over Benzineprijzen, rijstijl en verbruik

Gestart door DeWitte, 29 mei, 2008, 09:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Zeg hebben de huidige hoge benzineprijzen nog invloed op de hoeveelheid toertjes die je maakt of zelfs zo dat je een bepaalde (benzineslurpende) rijstijl achterwege laat? Of gebruikt jouw motor zodanig weinig dat u voor jou niet uitmaakt?

na? ben us benieuwd ;)

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Diegene die de prijzen zo opdrijft moesten ze afschieten, maar ik rij er geen meter minder om.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Met de motor kijk ik er niet naar, tis mijn hobby, en hobby's kosten nu eenmaal geld  ;)

Met het koekblik wel, tank ik nu alleen nog in Duitsland 1.49 per liter, tegen 1.59 hier.
Maar dat de prijzen waanzinnig zijn opgedreven en dat terwijl de dollar erg laag staat...
Shell had niet voor niks het eerste kwartaal 5 miljard winst  :shock:

Iig, ik rij er met de motor ook geen meter minder door  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: Suzuki-Girl© op 29 mei, 2008, 10:33:53

Shell had niet voor niks het eerste kwartaal 5 miljard winst  :shock:



Als ik me niet vergis was 8 miljard netto  :-X
Proud on the South  

Steefke™

Citaat van: Suzuki-Girl© op 29 mei, 2008, 10:33:53
Met de motor kijk ik er niet naar, tis mijn hobby, en hobby's kosten nu eenmaal geld  ;)


:stupid:  :yes6rs:

Wat het koekblik betreft ben ik over gestapt op ne diesel. Ook niet echt goedkoop maar gezien het verbruik per km wel een stuk voordeliger. Reed Ik eerst 450 km met ne tank spriet rij ik nu 750 km met de zelfde hoeveelheid diesel.
Smells like rubber

Herr Tod

Pffff ik heb nog grotere sproeiers er in gezet :mrgreen:

Maar ik blijf het lullig vinden dat ze in de VS 0,63 cent betalen voor een liter benzine en wij 1,63 :shock: Het wordt tijd dat de olieprijs in Euros uitgedrukt wordt :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

nee venezuela dan, door de eigen oliebronnen en voorraad, nog geen dollarCENT per liter  :yes6rs: 
hier verkopen we het gas bijna voor nop in Europa en kopen er dure olie van de sjeiks voor in de plaats :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Tsja, zolang wij onnozele Nederlanders gewoon blijven betalen, en helemaal niks ertegen in gaan, zal het nooit veranderen. :?
Van de literprijs, gaat 69 procent (zo ongeveer) linea recta naar de schatkist. :roll:
Dus hoe meer een liter kost, hoe meer de staat profiteert, die zullen echt niet klagen erover, hebben ze weer wat meer centen om uit te geven aan zaken waar de nederlandse burger niet om gevraagd heeft.
Bij aankoop van je voiture, of je motor mag je eerst BPM aftikken,
vervolgens durven ze dan ook nog wegenbelasting te berekenen, die dadelijk omgaat in kilometerheffing, waar je zeker niet beter van gaat worden. :?
Rij je vervolgens eens een keer wat te hard, krijg je een fikse rekening op de koop toe. :evil: (maar dat even terzijde)
Allemaal inkomsten voor de staat, die dus echt niet tegen het oliebeleid zal gaan protesteren, want dan schieten ze onder hun eigen duiven. ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

 :stupid: :stupid:

En jullie vergeten natuurlijk dat mijn collega's elke twee jaar een nieuwe auto willen, en ik elk jaar een nieuwe Beemer, dat moet toch ook ergens vandaan komen :lol:

Nee, van die benzine die ze verkopen maakt Shell in Nederland die winsten niet, ze zullen er best wel een leuke cent aan overhouden, maar het is meer een netwerk om het spul te verkopen dat ze toevallig ergens uit de grond halen, voor ons tankboeren is het nog steeds geen vetpot, onze marges blijven namelijk hetzelfde, dus of het nu 1 of 2 euro kost, mijn baas krijgt een vergoeding per liter :-X, en als ik hem kan geloven (en ik geloof hem) dan kan daar echt de schoorsteen niet van branden, (tenzij we het spul in de kachel gooien en tegen de maatschappij zeggen dat dieven aan het werk waren :shock:)
Och, en die 69 of 70 procent voor de regering, je moet maar denken dat we die arme ambtenaren ook aan het eten moeten houden, anders hadden we nog meer werkelozen :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Ik rij er niet minder om....nu rij ik zowiezo al niet zo heel veel met de motor dus maakt dat niet uit...
met de auto... tis een zuinig autootje en met een litertje rijden we zo'n 18 a 20 kilometer. En met de bedrijfsauto.....zolang de baas ons van hot naar haar stuurt en ons kilometers laat maken op een dag boeit het ons ook niet hoeveel we er mee rijden, kost ons geen cent meer of minder. :mrgreen: I kspreek wel zo veel mogelijk af waneer ik wachtdienst heb of reserve of zo ben...kan ik tenminste gratis rijden met de bedrijfsauto...jammer dat ik maar 3 zitplaatsen heb incl bestuurder...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Varadero3005

ik heb nergens last van, tank altijd maar voor € 25

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 29 mei, 2008, 09:49:35
Zeg hebben de huidige hoge benzineprijzen nog invloed op de hoeveelheid toertjes die je maakt of zelfs zo dat je een bepaalde (benzineslurpende) rijstijl achterwege laat? Of gebruikt jouw motor zodanig weinig dat u voor jou niet uitmaakt?
na? ben us benieuwd ;)

De stijgende benzine prijzen hebben me al in 2002 gedwongen om mijn klassieke Amerikaanse autos maar op te ruimen, want de Zondagmiddag ritjes voor €120,- aan peut werden me echt te gek.
Tegenwoordig doen we het iets bescheidener met een V6 met 2,8 ltr, en dat is ook niet leuk meer, om iedere week €60,- aan de pomp uit tegeven.
De volgende auto wordt denk ik een Smart of een Aygo. Lekker zuinig en ik kom toch warm en droog op mijn werk. En lekker compact, dus je zit zo ongeveer opgevouwen achter het stuur  :mrgreen:
Wat de motor betreft blijf ik gewoon, ongeacht de benzine prijzen, de 12000 km per jaar volmaken. En een zuinige rijstijl is op een trilplaat al standaard. Nog lager in toerental en ik rij stationair :lol:

grtz HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Ik rij met mijn vliegmaschien al gauw 1 op 10.
Maar mijn motor is hobby en daar rij ik mee wanneer ik wil en hoeveel ik wil zonder naar de benzineprijzen te kijken.
Ik pas er mijn rijstijl niet voor aan, want het mag best wat kosten om plezier te hebben.

Overigens ben ik wel blij dat ik ondertussen een lease-auto heb en dus niet meer naar de brandstofprijzen hoef te kijken, maar ik vind het ook belachelijk wat ze met de prijzen aan het doen zijn.
De vraag is...wat kunnen we er aan doen? Iemand ideeën?
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!