Back to the basics of back to the future? Klassiekers kopen?

Gestart door DeWitte, 08 mei, 2008, 20:04:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

zit er al langer over te tubben/denken: yep tijd teveel  :yes6rs: maar voor derbei de een of andere (all-road) klassieker of mss ipv dat moderne spul :worship-cool:

deze 900 ss Elephant (nooit in mijn bezit gehad, stond wel altijd op mijn verlanglijstje :yes6rs:)

http://motoren.tweedehands.net/motor-ducati/cagiva-elephant-900ss.html



Weet iemand wat dit voor blok is dat hier onder ligt? loopt/stuurt/remt dit een beetje?


of

een XTZ750 (wel gehad deze kanjer en deed de passie voor All-roads bij mij echt aanzwengelen)


en deze dan spuiten in deze Yamaha oorlogskleuren van Peterhansel :cool: :worship-cool:

welke droom wil jij nog een echt verwezenlijken op brommertgebied: bedoel dus niet als je de lotto wint: maar welke klassieker wil jij echt nog eens bezitten?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Proud on the South  

Herr Tod

:stupid:

maaaarrrrr..... altijd baas boven baas he :mrgreen:

The one and only :worship-cool:

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Diddl

Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

karz

Citaat van: Dwars® op 08 mei, 2008, 20:04:50
zit er al langer over te tubben/denken: yep tijd teveel  :yes6rs: maar voor derbei de een of andere (all-road) klassieker of mss ipv dat moderne spul :worship-cool:

deze 900 ss Elephant (nooit in mijn bezit gehad, stond wel altijd op mijn verlanglijstje :yes6rs:)

http://motoren.tweedehands.net/motor-ducati/cagiva-elephant-900ss.html



Weet iemand wat dit voor blok is dat hier onder ligt? loopt/stuurt/remt dit een beetje?



Volgens mij een 900ss duc blok 

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/cagiva/cagiva_elefant_900ie%2090.htm

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

#5
Ik kan helaas niet veel basicer dan nu :mrgreen:

of zou voor deze moeten kiezen



Technisch gezien is er weinig verschil. Het is nog steeds de zelfde rouwe 1 pitter. :mrgreen:

Toch heb ik nog iets gevonden wat ik ook wel zou willen hebben.



Helaas kun je hiermee natuurlijk niet zomaar de weg op.
Smells like rubber

B-Witch

En ik hoef niks ouds..
Zou iig niet weten wat, vind het mooi om te zien ouwe motoren, maar ik hoef er geen te hebben. ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: karz op 09 mei, 2008, 08:38:05

Volgens mij een 900ss duc blok 

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/cagiva/cagiva_elefant_900ie%2090.htm


net ff gekeken: qua vermogen verschillen de Yammie en de Cagiva (beiden 70pk's) qua kilo's (beiden +/-200kg) net niks: tis net dat de Yammie veel meer te koop is (gangbaarder is) (een nederlandse Cagiva Elephant te koop heb ik nog niet gevonden) en het onderhoud goedkoper is? mja dan wel geen V-twin, mja die 5kleps Yammie blokken zijn ook niet mis: keuze's keuze's keuze's.  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joep

Dwars,

In Motoplus 5 van dit jaor waerd de African Twin es occasion behanjeld en dao waere wiejer opties bekeeke die waat eventueel ouch zoude kinne. Dus esse emes in de buurt kins dae det blaedje ouch haet kinse 't nao laeze, angers moogse 'm in Remunj waal ins komme lenen ;)

DeWitte

#9
klasse tip/aanbod Joep, me de Africa Twin op zich vong ich altied mer ne saaie brommert (weinig: 60 pk en ooch nog ee pak zwaorder)

Alternatief weur nog de Tiger me van de 1e Tigers woar allein ut blok vet, de rest woar kappes/strontj : frame, remmen en vering :? "nicht mein ding"
en ne Guzzi Quota is mich veuls te hoog  :roll: da's get veur mannen die minstens 1.85 zunt  :yes6rs: niemeernormaal; han ich ee ledderke neudig :oops:

ich blief zeuke me: ich neig toch nog ut mieste noa de Yammie in oorlogstrim  :worship-cool: mss mit ee TDM 850/900 blok deronder? :cool: van 70-noa 90 pk
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

#10
Dat wil ik nog meemaken, Dwars onderweg met een Ducati blok. :mrgreen: :mrgreen:

Als ik een klasieker kon uitzoeken voor in de garage , dan komt er een zeker in aanmerking
de Laverda 750 SFC.
Maar dan wel een echte originele. Er worden er momenteel meer te koop aangeboden dan er ooit gemaakt zijn . :shock:



En deze had ik ook nooit meer weg moeten doen. Mijn allereerste motor.

Toledo

#11




BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joep

Citaat van: Dwars® op 09 mei, 2008, 11:54:18
klasse tip/aanbod Joep, me de Africa Twin op zich vong ich altied mer ne saaie brommert (weinig: 60 pk en ooch nog ee pak zwaorder)

Alternatief weur nog de Tiger me van de 1e Tigers woar allein ut blok vet, de rest woar kappes/strontj : frame, remmen en vering :? "nicht mein ding"
en ne Guzzi Quota is mich veuls te hoog  :roll: da's get veur mannen die minstens 1.85 zunt  :yes6rs: niemeernormaal; han ich ee ledderke neudig :oops:

ich blief zeuke me: ich neig toch nog ut mieste noa de Yammie in oorlogstrim  :worship-cool: mss mit ee TDM 850/900 blok deronder? :cool: van 70-noa 90 pk
Ich tiep 't waal efkes ppfffffffffffffffffff  :lol:

De alternatieve wo zie mit komme is;

Yamaha XTZ750
pluspunten
- zeer betrouwbaar
- snel
minpunten
- verbruik
- gevoelige carburatie
- zachte voorkant

Cagiva Elefant
pluspunten
- straatgericht voorwiel
- stabiliteit
- exclusiviteit
minpunten
- zithoogte
- remmen
- onderhoud

BMW 100 GS
pluspunten
- doorgaans zeer betrouwbaar
- toegankelijke techniek
- tubeless banden
minpunten
- benzineverbruik
- cardan en versnellingsbak slijtagegevoelig
- enkele schijf voor

Suzuki CR Big
pluspunten
- betrouwbaar
- trillingsarm
- prijs
minpunten
- startprocedure
- lange zijstandaard
- roestgevoelige demper

Sjteid ouch nog get tekst bie gesjreeve mèr dao höb ich noe efkes de feducie neet veur ;)

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 08 mei, 2008, 20:04:50

welke droom wil jij nog een echt verwezenlijken op brommertgebied: bedoel dus niet als je de lotto wint: maar welke klassieker wil jij echt nog eens bezitten?


Natuurlijk de Honda CBX als klasieker !!!   :worship-cool:



En uiteraard de Boss Hoss 502 als de droommotor !!!  :worship-cool:




grtz HD4ever  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"