van 137 kilometer per uur de radarpost passeerde. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten dinsdag bekendgemaakt.

De 50-jarige motorrijder uit Amstelveen kneep bij het zien van de radarcontrole vol in zijn voorrem en kwam daarbij ten val en gleed langs de camera. De man hield aan zijn schuiver slechts een gebroken pols en een beschadigde hand over

bron: @home.nl
You may own the bike, but the bike possesses you.